تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد ادامه‌دار شاخص کل بورس

در آخرین روز معاملات این هفته از بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل توانست نزدیک به ۸۰۰ واحد رشد کند، همچنین شاخص آزاد شناور با بیش از۱۰۰۰ واحد افزایش رقم ۸۷ هزار و ۵۳۷ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای بازشدن معاملات روند صعودی به خود گرفت و توانست در مجموع ۷۹۳ واحد رشد کند و به تراز ۷۷ هزار و ۸۸۳ واحدی برسد. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۱۲۰ واحد رشد کرد و وارد کانال ۱۴ هزار و ۲۶۵ واحدی شد.


همچنین شاخص آزاد شناور با ۱۰۶۴ واحد صعود به رقم ۸۷ هزار و ۵۳۷ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۷۹۴ واحد رشد عدد ۵۵ هزار و ۲۶۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نیز ۳۳۴ واحد افزایش یافت.


نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و معدنی و صنعتی گل‌گهر به ترتیب با ۸۷، ۷۷ و ۵۸ واحد تاثیر مثبت در نماگر بازار سعی کردند شاخص کل را بیش از پیش بالا بکشند.


اما در طرف مقابل گروه پتروشیمی ایرانیان، سرمایه‌گذاری غدیر و ماشین‌سازی اراک به ترتیب با ۱۰، ۹ و هشت واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین اثر را در جهت اصلی در نماگر بازار امروز داشتند.


در آخرین روز معاملات این هفته ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به رقم ۲۱۹ میلیارد و ۶۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۲۴ میلیون و ۵۳۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۶۲۱ نوبت دادوستد بود.


در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا بابت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری درباره‌ افزایش سرمایه، حق تقدم شرکت البرز دارو به علت پایان مهلت پذیره‌نویسی و همچنین نماد معاملاتی شرکت مواد اولیه الیاف مصنوعی با توجه به پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.


بیشترین ارزش معاملات در دادوستدهای امروز مربوط به نماد شرکت‌های ایران خودرو، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس و معدنی و صنعتی گل‌گهر بود. همچنین نماد معاملاتی سایپا بیشترین حجم معاملات را تجربه کرد.

 

آیفکس امروز ۵.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱۳.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۷۴ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۰۷ میلیون و ۲۴۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۹ هزار و ۳۲۹ نوبت دادوستد بود.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics