تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیل امهال بدهی‌های غیرجاری واحدهای تولیدی به شبکه بانکی

بانک مرکزی با هدف مساعدت به واحدهای تولیدی، مصوبه تسهیل امهال بدهی‌های غیرجاری واحدهای تولیدی و نحوه امهال بدهی‌های غیرجاری این بنگاه‌های اقتصادی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، پیشنهادات این بانک در خصوص تسهیل امهال بدهی های غیرجاری واحدهای تولیدی در جلسه ۲۹ بهمن ماه شورای پول و اعتبار مطرح شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

در این جلسه مصوب شد که موسسه اعتباری موظف است بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، مطالبات از واحدهای تولیدی را که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است، برای یک‌بار و حداکثر به مدت پنج  سال، با اخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۵ ماهه امهال کند.



همچنین در این مصوبه آمده است که سازوکار اجرایی امهال در چارچوب روش‌های امهال مقرر شده در دستورالعمل نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری است. 
مهلت استفاده از مزایای این مصوبه تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ تعیین شده است.
چنان‌چه مشتری براساس مفاد قرارداد امهال، در موعد‏ تعیین شده، طی دوره امهال، مطالبات را بپردازد، مشمول ممنوعیت‌های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شود.

 

براساس این مصوبه، مشتریانی می‌توانند از شرایط امهال مطالبات بهره‌مند شوند که موسسه اعتباری بر مبنای اعتبارسنجی آنها را واجد شرایط بداند و مطالبات پس از امهال در سررسید مقرر قابل وصول است. همچنین واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت جهادکشاورزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و معرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشمول این مصوبه می باشند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics