تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلاهبرداری با شیوه پرداخت وام در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک سایت جعلی و درج آگهی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت.

سرهنگ حسن کوره بلاغی با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهایی خاصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این شگردها، پرداخت وام به شهروندان است.

وی افزود: احدی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از طریق جستجو در فضای مجازی با آگهی‌هایی در مورد دریافت وام فوری در یکی از سایت‌ها مواجه شده و به دلیل نیاز مالی شدید اقدام به برقراری ارتباط با وام دهندگان در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه افراد مذکور با ارائه فرم ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌کند، ادامه داد: شاکی فریب این افراد را خورده و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود ‌به همراه مبلغ ۲۴ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت جهت ضمانت وام به حساب متهم طی دو مرحله اقدام می‌نماید.

سرهنگ کوره بلاغی گفت: متهمین در مقابل متعهد می‌شوند طی دو هفته وام به مبلغ ۸۰ میلیون تومان را به حساب شاکی واریز کند، ولی با گذشت دو هفته نه تنها هیچ مبلغی واریز نشده بلکه به ارتباطات شاکی نیز پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات اینگونه ندارند و این تبلغات بیشتر از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ، جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری است که با ترفند پرداخت وام و غیره موفق می‌شوند تا اطلاعات شهروندان را جمع‌آوری کرده و در گام بعدی اهداف مجرمانه خود را به اجرا بگذارند، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارید، چرا که این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آنها کمک می‌کند.

به گفته سرهنگ کوره بلاغی، واریز پول برای دریافت وام در پی تبلیغات فضای مجازی اشتباه است و کاربران نباید هیچگونه وجهی به حساب این افراد واریز کنند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی در پایان از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

منبع خبر: ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ریحانه ابویی مهریزی |   1396/10/09 01:12:02   |
0     0
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در حال حاضر شاهد گسترش تبلیغات درفضای مجازی هستیم که حتماً در مورد صحت آن‌ ها بایستی تحقیقاتی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، سرهنگ "امین یادگار نژاد" در جمع خبرنگاران گفت: اصطلاح پرداخت وام در کوتاه مدت توسط برخی شرکت ‌ها درسال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است به گونه ای که با افزایش درج این قبیل آگهی ها در فضای مجازی مواجه هستیم و این شرکت‌ ها با پرداخت وام‌های کلان به متقاضیان سودهای هنگفتی را به جیب می‌زنند و بعضا از این طریق مشکلاتی را برای برخی افراد ایجاد می کنند.

وی در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته افزود: در خرداد ماه 96 خانمی با مراجعه به این پلیس اظهار کرد که چندی پیش در فضای مجازی به آگهی مبنی بر پرداخت وام کلان برخورد نموده و از آن طریق با شخصی که اقدام به درج آگهی کرده بود ارتباط برقرار کرده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمان ادامه داد: این خانم پس از انجام قرارهای لازم به جهت دریافت وام اقدام به پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال طی پنج مرحله به حساب وی کرده که پس از آن پرداخت، فرد مذکور نه تلفن هایش را پاسخ داده و نه هیچ وامی به حساب مالباخته واریز نموده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در نهایت با اقدامات فنی و کارشناسی ماموران این پلیس مشخص گردید کل مبلغ به دو حساب بانکی جعلی واریز شده و فرد برداشت کننده به جهت رد گم کنی پس از چندین مرحله جابجایی پول ها در حساب های بانکی مختلف در نهایت در خارج از کشور اقدام به برداشت پول ها می کرده است.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده متهم شناسایی اما به دلیل اینکه در خارج از کشور به سر می برد وکیل خود را جهت رسیدگی به پرونده به این پلیس فرستاده و پرونده به همراه وکیل متهم و شاکی به دادسرا اعزام گردید.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان از شهروندان خواست به تبلیغاتی که درفضای مجازی با آن مواجه می‌شوید، سریع اعتماد نکنید و حتماً در مورد صحت آن‌ ها تحقیق و از خرید هرگونه وام ‌‌بانکی از افرادی که هیچ گونه شناختی نسبت به آن ‌ها ندارید، خودداری نمایید و با احتیاط و رعایت همه جوانب رفتار کرده و فقط از مراکز مالی مجاز اقدام به دریافت وام و یا سپرده‌گذاری کنند. ضمنا بدون بررسی و مشورت با کارشناسان مربوطه بانک به این تبلیغات درفضای مجازی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا ًاز طریق وبسایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه فراشاهیان |   1396/10/09 19:08:27   |
0     0
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتای استان یزد گفت: فردی که با درج آگهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت، دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی از نحوه استفاده از فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از این شگردها مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از شهروندان، پرداخت وام با عناوین وسوسه‌انگیز است.

وی افزود: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که با رؤیت آگهی با موضوع ارائه وام فوری با تسهیلات عالی و بدون ضامن در یکی از گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و به دلیل نیاز مالی شدید اقدام به برقراری ارتباط با وام‌دهنده نمودم .

رییس پلیس فتای استان در ادامه با بیان این‌که کلاه‌بردار با ارائه مدارک جعلی فعالیت خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌نمایند، گفت: شاکی فریب کلاه‌بردار را خورده و مبلغ 12 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌ حساب متهم طی پنج مرحله واریز نموده است .

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: متهم در مقابل، متعهد می‌شوند طی۱۰ روز وام به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به‌حساب شاکی واریز نمایند، ولی باگذشت حدود دو هفته متهم با بهانه‌های مختلف از شاکی پول دریافت می‌نموده که وی به موضوع مشکوک شده و اقدام به شکایت نموده است.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: هم‌وطنان توجه لازم را داشته باشند که برای دریافت وام حتماً به بانک مراجعه نمایند و به‌هیچ‌عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، و توجه داشته باشند که بانک‌ها هیچ‌گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات به این شیوه ندارند و این تبلیغات از سوی کلاه‌برداران منتشر می‌شود.

وی بابیان این‌که هم‌وطنان با ارائه اطلاعات شخصی از طریق فرم‌های جعلی از سوی کلاه‌برداران با عناوین مختلف، این موارد را جمع‌آوری کرده و در مراحل بعدی اهداف مجرمانه از اطلاعات در دسترس سوءاستفاده می‌نمایند، تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار کلاه‌برداران نگذارید، چراکه این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آن‌ها کمک می‌کند .

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/10/09 20:20:04   |
0     0
کلاهبرداری با شیوه پرداخت وام در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک سایت جعلی و درج آگهی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت.
سرهنگ حسن کوره بلاغی با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهایی خاصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این شگردها، پرداخت وام به شهروندان است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Maryammojtahedzadah |   1396/10/10 02:28:55   |
0     0
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات اینگونه ندارند و این تبلغات بیشتر از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra nematollahi |   1396/10/10 08:06:32   |
0     0
رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه وام آسان، از شهروندان کلاهبرداری می‌نمود و حساب بانکی آنها را خالی می‌کرد خبر داد و گفت: متهم با پخش تراکت مبنی بر دریافت وام آسان در سطح شهر به شاکیان با وعده وام ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومانی در قبال دریافت ۲۰درصد کارمزد از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.
به گزارش تراز ،سرهنگ کاکوان در این باره افزود: متهم از قربانیان خود می‌خواست پس از مراجعه به بانک نسبت به افتتاح حساب اقدام پیرامون پرداخت کارمزد وام و هزینه ثبت نام با کارت عابر بانک و دفترچه پس‌اندازخود به شرکت مراجعه نماید.

وی افزود: پس از افتتاح حساب و مراجعه برای سیر مراحل دریافت وام، متهم از افراد می‌خواست تا برای پرداخت کارمزد دریافت وام کارت بانکی و رمز آن را در اختیارش بگذارند، متهم با سوء‌استفاده از غفلت دارندگان حساب مبادرت به کپی‌برداری از کارت عابر بانک می‌نمود و سپس در اقدام بعدی با داشتن کارت کپی و رمز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب درخواست کنندگان وام می‌کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهمان این پرونده که زن و شوهر بودند شناسایی و با اخذ دستور قضایی هر دو نفر دستگیر در برابر ادله پلیس بزه انتسابی را پذیرفته، پرونده به همراه طرفین به دادسرا انتقال و با صدور قرار روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتا تهران به مردم هشدار داد: هیچگاه کارت عابر بانک یا اطلاعات مهم حساب بانکی خود به ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و به تبلیغاتی که چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی مبنی بر دریافت وام آسان یا بدون بهره انجام می‌شود بدون بررسی و مشورت با کارشناسان مربوطه بانک اعتماد نکنید.

براساس گزارش سایت پلیس فتا، سرهنگ کاکوان در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فریبا میرتقی |   1396/10/30 00:26:07   |
0     0
به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسن کوره بلاغی با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهایی خاصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این شگردها، پرداخت وام به شهروندان است.

وی افزود: احدی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که از طریق جستجو در فضای مجازی با آگهی‌هایی در مورد دریافت وام فوری در یکی از سایت‌ها مواجه شده و به دلیل نیاز مالی شدید اقدام به برقراری ارتباط با وام دهندگان در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه افراد مذکور با ارائه فرم ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌کند، ادامه داد: شاکی فریب این افراد را خورده و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود ‌به همراه مبلغ ۲۴ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت جهت ضمانت وام به حساب متهم طی دو مرحله اقدام می‌نماید.

سرهنگ کوره بلاغی گفت: متهمین در مقابل متعهد می‌شوند طی دو هفته وام به مبلغ ۸۰ میلیون تومان را به حساب شاکی واریز کند، ولی با گذشت دو هفته نه تنها هیچ مبلغی واریز نشده بلکه به ارتباطات شاکی نیز پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات اینگونه ندارند و این تبلغات بیشتر از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ، جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری است که با ترفند پرداخت وام و غیره موفق می‌شوند تا اطلاعات شهروندان را جمع‌آوری کرده و در گام بعدی اهداف مجرمانه خود را به اجرا بگذارند، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارید، چرا که این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آنها کمک می‌کند.

به گفته سرهنگ کوره بلاغی، واریز پول برای دریافت وام در پی تبلیغات فضای مجازی اشتباه است و کاربران نباید هیچگونه وجهی به حساب این افراد واریز کنند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی در پایان از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین روضه یزدی |   1396/11/01 22:01:03   |
0     0
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتای استان یزد گفت: فردی که با درج آگهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت، دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی از نحوه استفاده از فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از این شگردها مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از شهروندان، پرداخت وام با عناوین وسوسه‌انگیز است.

وی افزود: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که با رؤیت آگهی با موضوع ارائه وام فوری با تسهیلات عالی و بدون ضامن در یکی از گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و به دلیل نیاز مالی شدید اقدام به برقراری ارتباط با وام‌دهنده نمودم .

رییس پلیس فتای استان در ادامه با بیان این‌که کلاه‌بردار با ارائه مدارک جعلی فعالیت خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌نمایند، گفت: شاکی فریب کلاه‌بردار را خورده و مبلغ 12 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌ حساب متهم طی پنج مرحله واریز نموده است .

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: متهم در مقابل، متعهد می‌شوند طی۱۰ روز وام به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به‌حساب شاکی واریز نمایند، ولی باگذشت حدود دو هفته متهم با بهانه‌های مختلف از شاکی پول دریافت می‌نموده که وی به موضوع مشکوک شده و اقدام به شکایت نموده است.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: هم‌وطنان توجه لازم را داشته باشند که برای دریافت وام حتماً به بانک مراجعه نمایند و به‌هیچ‌عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، و توجه داشته باشند که بانک‌ها هیچ‌گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات به این شیوه ندارند و این تبلیغات از سوی کلاه‌برداران منتشر می‌شود.

وی بابیان این‌که هم‌وطنان با ارائه اطلاعات شخصی از طریق فرم‌های جعلی از سوی کلاه‌برداران با عناوین مختلف، این موارد را جمع‌آوری کرده و در مراحل بعدی اهداف مجرمانه از اطلاعات در دسترس سوءاستفاده می‌نمایند، تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار کلاه‌برداران نگذارید، چراکه این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آن‌ها کمک می‌کند .

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/11/02 20:39:45   |
0     0
کلاهبرداری کاری بر پایه فریب است که کسی یا کسانی برای کسب نفع خود یا موسسه‌ای انجام می‌دهند. کلاه‌برداری در بسیاری از کشورها جرم است، اگر چه مصداق‌های آن در نظام‌های گوناگون قضایی فرق می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/11/16 09:56:19   |
0     0
کلاهبرداری با شیوه پرداخت وام در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک سایت جعلی و درج آگهی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت.
سرهنگ حسن کوره بلاغی با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهایی خاصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این شگردها، پرداخت وام به شهروندان است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/11/16 09:57:09   |
0     0
کلاهبرداری کاری بر پایه فریب است که کسی یا کسانی برای کسب نفع خود یا موسسه‌ای انجام می‌دهند. کلاه‌برداری در بسیاری از کشورها جرم است، اگر چه مصداق‌های آن در نظام‌های گوناگون قضایی فرق می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics