تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با امیدواری به اقدام اوپک و بانک‌های مرکزی جهان در برابر صدمات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، برای دومین روز افزایش پیدا کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۲۶ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۳ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۲۴ سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش یافت و به ۴۷ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.این دو شاخص قیمت در پی شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن تقاضا برای نفت، از اوجشان در ژانویه بیش از ۲۰ درصد افت کردهاند اما در دو روز گذشته اندکی بهبود پیدا کردهاند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: قیمت‌های نفت پس از این که بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان اعلام کردند در مبارزه با تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا متحد خواهند شد و احتمال موافقت روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت در نشست هفته جاری اوپک پلاس، بهبود پیدا کرده و از رکورد پایین اخیرشان فاصله گرفتند.

 

لومر، وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه اظهار کرد: وزیران دارایی گروه جی ۷ هفته جاری درباره بهترین راهکار برای مقابله با اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا مذاکره خواهند کرد. این اقدام در حالی روی می‌دهد که بانک‌های مرکزی جهان تسهیل سیاست پولی و اقدامات محرک مالی را قول دادهاند.

 

ویروس کرونا که از چین شیوع پیدا کرد، به بیش از ۶۰ کشور گسترش پیدا کرده و بیش از ۳۰۰۰ قربانی گرفته است. با تداوم نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای شیوه این اپیدمی، اعضای کلیدی اوپک  به منظور متوقف کردن ریزش قیمت‌های نفت، سرگرم مذاکره برای کاهش تولید خود به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر هستند. پیشنهاد قبلی که از سوی کمیته فنی اوپک پلاس مطرح شد، کاهش تولید ۶۰۰ هزار بشکه در روز علاوه بر ۱.۷ میلیون بشکه در روز است که فعلا اجرا میشود و قرار است تا پایان مارس ادامه پیدا کند.

 

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف شدهاند، قرار است اواخر هفته جاری برای تصمیمگیری درباره سیاست تولید خود در وین دیدار کنند.مارگارت یانگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتش در سنگاپور گفت: ازسرگیری تدریجی فعالیت‌های اقتصادی در چین هم از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است.

 

طبق نظرسنجی رویترز، پیش بینی میشود آماری که هفته جاری منتشر خواهد شد، نشان بدهد که ذخایر نفت آمریکا برای ششمین هفته رشد کرده و به میزان ۳.۳ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده در حالی که ذخایر فرآورده های نفتی کاهش پیدا کرده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics