تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تعیین حدود برای نقل و انتقالات وجوه درون بانکی و بین‌بانکی

بخشنامه شفافیت نقل و انتقال وجوه بالاتر از ۱۰ میلیارد ریال توسط رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد. از این پس در کلیه نقل و انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون‌بانکی و بین‌بانکی، انتقال وجه منوط به تکمیل فرم‌های مربوطه است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان ، بنابر این بخشنامه کلیه نقل و انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون‌بانکی و بین‌بانکی (ساتنا)، انتقال وجه منوط به تکمیل فرم‌های مربوط و ارائه اسناد مثبته است. در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه‌های پیشین منتهی به بخشنامه شماره 97/278282 مورخ 1397/08/09 با موضوع لزوم تعیین حدود و سقف‌هایی برای نقل و انتقالات وجوه درون بانکی و بین‌بانکی به اطلاع می‌رساند در اجرای الزامات قانون مبارزه با پولشویی و ضوابط اجرایی آن و همچنین با هدف انتظام‌ بخشی و ارتقای شفافیت نقل و انتقال وجوه در شبکه بانکی کشور، مقتضی است از این پس در کلیه نقل و انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال (معادل یک میلیارد تومان) درون‌بانکی و بین‌بانکی (ساتنا)، انتقال وجه منوط به تکمیل قسمت (فیلد) «بابت» در فرم‌های مربوط و ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه شود و تصویری از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه در پرونده تراکنش مذکور نگهداری گردد.


بدیهی است بازرسان مدیریت کل نظارت و مبارزه با پولشویی این بانک به صورت نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی نحوه رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اقدام خواهند کرد و مسؤولیت عدم رعایت بخشنامه با هیأت مدیره، مدیرعامل و سایر مدیران ذی‌مدخل و رؤسای شعب بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی ذی‌ربط خواهد بود.


در خاتمه مقتضی است مراتب به قید تسریع با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 96/149153 مورخ 1396/05/16 به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک/ مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics