تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هوش مالی و انواع آن

هوش مالی، یکی از انواع هوش‌های چندگانه انسان است. این هوش نه منحصراً مربوط به مسائل مالی اما تا حدود زیادی به آن مرتبط است.

شاید اگر به صورت اتفاقی از 100 نفر بپرسیم که هوش مالی چیست، مفهوم آن را با پول اشتباه بگیرند. اما هوش مالی چیزی فراتر از پول است. مفهومی جهان شمول، گسترده و البته قابل یادگیری.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اکنون مشهورترین چهره در زمینه هوش مالی رابرت کیوساکی است. اگرچه مفهوم هوش مالی را او با کتاب معروفش «پدر پولدار؛ پدر بی پول» در دنیا جا انداخت، اما تعاریف و مفاهیم هوش مالی اکنون در حال گسترده‌تر و مبسوط شدن است.

 

مثلاً آقای توماس جی استنلی با کتاب «همسایه میلیونر» نوع جدیدی از مفهوم هوش مالی را ارائه کرده و در آن به بررسی این موضوع پرداخته که آیا افراد موفق (در زمینه مالی)، از الگوی خاصی پیروی می‌کنند، به صورت خاصی فکر می‌کنند یا چگونه مسیر زندگی را طی می‌کنند که به هرچه می‌خواهند می‌رسند.

 

هوش مالی

هوش مالی بیشتر یک عبارت ذوقی است تا واژه‌ای با دقت و تعریف علمی. رابرت کیوساکی هوش مالی را توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش‌ها و دانش مالی درست می‌داند به‌طوری‌که باعث ایجاد رفتارهای مالی درست در افراد می‌شود. رابرت کیوساکی در کتاب «هوش مالی خود را افزایش  دهید» می نویسد؛ ” املاک و مستغلات، سهام، صندوق های پس انداز، کسب و کار یا پول، افراد را ثروتمند نمی کنند، بلکه این اطلاعات، دانش، عقل و فکر یا به عبارتی دیگر این هوش مالی است که افراد را ثروتمند می کند.” 

 

او یادآور می شود که برای مثال اگر بخواهید در انجام فعالیت ورزشی خاصی مهارت کافی کسب کنید، خرید تجهیزات آن کمکی به شما نمی کند بلکه شما باید برای موفقیت آموزش دیده باشید.  او هوش مالی هر فرد را به پنج بخش تقسیم می‌کند:

 

• درآمدزایی: هر اندازه افراد درآمد بیشتر یا راه‌های کسب درآمد جدیدتری داشته باشند هوش مالی بالاتری دارند. این مورد با توجه به مقدار پولی که بدست می آورید سنجیده می شود. اگر در آمد سالانه شما ۳۰ میلیون تومان باشد، هوش مالی شما نسبت به فردی که در سال ۱۰ میلیون تومن درآمد دارد، بالاتر است.  رابرت کیوساکی می گوید که  “بسیاری از مردم نتوانستند ثروتی برای خود بسازند و درآمد بیشتری را کسب کنند، زیرا آن‌ها پول را بدون کار می خواهند. آنچه که بسیاری از مردم نمی فهمند، این است که این فرآیند آن‌ها را به ثروت می رساند، نه پول “. تنها با یادگیری روش های کسب درآمد می توانید پول خود را افزایش دهید.

 

• حفظ پول: زمانی که درآمدی را کسب کردید، باید آن را حفظ کنید. حفاظت از پول به ویژه در برابر مالیات دومین بخش از هوش مالی است. هنگامی که شروع به کسب درآمد کرده اید، باید آن را از “شکارچیان مالی” محافظت کنید. کیوساکی می گوید که شما باید در مقابل این ۶ مورد از پول خود محافظت کنید:

مأموران دولتی – رابرت کیوساکی به ضرورت پرداخت مالیات (به صورت قانونی) با مأموران دولتی اذعان دارد. تأکید او تنها بر این است که تا حد ممکن مالیات کمتری را بپردازیم. 

 

بانکداران – بانک ها به طور مداوم سعی می کنند ذره ذره پول شما را به عنوان سپرده از چنگ شما در بیاورند. مراقب این دسته از افراد باشید و از پول خود در برابر آنها محافظت  کنید.

 

کارگزاران بورس – به طور مشابه، پرداختی های کارگزاران بورس می تواند به ثروت شما ختم شود. اغلب  هدف از خرید و فروش سهام برای کارگزاران کسب کمیسیون بیشتر می باشد.

 

کسب و کارها – کیوساکی می گوید ” همه کسب و کارها همیشه چیزی برای فروش به شما دارند”. وظیفه آن‌ها این است که شما را از پولتان دور کنند و وظیفه شما این است که پول خود را حفظ کنید. رابرت کیوساکی به شما توصیه می کند که زمان خرید یک وسیله از خودتان بپرسید ” آیا داشتن آن شما را فقیرتر می کند یا ثروتمندتر؟! ” 

 

روابط – پول نقش کلیدی را  در هر رابطه ای ایفا می کند. شما باید به طرف مقابل خود اعتماد کنید و به درک متقابلی از امور مالی دست یابید. 

وکلا –  در نهایت، مهم است که پول خود را از مشکلات قانونی دور نگه دارید.

 

• بودجه‌بندی پول:  کیوساکی می نویسد: ” توانایی داشتن زندگی خوب و در عین حال سرمایه گذاری بدون توجه به اینکه چقدر درآمد کسب می کنید، نیاز به سطح بالایی از هوش مالی دارد.” این حوزه از هوش مالی براساس مقدار پولی که پس از پرداخت هزینه ها برای شما باقی می ماند، اندازه گیری می شود. برای حل بحران بودجه بندی دو راه وجود دارد: شما باید مخارج خود را کاهش یا درآمد خود را افزایش دهید. هر دو روش کسری بودجه را برطرف می کنند. اما مانند خیلی از افراد اعتقاد رابرت کیوساکی بر این است که در بلند مدت، افزایش درآمد راه حل بهتری است. رابرت توضیح می دهد که اختصاص مبلغی از بودجه به هزینه ثابت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تصمیم بگیرید ۱۰٪ از درآمد خود را پس انداز کنید، سپس این ۱۰ درصد را مبلغی ثابت در بودجه بندی خود قرار دهید. ابتدا مبلغی را به خودتان اختصاص دهید. کیوساکی می نویسد: “شما می توانید با نگاه کردن به میزان وقت و پولی که افراد صرف می کنند، آینده ی آنها را حدس بزنید”. او در ادامه می گوید ” زمان و پول دارایی های بسیار مهم شما هستند. آنها را عاقلانه  مصرف کنید”. 

 

• تقویت پول(اهرم سازی برای پول): این بخش از هوش مالی با توجه به بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها مشخص می‌شود. هرچه فرد از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود سود بیشتری حاصل کند هوش بالاتری دارد. در کتاب افزایش هوش مالی رابرت کیوساکی این فصل طولانی ترین و حساس ترین بخش در کل کتاب است. این بخش نشان دهنده اصلی ترین بخش فلسفه مالی او را تشکیل داده است.  اهرم سازی – قرض گرفتن پول برای افزایش قدرت نقدینگی خود، در صورت داشتن قدرت کنترل سرمایه گذاری به گفته رابرت کیوساکی کار بسیار خوبی است اما اگر در کنترل سرمایه گذاری ضعیف عمل کنید، اهرم سازی بسیار خطرناک خواهد شد.

 

او می نویسد: “بسیاری از افرادی که با سقوط املاک و مستغلات، با شکست رو به رو می شوند، افرادی بودند که بر روی افزایش ارزش ملک های خود از طریق بازار املاک حساب کرده بودند”. آنها در برابر ارزش بالای خانه خود پول قرض گرفتند اما هیچ کنترلی بر روی بالا و پایین رفتن بازار مسکن ندارند. این موضوع نشان دهنده هوش مالی ضعیف است. در عوض، او استدلال می کند که باید از اهرم سازی برای سرمایه گذاری کم خطر استفاده کنید، طوری سرمایه گذاری کنید که بر آن تسلط داشته باشید. 

 

• بهبود اطلاعات مالی: اطلاعات مالی تنها به معنی مفاهیم مالی پایه و به معنای دانش مفاهیم مالی نیست بلکه همچنین به معنی اطلاعات دقیق از سرمایه‌گذاری‌هایی است که انجام می‌دهد. وارن بافت موفق ترین سرمایه گذار تمام دوران است، اما او هرگز قمار نکرد. بافت (و شریکش، چارلی مونگر) تحقیقات گسترده ای را برای تصمیم گیری‌های خود انجام می دهند، قبل از اینکه سهام شرکتی را بخرند، آن‌ها باید همه چیز را در مورد آن بدانند. بدست آوردن این اطلاعات به آن‌ها اجازه می دهد تا با اطمینان سرمایه گذاری کنند. در مقابل، رابرت کیوساکی برخی از سرمایه گذاری های خود را از روی نادانی انجام داده است.  او سهام هایی را خریده بود که امیدوار به بالا رفتن آن بود. این نوع تصمیمات بر اساس اطلاعات نیستند – بلکه مبتنی بر احساسات هستند.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سوادمالی |   1399/02/03 08:44:36   |
2     0
هوش مالی مفهومی ذهنی است که به عملکرد یا کارهای خاصی اشاره دارد که ثروت را به زندگی فرد آورده یا مشکلات مالی اش را با استفاده از آن رفع می نماید.

- از نظر چه شخصی دارای هوش مالی خوبی است؟
- هوش مالی به چند قسم تقسیم می شود؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/03 17:54:04   |
هوش مالی بالابرابراست با موفقیت بالا و سودآوری بالا .همانطور که گفته شد هوش مالی خوب از داشتن دارایی و املاک و صندوق های پرپول بهتر است
چون وقتی هوش فرد در زمینه مالی بخوبی کار کند میتواند ثروتهای زیادی را برای خود بیافریند
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
زهرا افتخاری |   1399/03/06 11:03:43   |
شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند ....درامد خود را در برابر شکارچیان پول محافظت کند....مخارج خود را مدیریت کند...پس انداز داشته باشد ....و پس اندازهای خود را به نحو‌مناسبی سرمایه گذاری کند چنین فردی دارای هوش مالی خوبیست.هوش مالی را میتوان به چهار دسته رفتار مالی درک مالی نگرش مالی و دانش مالی تقسیم کرد.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 01:42:39   |
نوش مالی دارای ٥قسىت است که عبارتند از درآمد زایی-حفظ پول-بودجه بندی پول-تقویت پول-بخبرد اطلاعات مالی
از نظر اینجانب اسخاصی که دارای توانایی های بالا باشند دارای هرش مالی قری خواهند بود و در اصل کسب اطلاعات و یا بالا بردن اطلاعات باعث بوجود آمدن هوش مالی افراد خواهد شد
فرزانه جنتی |   1399/03/13 22:57:48   |
فردی که بتواند مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد. پس انداز کند و پس‌انداز خود رو سرمایه گذاری کند درامدش رو افزایش بده کاری کند که پول برایش پول بیاورد. بتواند در شرایط بحرانی بهترین تصمیات رو اتخاذ کند.
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:35:58   |
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/17 20:12:09   |
اگر بتوانید از پس چالش های سخت مالی بربیاید دارای هوش مالی خوبی هستید اگر بتوانید درآمد زیادی به دست آوریددارای هوش مالی هستید واگر در یک جریان مالی بتوانید مفهوم سرمایه وبدهی و درآمد و هزینه را درک کنید دارای هوش مالی خوبی هستید//وبه 5بخش کسب درآمد بیشتر، حفظ پول، بودجه بندی پول، اهرم سازی برای پول، بهبود اطلاعات مالی است
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 23:55:42   |
- شخصی دارای هوش مالی خوب است که توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش ها و دانش درست داشته باشد.
- هوش مالی به پنج قسمت تقسیم می شود:
۱. درآمدزایی، هرچه درآمد بیشتر باشد،هوش مالی بیشتر است.
۲. حفظ پول ۳. بودجه بندی پول
۴. تقویت پول و اهرم سازی برای پول، اهرم سازی یعنی قرض گرفتن پول برای افزایش قدرت نقدینگی خود، در صورتی خوب است که بر روی سرمایه گذاری خود کنترل داشته باشیم.
۵. بهبود اطلاعات مالی، با اطمینان سرمایه گذاری کنید و در مورد آن اطلاعات دقیق داشته باشید.
مصطفى عربى |   1399/04/25 19:00:47   |
شخصی که بتواند منابع مالی خود را به شکلی مدیریت کند که در طول زندگی خود امنیت مالی را تجربه کند.
تصمیماتی بگیرد که آگاهانه و موثر در پس‌انداز و سرمایه گذاری است. به عبارتی ساده‌تر، یعنی توانایی مدیریت اقتصادی و بهینه درآمد خود.
هوش مالی هر فرد را به پنج بخش تقسیم می شود:
• بهبود اطلاعات مالی
• تقویت پول(اهرم سازی برای پول)
• حفظ پول
• بودجه‌بندی پول
• درآمدزایی
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 16:12:06   |
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:48:08   |
به طور کلی شیوه های کسب درامد درزمان کم را می توان هوش مالی است در واقع دانش اطلاعات وتوانایی های هروفرد در ثروت افرینی حل مسال اقتصادی ومدیریت بحران های مالی را هوش مالی یادر اصطلاح عامیانه شم اقتصای می گویند
حفاظت از پول بودجه بندی پول. ارتقا دانش مالی
مرتضی ندافی |   1399/04/26 19:52:00   |
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 03:24:26   |
هوش مالی بخشی از هوش کلی ماست که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می کنیم.

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، عدم تناسب درآمدها و هزینه‌های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه‌های ماشین، هزینه‌های بهداشتی و درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی می‌توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر می‌شوند و شرایط روز به روز سخت‌تر.

واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می‌آورد، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد.

ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمندشدن نمی‌شود

کسب پول بیشتر
حفاظت از پول
بودجه بندی پول
اهرم ساختن از پول
ارتقاء دانش مالی
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:35:28   |
انواع هوش مالی
انواع هوش مالی عبارتند از:

هوش مالی نوع اول: پول بیشتری درآوردن
هوش مالی نوع دوم: حفظ پول
هوش مالی نوع سوم: بودجه بندی پول
هوش مالی نوع چهارم: کاربرد پول
هوش مالی نوع پنجم: ارتقائ اطلاعات مالی


باید انواع هوش مالی را بشناسید تا بتوانید به تقویت آنها بپردازید. اگر انواع هوش مالی خود را پرورش دادید، می توانید به آینده مالی خود امیدوار باشید ولی اگر آنها را نشناسید، نمی شود خیلی روی شانس و اقبال حساب باز کرد.

هوش مالی با ضریب هوش مالی فرق می کند. همه می دانیم که یک نفر با ضریب هوش (IQ) 130 از فردی با ضریب هوشی ۹۵ صرفا باهوش تر است. همین مقایسه در مورد ضریب هوش مالی هم صادق است یعنی ممکن است شما ضریب هوش مالی بالایی داشته باشید اما از نظر هوش مالی یک کودن باشید. فرقش چیست؟ فرقش در این است که ضریب هوشی مالی یک توانایی بالقوه است اما هوش مالی یک توانایی بالفعل.

مثلا اگر کسی سالی ۸۰ میلیون تومان درآمد دارد ولی بعد از پرداخت مالیات و … برایش ۶۰ میلیون تومان می ماند، نسبت به کسی که ۸۰ میلیون درآمد دارد ولی بعد از کسورات آخر سال ۵۰ میلیون برایش می ماند باهوش تر است. جالب تر اینکه ممکن است یک نفر در هوش مالی نوع اول بهتر باشد اما در سایر موارد ضعیفتر باشد. مثلا سالی ۱۰۰ میلیون درآورد که در نتیجه از نظر هوش مالی نوع اول از کسی که ۸۰ میلیون درآمد دارد، باهوش تر است اما آخر سال برایش ۵۰ میلیون بماند که یعنی در کل هوش مالی کمتری داشته.

شاید بپرسید از انواع هوش مالی کدام یک مهمتر است؟ به نظر شما از چهار چرخ اتومبیل کدام مهمتر است؟ اگر به این سوال می توانید پاسخ بدهید، می شود پاسخ سوال اول را هم داد.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/28 20:18:33   |
کسی ک مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد.
پس انداز داشته باشد و این پس انداز را افزایش دهدو بتواند در شرایط بحرانی
بهترین تصمیم را بگیرد.
مالی دارای ٥ قسمت است که عبارتند از درآمد زایی-حفظ پول-بودجه بندی پول-تقویت پول-اطلاعات مالی
علیرضا آزاد |   1399/04/29 17:14:41   |
یعنی فرد در کمترین زمان با کمترین ریسک به پول برسد
به پنج قسمت:درآمدزایی،حفظ پول،بهبود اطلاعات مالی،تقویت پول،بودجه بندی پول
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:50:39   |
کسی که بتواندازاندک سرمایه بیشترین استفاه نماید وان رازیاد نماید
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:54:19   |
هوش مالی بالابرابراست با موفقیت بالا و سودآوری بالا .همانطور که گفته شد هوش مالی خوب از داشتن دارایی و املاک و صندوق های پرپول بهتر است
چون وقتی هوش فرد در زمینه مالی بخوبی کار کند میتواند ثروتهای زیادی را برای خود بیافریند
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/30 17:19:25   |
کسی که در مسایل مالی موفق هست و ممکن به دیگران مشاوره هم بده
۱- کسب درآمد بیشتر:
این مورد با توجه به مقدار پولی که بدست می آورید سنجیده می شود.
اگر در آمد سالانه شما ۳۰ میلیون تومان باشد، هوش مالی شما نسبت به فردی که در سال ۱۰ میلیون تومن درآمد دارد، بالاتر است.
۲- حفظ پول :
زمانی که درآمدی را کسب کردید، باید آن را حفظ کنید.
حفاظت پول مخصوصاً در مقابل مالیات دومین جنبه هوش مالی یا اقتصادی می باشد
۳- بودجه بندی پول :
کیوساکی می نویسد
” توانایی داشتن زندگی خوب و در عین حال سرمایه گذاری بدون توجه به اینکه چقدر درآمد کسب می کنید، نیاز به سطح بالایی از هوش مالی دارد .”
این حوزه از هوش مالی یا اقتصادی براساس مقدار پولی که پس از پرداخت هزینه ها برای شما باقی می ماند، اندازه گیری می شود.
۴- اهرم سازی برای پول :
این حوزه از هوش مالی یا اقتصادی براساس بازده سرمایه گذاری اندازه گیری می شود.
” چگونه مازاد پول خود را به کسب ثروت بیشتر اختصاص داده اید؟ ”
۵- بهبود اطلاعات مالی :
اطلاعات مالی تنها به معنای دانش مفاهیم مالی نیست – بلکه شامل اطلاعات دقیق و جزئی از سرمایه گذاری های شما نیز می شود.
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 19:35:20   |
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 20:03:45   |
نوش مالی دارای ٥قسىت است که عبارتند از درآمد زایی-حفظ پول-بودجه بندی پول-تقویت پول-بخبرد اطلاعات مالی
از نظر اینجانب اسخاصی که دارای توانایی های بالا باشند دارای هرش مالی قری خواهند بود و در اصل کسب اطلاعات و یا بالا بردن اطلاعات باعث بوجود آمدن هوش مالی افراد خواهد شد
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 20:28:36   |
فردی که بتواند مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد. پس انداز کند و پس‌انداز خود رو سرمایه گذاری کند درامدش رو افزایش بده کاری کند که پول برایش پول بیاورد. بتواند در شرایط بحرانی بهترین تصمیات رو اتخاذ کند.- هوش مالی به پنج قسمت تقسیم می شود:
۱. درآمدزایی، هرچه درآمد بیشتر باشد،هوش مالی بیشتر است.
۲. حفظ پول ۳. بودجه بندی پول
۴. تقویت پول و اهرم سازی برای پول، اهرم سازی یعنی قرض گرفتن پول برای افزایش قدرت نقدینگی خود، در صورتی خوب است که بر روی سرمایه گذاری خود کنترل داشته باشیم.
۵. بهبود اطلاعات مالی، با اطمینان سرمایه گذاری کنید و در مورد آن اطلاعات دقیق داشته باشید.
مرجان عباسی نسب |   1399/05/03 01:12:31   |
افرادی که توانایی و سواد استفاده این را مشکلات ملیشان را رفع کنند . 5 قسمت: حفظ پول - درامد زایی - بودجه بندی - تقویت پول -بهبود اطلاعات مالی
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 15:30:42   |
شخصی که بتواند مشکلات مالی را با نگرش های مالی حل کند.به طوری که باعث ایجاد رفتارهای مالی درست درفرد شود.
هوش مالی به ۵ دسته تقسیم میشود:
۱.درامدزایی ۲.حفظ پول ۳.بهبود اطلاعات مالی ۴.بودجه بندی پول ۵.تقویت حفظ پول
محمد پوراکبری |   1399/05/04 18:53:11   |
شخصی ک بتواند درامد خوبی کسب کند ، مخارج خودش را مدیریت کند ، به اندازه و متناسب با برنامه اش پس از انداز کرده و طبق برنامه و بر اساس شرایط اقتصادی موجود در جامعه و وضعیت بازار سرمایه گزاری کند .
به ٥ دسته ی بهبود اطلاعات مالی ، بودجه بندی پول ، تقویت پول ، حفظ پول و درامد زایی تقسیم میشود .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/05 10:09:42   |
شخصی است که بتواندپس انداز داشته باشد و این پس انداز را افزایش دهدو بتواند در شرایط بحرانی بهترین تصمیم را بگیرد.
5دسته:بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:39:16   |
شخصی که بتواند پول خود را مدیریت کند
حفاظت از پول بودجه بندی پول. ارتقا دانش مالی
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/16 19:04:33   |
عملکرد یا کارهای خاص افراد در زندگی را هوش مالی میگویند
و ب 5قسمت تقسیم میشود
ایجاد درآمد بیشتر-حفاظت از پول خود-برای پول خود برنامه ریزی کنید -برای پول خود از اهرم مالی استفاده کنید
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/16 19:05:14   |
عملکرد یا کارهای خاص افراد در زندگی را هوش مالی میگویند
و ب 5قسمت تقسیم میشود
ایجاد درآمد بیشتر-حفاظت از پول خود-برای پول خود برنامه ریزی کنید -برای پول خود از اهرم مالی استفاده کنید
و در اخر اصلاح اطلاعات مالی خود
zahra azodi |   1399/02/29 17:42:33   |
0     0
هوش مالی(Financial IQ) تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/30 00:03:18   |
0     0
هوش ‌مالی بالا یا عالی: یعنی اینکه تصمیمات مالی شما هوشمندانه‌ تر بوده و اقدامات صحیح تری جهت بهبود شرایط مالی‌ خود انجام می‌ دهید
هوش مالی پایین یا ضعیف : یعنی اینکه شما در برابر مسائل مالیتان اقدامات غیرمسئولانه ای اتخاذ می‌کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/03 13:28:29   |
0     0
هوش مالی یعنی ..آن دسته ای که برای حل مسائل مالی و
به دست آوردن قدرت مالی است که موجب رسیدن به موفقیت
در زندگیشان می شود ...
وبه توانایی یک فرد درمشکلات مالی خود و دیگران ..
اهداف مالی به دو دسته تقسیم میشوند بلند مدت و کوتاه
مدت وهمی امر باعث میشود تا در طول روز فکرشان را روی
دستیابی به آنها متمرکز کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/03 18:23:42   |
0     0
هوش مالی
هوش مالی بصورت واضح و شفاف تعریف نشده است. به نظر من هوش مالی همان شمه اقتصادی افراد است. هر کسی که دارای نبوغ اقتصادی باشد و با حفظ سرمایه فیزیکی خود اقدام به فعالیت اقتصادی نماید و از این فعالیت ها منتفع گرد، میشه نتیجه گرفت فرد مورد نظر داری دارای هوش اقتصادی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 11:57:41   |
0     0
انواع هوش مالی
انواع هوش مالی عبارتند از:

هوش مالی نوع اول: پول بیشتری درآوردن
هوش مالی نوع دوم: حفظ پول
هوش مالی نوع سوم: بودجه بندی پول
هوش مالی نوع چهارم: کاربرد پول
هوش مالی نوع پنجم: ارتقائ اطلاعات مالی


باید انواع هوش مالی را بشناسید تا بتوانید به تقویت آنها بپردازید. اگر انواع هوش مالی خود را پرورش دادید، می توانید به آینده مالی خود امیدوار باشید ولی اگر آنها را نشناسید، نمی شود خیلی روی شانس و اقبال حساب باز کرد.

هوش مالی با ضریب هوش مالی فرق می کند. همه می دانیم که یک نفر با ضریب هوش (IQ) 130 از فردی با ضریب هوشی ۹۵ صرفا باهوش تر است. همین مقایسه در مورد ضریب هوش مالی هم صادق است یعنی ممکن است شما ضریب هوش مالی بالایی داشته باشید اما از نظر هوش مالی یک کودن باشید. فرقش چیست؟ فرقش در این است که ضریب هوشی مالی یک توانایی بالقوه است اما هوش مالی یک توانایی بالفعل.

مثلا اگر کسی سالی ۸۰ میلیون تومان درآمد دارد ولی بعد از پرداخت مالیات و … برایش ۶۰ میلیون تومان می ماند، نسبت به کسی که ۸۰ میلیون درآمد دارد ولی بعد از کسورات آخر سال ۵۰ میلیون برایش می ماند باهوش تر است. جالب تر اینکه ممکن است یک نفر در هوش مالی نوع اول بهتر باشد اما در سایر موارد ضعیفتر باشد. مثلا سالی ۱۰۰ میلیون درآورد که در نتیجه از نظر هوش مالی نوع اول از کسی که ۸۰ میلیون درآمد دارد، باهوش تر است اما آخر سال برایش ۵۰ میلیون بماند که یعنی در کل هوش مالی کمتری داشته.

شاید بپرسید از انواع هوش مالی کدام یک مهمتر است؟ به نظر شما از چهار چرخ اتومبیل کدام مهمتر است؟ اگر به این سوال می توانید پاسخ بدهید، می شود پاسخ سوال اول را هم داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 18:13:00   |
0     0
هر اندازه افراد درآمد بیشتر یا راه‌های کسب درآمد جدیدتری داشته باشند هوش مالی بالاتری دارند.حفاظت از پول به ویژه در برابر مالیات دومین بخش از هوش مالی است. هرچه فرد از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود سود بیشتری حاصل کند هوش بالاتری دارد. هرکسی که اطلاعات دقیق تری از اطلاعات مالی دلرد و بودبندی صحیحی داشته باشد.
هوش مالی 5 فسمت می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 19:56:15   |
0     0
هوش مالی همان شم اقتصادی می گویند.
یعنی می توان بطور مثال دونفر مثال زد که این دونفر بامقدار پول ثابت سودهای متفاوتی بدست می اورند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 17:36:23   |
0     0
هر کسی که بتواند ۱ ریال خود را تبدیل به ۲ ریال نماید دارای هوش مالی است. پس توانایی یا به اصطلاح هوش مالی دارد اصولا هوش مالی به قدرت تفکر ، تجزیه و تحلیل ،احساس خطر (ریسک) ،حس ششم و... را میتوان جزء هوش مالی نامید و به عبارت دیگر هوش مالی از هر انسانی به انسان دیگر متفاوت بوده و خواهد بود به دلیل استعداد، ارث و توانایی هر شخص.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/06 01:19:12   |
0     0
هوش مالی تعاریف متفاوتی دارد اما بهتر است به جای تمرکز بر روی تعریف ان یا سعی در ارایه تعریف واحدبه موارد ان پرداخته و به فراگیری موارد و مصادیق ان بپردازیم :
نوع ۱: ورودی (درامد) بیشتر
نوع ۲ : حفظ پول
نوع ۳ : بودجه بندی بهینه پول
نوع ۴ : کاربرد بهینه پول
نوع ۵ : بالا بردن سطح اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/07 00:01:04   |
0     0
هوش مالی به نظر من توانایی مدیریت تمام منابع برای حداکثر سازی رضایت مندی و رفاه مالی با کمترین مخارج و مصارف است . هوش مالی را میتوان به چهار دسته رفتار مالی درک مالی نگرش مالی و دانش مالی تقسیم کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/07 18:55:54   |
0     0
هوش مالی شامل مراحل مختلفی است که رعایت ان مراحل می تواند به تصمیم گیری خوب در مورد مسایل مالی کمک کند نکته حائز اهمیت اینکه بالا بودن هوش مالی می تواند در تصمیم سازی وتصمیم گیری مالی کمک شایانی باشد و نهایت به موفقیت فرد منجر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/07 20:16:49   |
0     0
کسانی که هوش مالی بالایی دارند، اقدامات خاصی را در طول زندگی‌شان انجام می‌دهند. آن‌ها اقدام می‌کنند، ریسک می‌کنند و یاد می‌گیرند. افراد دارای هوش مالی بالا تا حد زیادی بر باورهای خود در مورد پول، کنترل دارند. آن‌ها پول را به زیر سلطه خود کشیده‌اند و هرگز «نوکری» پول را نمی‌کنند.
تقسیم بندی هوش مالی یا اقتصادی : ۱- کسب درآمد بیشتر ۲- حفظ پول
۳- بودجه بندی پول ۴- کاربرد بهینه پول ۵- بهبود اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/07 22:35:17   |
0     0
کسانی که هوش مالی بالایی دارند، اقدامات خاصی را در طول زندگی‌شان انجام می‌دهند. آن‌ها اقدام می‌کنند، ریسک می‌کنند و یاد می‌گیرند. افراد دارای هوش مالی بالا تا حد زیادی بر باورهای خود در مورد پول، کنترل دارند. آن‌ها پول را به زیر سلطه خود کشیده‌اند و هرگز «نوکری» پول را نمی‌کنند.
تقسیم بندی هوش مالی یا اقتصادی : ۱- کسب درآمد بیشتر ۲- حفظ پول
۳- بودجه بندی پول ۴- کاربرد بهینه پول ۵- بهبود اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/12 00:03:32   |
0     0
پنج ضریب برای هوش مالی وجود دارد که شامل:

کسب پول (درآمد) بیشتر
حفاظت از پول
بودجه‌بندی پول
اهرم ساختن از پول
ارتقاء دانش مالی
ریچارد برانسون:

به ثروت اندوزی فکر نکنید. به ایجاد تغییر در زندگی با استفاده از هوش مالی فکر کنید. تغییری که بقیه دارند به شکل بدی آن را ایجاد می‌کنند را شناسایی کنید و آن را به طرز بهتری انجام دهید.

بیل گیتس:

تنها دارایی عظیم و بی انتهایی که در اختیار داریم، ذهن ماست. با پرورش هوش مالی می‌توانید ثروت عظیمی بیافرینید.

برایان تریسی:

در قرن حاضر و عصر اطلاعات، مهم ترین کلید برای ثروتمند شدن، هوش مالی است. که از طریق یادگیری در تمام عمر به دست می‌آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:59:23   |
0     0
شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند ....درامد خود را در برابر شکارچیان پول محافظت کند....مخارج خود را مدیریت کند...پس انداز داشته باشد ....و پس اندازهای خود را به نحو‌مناسبی سرمایه گذاری کند
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/23 20:45:39   |
0     0
شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند ،پس انداز کند،هزینه هاشو مدیریت کنه ،
تقسیم بندی هوش مالی :بهبود اطلاعات مالی،بودجه بندی پول،حفظ پول،درامد زایی ،تقویت پول
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:56:54   |
0     0
انواع هوش مالی عبارتند از:
هوش مالی نوع اول: پول بیشتری درآوردن
هوش مالی نوع دوم: حفظ پول-هوش مالی نوع سوم: بودجه بندی پول- هوش مالی نوع چهارم: کاربرد پول- هوش مالی نوع پنجم: ارتقائ اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 19:48:55   |
0     0
هوش مالی(Financial IQ) تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند.
رابرت کیوساکی، از برجسته‌ترین ثروتمندان خودساخته که کتاب‌های او در حوزه هوش مالی، پرطرفدار هستند، هوش مالی را رفتار فرد با پول دانسته که بر پایه سه مفهوم سرمایه، بدهی و جریان مالی استوار است. نوع کسب‌‌وکار، میزان درآمد و سرمایه ثابت، مقدار پولی که ماهانه از حساب خارج می‌شود و از همه مهم‌تر مسیر و جریانی که این دو در آن‌ حرکت می‌کنند نشان‌دهنده هوش مالیِ فرد است‌.
انواع هوش مالی :
هوش مالی، دارای ۵ جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود.
۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر
۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول
۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول
۴. هوش مالی، در استفاده از پول
۵. هوش مالی، در پیشرفت در دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 00:08:57   |
0     0
هوش مالی هر فرد را به پنج بخش تقسیم می‌شود:
درآمدزایی،حفظ پول، بودجه‌بندی پول، تقویت پول(اهرم سازی برای پول)،بهبود اطلاعات مالی،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 18:22:32   |
0     0
هوش مالی از 5 بخش تشکیل شده است:1. بدست آوردن درآمد بیشتر.2. حفظ درآمد. 3. برنامه ریزی برای پول.4.برای پول خود از اهرم مالی استفاده کنید، اهرم مالی یعنی قرض گرفتن پول جهت افزایش قدرت پول نقد خود. 5.اصلاح اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/05 21:36:01   |
0     0
تقسیم بندی هوش مالی یا اقتصادی :

رابرت کیوساکی هوش مالی یا اقتصادی را به ۵ مورد تقسیم می کند:
۱- کسب درآمد بیشتر:
این مورد با توجه به مقدار پولی که بدست می آورید سنجیده می شود.
اگر در آمد سالانه شما ۳۰ میلیون تومان باشد، هوش مالی شما نسبت به فردی که در سال ۱۰ میلیون تومن درآمد دارد، بالاتر است.
۲- حفظ پول :
زمانی که درآمدی را کسب کردید، باید آن را حفظ کنید.
حفاظت پول مخصوصاً در مقابل مالیات دومین جنبه هوش مالی یا اقتصادی می باشد
۳- بودجه بندی پول :
کیوساکی می نویسد
” توانایی داشتن زندگی خوب و در عین حال سرمایه گذاری بدون توجه به اینکه چقدر درآمد کسب می کنید، نیاز به سطح بالایی از هوش مالی دارد .”
این حوزه از هوش مالی یا اقتصادی براساس مقدار پولی که پس از پرداخت هزینه ها برای شما باقی می ماند، اندازه گیری می شود.
۴- اهرم سازی برای پول :
این حوزه از هوش مالی یا اقتصادی براساس بازده سرمایه گذاری اندازه گیری می شود.
” چگونه مازاد پول خود را به کسب ثروت بیشتر اختصاص داده اید؟ ”
۵- بهبود اطلاعات مالی :
اطلاعات مالی تنها به معنای دانش مفاهیم مالی نیست – بلکه شامل اطلاعات دقیق و جزئی از سرمایه گذاری های شما نیز می شود.
هوش مالی یا اقتصادی پلی به سوی ثروتمند شدن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 19:41:34   |
0     0
هر اندازه افراد درآمد بیشتر یا راه‌های کسب درآمد جدیدتری داشته باشند هوش مالی بالاتری دارند
کسی که دارای کسب پول بیشتر ، حفاظت از پول ، بودجه‌بندی پول ، اهرم ساختن از پول ، ارتقاء دانش مالی باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 19:58:35   |
0     0
شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند ....درامد خود را در برابر شکارچیان پول محافظت کند....مخارج خود را مدیریت کند...پس انداز داشته باشد ....و پس اندازهای خود را به نحو‌مناسبی سرمایه گذاری کند
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/15 00:00:44   |
0     0
شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند.
- کسب درآمد بیشتر
- حفظ پول
- بودجه بندی پول
- اهرم سازی برای پول
- بهبود اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/16 20:39:52   |
0     0
به طور کلی شیوه های کسب درامد درزمان کم را می توان هوش مالی است در واقع دانش اطلاعات وتوانایی های هروفرد در ثروت افرینی حل مسال اقتصادی ومدیریت بحران های مالی را هوش مالی یادر اصطلاح عامیانه شم اقتصای می گویند
حفاظت از پول بودجه بندی پول. ارتقا دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/17 00:01:38   |
0     0
هوش مالی شامل مراحل مختلفی است که رعایت ان مراحل می تواند به تصمیم گیری خوب در مورد مسایل مالی کمک کند نکته حائز اهمیت اینکه بالا بودن هوش مالی می تواند در تصمیم سازی وتصمیم گیری مالی کمک شایانی باشد و نهایت به موفقیت فرد منجر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:53:16   |
0     0
هوش مالی تعاریف متفاوتی دارد اما بهتر است به جای تمرکز بر روی تعریف ان یا سعی در ارایه تعریف واحدبه موارد ان پرداخته و به فراگیری موارد و مصادیق ان بپردازیم :
نوع ۱: ورودی (درامد) بیشتر
نوع ۲ : حفظ پول
نوع ۳ : بودجه بندی بهینه پول
نوع ۴ : کاربرد بهینه پول
نوع ۵ : بالا بردن سطح اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 02:30:05   |
0     0
هوش مالی بالابرابراست با موفقیت بالا و سودآوری بالا یعنی شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند. مخارج خود را مدیریت کند. پس انداز داشته باشد و پس اندازهای خود را به نحو‌مناسبی سرمایه گذاری کند چنین فردی دارای هوش مالی خوبی است.
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/17 10:13:40   |
0     0
قبلا کامنت گذاشتهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:46:23   |
0     0
هوش مالی از 5 بخش تشکیل شده است:1. بدست آوردن درآمد بیشتر.2. حفظ درآمد. 3. برنامه ریزی برای پول.4.برای پول خود از اهرم مالی استفاده کنید، اهرم مالی یعنی قرض گرفتن پول جهت افزایش قدرت پول نقد خود. 5.اصلاح اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 22:02:13   |
0     0
انواع هوش مالی :
هوش مالی، دارای ۵ جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود.
۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر
۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول
۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول
۴. هوش مالی، در استفاده از پول
۵. هوش مالی، در پیشرفت در دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:48:12   |
0     0
فردی که بتواند مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد. پس انداز کند و پس‌انداز خود رو سرمایه گذاری کند درامدش رو افزایش بده کاری کند که پول برایش پول بیاورد. بتواند در شرایط بحرانی بهترین تصمیات رو اتخاذ کند.
هوش مالی به 5دسته:بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/19 10:03:47   |
0     0
هوش مالی(Financial IQ) تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 13:14:30   |
0     0
هوش مالی یا همان financial IQ توانایی یک فرد برای حل مشکلات مالی خود و دیگران است. هر چه ما هوش مالی بالاتری داشته باشیم راحت تر می توانیم به درآمد بیشتر و زندگی با مشکلات مالی کمتر دست یابیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:33:34   |
0     0
شخصی که بتواند درامد خوبی کسب کند ،درامد خود را در برابر شکارچیان پول محافظت کند،مخارج خود را مدیریت کند،پس انداز داشته باشد و پس اندازهای خود را به نحو‌مناسبی سرمایه گذاری کند چنین فردی دارای هوش مالی خوبیست.
هوش مالی را میتوان به چهار دسته رفتار مالی درک مالی نگرش مالی و دانش مالی تقسیم کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 12:30:55   |
0     0
رابرت کیوساکی هوش مالی را توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش‌ها و دانش مالی درست می‌داند به‌طوری‌که باعث ایجاد رفتارهای مالی درست در افراد می‌شود. رابرت کیوساکی در کتاب «هوش مالی خود را افزایش دهید» می نویسد؛ ” املاک و مستغلات، سهام، صندوق های پس انداز، کسب و کار یا پول، افراد را ثروتمند نمی کنند، بلکه این اطلاعات، دانش، عقل و فکر یا به عبارتی دیگر این هوش مالی است که افراد را ثروتمند می کندهوش مالی شامل مراحل مختلفی است که رعایت ان مراحل می تواند به تصمیم گیری خوب در مورد مسایل مالی کمک کند نکته حائز اهمیت اینکه بالا بودن هوش مالی می تواند در تصمیم سازی وتصمیم گیری مالی کمک شایانی باشد و نهایت به موفقیت فرد منجر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/21 00:21:16   |
0     0
فردی که بتواند مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد.
پس انداز کند و پس‌انداز خود رو سرمایه گذاری کند
درامدش رو افزایش بدهد کاری کند که پول برایش پول
بیاورد. بتواند در شرایط بحرانی بهترین تصمیات رو اتخاذ
کند.
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/23 08:33:04   |
0     0
هر اندازه افراد درآمد بیشتر یا راه‌های کسب درآمد جدیدتری داشته باشند هوش مالی بالاتری دارند.حفاظت از پول به ویژه در برابر مالیات دومین بخش از هوش مالی است. هرچه فرد از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود سود بیشتری حاصل کند هوش بالاتری دارد. 
هوش مالی را میتوان به چهار دسته رفتار مالی درک مالی نگرش مالی و دانش مالی تقسیم کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 14:24:57   |
0     0
هوش مالی یعنی، افراد بتوانند همانند هوش هیجانی در کمترین زمان به پول برسند و یا مشکلات مالی خود را با استفاده از این مهارت حل کنند. بدون شک افراد زیادی را دیده اید که از لحاظ مالی اوضاع خوبی دارند و به قول معروف پولدار هستند و بی شک حرف های زیادی دربارۀ این آدم ها زده می شود. مثلاً می گویند: «ببیند چطور مثل آب خوردن پول در می آورد، بلد است چطور پول دربیاورد
دارای یک استراتژی و برنامه هستند
حداقل 10 درصد از درآمدمشان را پس انداز میکنن
کم کردن هزینه های خرید و بدهی های بد
اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مالی برای خود تنظیم میکنند
برای خرج کردن پول استراتژی و برنامه دارند
به دنبال منابع مشورتی خوب مالی هستند
تعامل با مدیرانی که سابقه مالی خوبی دارند
به یادگیری استراتژی های جدید پول درآوردن ادامه میدهند
ایجاد درآمد بیشتر
حفاظت از پول خود
برای پول خود برنامه‌ریزی کنید
برای پول خود از اهرم مالی استفاده کنید
اطلاعات مالی خود را اصلاح نمایید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 13:40:32   |
0     0
رابرت کیوساکی هوش مالی را توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش‌ها و دانش مالی درست می‌داند به‌طوری‌که باعث ایجاد رفتارهای مالی درست در افراد می‌شود. رابرت کیوساکی در کتاب «هوش مالی خود را افزایش
دهید» می نویسد؛ ”
به پنج قسمت درامدزایی. حفظ پول. بودجه بندی پول. تقویت پول. بهبود اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 22:22:25   |
0     0
کیوساکی می نویسد: ” توانایی داشتن زندگی خوب و در عین حال سرمایه گذاری بدون توجه به اینکه چقدر درآمد کسب می کنید، نیاز به سطح بالایی از هوش مالی دارد.” این حوزه از هوش مالی براساس مقدار پولی که پس از پرداخت هزینه ها برای شما باقی می ماند، اندازه گیری می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/25 22:44:06   |
0     0
افرادی دارای هوش مالی هستند که بتوانند از ابزار در اختیارشان و اطلاعات و دانش ثروت آفرینی کنند .
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:29:49   |
0     0
انواع هوش مالی :
هوش مالی، دارای ۵ جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود.
۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر
۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول
۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول
۴. هوش مالی، در استفاده از پول
۵. هوش مالی، در پیشرفت در دانش مالی
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:27:21   |
0     0
هوش مالی، یکی از انواع هوش‌های چندگانه انسان است. این هوش نه منحصراً مربوط به مسائل مالی اما تا حدود زیادی به آن مرتبط است.

شاید اگر به صورت اتفاقی از 100 نفر بپرسیم که هوش مالی چیست، مفهوم آن را با پول اشتباه بگیرند. اما هوش مالی چیزی فراتر از پول است. مفهومی جهان شمول، گسترده و البته قابل یادگیری.



گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید
اکنون مشهورترین چهره در زمینه هوش مالی رابرت کیوساکی است. اگرچه مفهوم هوش مالی را او با کتاب معروفش «پدر پولدار؛ پدر بی پول» در دنیا جا انداخت، اما تعاریف و مفاهیم هوش مالی اکنون در حال گسترده‌تر و مبسوط شدن است.



مثلاً آقای توماس جی استنلی با کتاب «همسایه میلیونر» نوع جدیدی از مفهوم هوش مالی را ارائه کرده و در آن به بررسی این موضوع پرداخته که آیا افراد موفق (در زمینه مالی)، از الگوی خاصی پیروی می‌کنند، به صورت خاصی فکر می‌کنند یا چگونه مسیر زندگی را طی می‌کنند که به هرچه می‌خواهند می‌رسند.



هوش مالی

هوش مالی بیشتر یک عبارت ذوقی است تا واژه‌ای با دقت و تعریف علمی. رابرت کیوساکی هوش مالی را توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش‌ها و دانش مالی درست می‌داند به‌طوری‌که باعث ایجاد رفتارهای مالی درست در افراد می‌شود. رابرت کیوساکی در کتاب «هوش مالی خود را افزایش دهید» می نویسد؛ ” املاک و مستغلات، سهام، صندوق های پس انداز، کسب و کار یا پول، افراد را ثروتمند نمی کنند، بلکه این اطلاعات، دانش، عقل و فکر یا به عبارتی دیگر این هوش مالی است که افراد را ثروتمند می کند.”
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 01:09:25   |
0     0
(Financial IQ) یا هوش مالی تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند.هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:38:31   |
0     0
هوش مالی(Financial IQ) تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند.

رابرت کیوساکی، از برجسته‌ترین ثروتمندان خودساخته که کتاب‌های او در حوزه هوش مالی، پرطرفدار هستند، هوش مالی را رفتار فرد با پول دانسته که بر پایه سه مفهوم سرمایه، بدهی و جریان مالی استوار است. نوع کسب‌‌وکار، میزان درآمد و سرمایه ثابت، مقدار پولی که ماهانه از حساب خارج می‌شود و از همه مهم‌تر مسیر و جریانی که این دو در آن‌ حرکت می‌کنند نشان‌دهنده هوش مالیِ فرد است‌.

هوش مالی
انواع هوش مالی :
هوش مالی، دارای ۵ جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود.

۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر

۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول

۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول

۴. هوش مالی، در استفاده از پول

۵. هوش مالی، در پیشرفت در دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 21:53:31   |
0     0
فردی که بتواند مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد. پس انداز کند و پس‌انداز خود رو سرمایه گذاری کند
هوش مالی به 5دسته:بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/28 20:23:01   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد .
هوش مالی به 5دسته:بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/28 22:20:58   |
0     0
شخصی دارای هوش مالی خوب است که توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش ها و دانش درست داشته باشد.........۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر
۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول
۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول
۴. هوش مالی، در استفاده از پول
۵. هوش مالی، در پیشرفت در دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:24:31   |
0     0
هوش مالی بالا برابراست با موفقیت بالا و سودآوری بالا یعنی شخصی که بتواند درآمد خوبی کسب کند. مخارج خود را مدیریت کند. پس انداز داشته باشد و پس اندازهای خود را به نحو ‌مناسبی سرمایه گذاری کند چنین فردی دارای هوش مالی خوبی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده بغداداباد |   1399/04/29 20:36:30   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 21:29:37   |
0     0
شخصی که از منابع مالی در اختیار بهترین استفاده را در جهت پیشرفت مالی خود انجام دهد و از هزینه های اضافی جلوگیری کند..
درک مالی، رفتار مالی، دانش مالی، نگرش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 22:12:21   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد.
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:38:07   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 02:07:01   |
0     0
هوش مالی بخشی از هوش کلی ماست که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می کنیم.

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، عدم تناسب درآمدها و هزینه‌های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه‌های ماشین، هزینه‌های بهداشتی و درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی می‌توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر می‌شوند و شرایط روز به روز سخت‌تر.

واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می‌آورد، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد.

ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمندشدن نمی‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 10:50:46   |
0     0
هوش مالی یعنی توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش ها ودانش درست
هوش مالی به ۵ دسته . بودجه بندی پول :نیازمند هوش مالی بسیار زیادی است
تقویت پول،بهبود اطلاعات مالی ،درآمد زایی :حفظ پول
اهرم ساختن از پول :اغلب مردم درآمد خود را از بانک سرمایه گذاری میکنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/30 13:03:36   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد.
• بهبود اطلاعات مالی
• تقویت پول(اهرم سازی برای پول)
• حفظ پول
• بودجه‌بندی پول
• درآمدزایی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/30 13:29:20   |
0     0
کسی ک مدیریت هزینه و بودجه داشته باشد.
پس انداز داشته باشد و این پس انداز را افزایش دهدو بتواند در شرایط بحرانی
بهترین تصمیم را بگیرد.
مالی دارای ٥ قسمت است که عبارتند از درآمد زایی-حفظ پول-بودجه بندی پول-تقویت پول-اطلاعات مالی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 17:32:57   |
0     0
هوش مالی عبارت است از مجموعه نگرشهای فرد که منجر به رفتار مالی درست میشودهوش مالی را متوان با افزایش اگاهی تقویت نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 22:04:41   |
0     0
اشخاصی که از هوش مالی سرشاری برخوردارند، برای موارد مالی خود طرح عملیاتی جامعی دارند و برای مدیریت و پیاده‌سازی آن برنامه‌ی روزانه‌ای ریخته‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:35:59   |
0     0
مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، عدم تناسب درآمدها و هزینه‌های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه‌های ماشین، هزینه‌های بهداشتی و درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی می‌توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر می‌شوند و شرایط روز به روز سخت‌تر.

واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می‌آورد، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد.

ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمندشدن نمی‌شود

کسب پول بیشتر
حفاظت از پول
بودجه بندی پول
اهرم ساختن از پول
ارتقاء دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/31 15:31:38   |
0     0
شخصی دارای هوش مالی خوبی است که موفقیت وسودآوری بالا با کمترین ریسک را داشته باشد
هوش مالی به ۵دسته تقسیم می شود
۱-بهبوداطلاعات مالی
۲-بودجه بندی پول
۳-تقویت پول
۴-حفظ پول
۵-درآمدزائی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:36:04   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر می‌شوند و شرایط روز به روز سخت‌تر.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 17:52:41   |
0     0
_هوش مالی مفهومی ذهنی است که به عملکرد یا کارهای خاصی اشاره دارد که ثروت را به زندگی فرد آورده یا مشکلات مالی اش را با استفاده از آن رفع می نماید.
_بهبود اطلاعات مالی
تعریف پول
درآمد زایی
حفظ پول
بودجه بندی پول
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 21:06:54   |
0     0
هوش مالی، دارای ۵ جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود.

۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر

۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول

۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول

۴. هوش مالی، در استفاده از پول

۵. هوش مالی، در پیشرفت در دانش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 21:29:01   |
0     0
هوش مالی نوع اول: پول بیشتری درآوردن
هوش مالی نوع دوم: حفظ پول
هوش مالی نوع سوم: بودجه بندی پول
هوش مالی مفهومی ذهنی است که به عملکرد یا کارهای خاصی اشاره دارد که ثروت را به زندگی فرد آورده یا مشکلات مالی اش را با استفاده از آن رفع می نماید.
هوش مالی نوع چهارم: کاربرد پول
هوش مالی نوع پنجم: ارتقائ اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 23:17:21   |
0     0
هوش مالی این نیست که پس انداز بیشتری بکنیم بلکه باید شم اقتصادی خوبی داشته باشیم وبتوانیم که از روی احساسات سرمایه گذاری نکنیم بلکه عقل ومنطق سرمایه گذاری کنیم واز جزییات ان سرمایه گذاری اطلاع داشته باشیم8
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:49:51   |
0     0
هوش مالی را توانایی حل مشکلات مالی از طریق نگرش‌ها و دانش مالی درست می‌گویند.بهبود اطلاعات مالی،حفظ پول،بودجه بندی پول
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 05:39:22   |
0     0
هوش مالی یا اقتصادی مربوط به مسائل مالی است، در واقع برای تشخیص و ارائه راه حل در جهت بهبود مشکلات اقتصادی و مالی از این نوع هوش استفاده می‌شود.
هوش ‌مالی بالا یا عالی:یعنی اینکه تصمیمات مالی شما هوشمندانه‌ تر بوده و اقدامات صحیح تری جهت بهبود شرایط مالی‌ خود انجام می‌ دهید.هوش مالی پایین یا ضعیف:یعنی اینکه شما در برابر مسائل مالیتان اقدامات غیرمسئولانه ای اتخاذ می‌کنید.هوش مالی عبارت است از مجموعه تشخیص، تصمیم و اقداماتی که یک فرد در جهت مدیریت مالی زندگی خود و کسب و کارش بکار می گیرد،کیفیت شرایط مالی امروز شما بستگی مستقیم به کیفیت رشد و پرورش هوش مالی شما از کودکی تا کنون دارد،هوش مالی کودک، کپی هوش مالی والدین و نزدیکان است.بعد ها هوش مالی و اقتصادی سرمایه گذاری فرد در واکنش به تجربیات پیش رو دست خوش تغییر و تحول مثبت و یا منفی می شود که نهایتا در بزرگسالی شکل و فرم شخصی و خاصی به خود می گیرد.یعنی هرکدام از ما در هر سنی شخصیت مشخص مالی در خود داریم و بر اساس نظام باورهای مالی خود عمل می کنیم.
تقسیم بندی هوش مالی یا اقتصادی :۱- کسب درآمد بیشتر:
این مورد با توجه به مقدار پولی که بدست می آورید سنجیده می شود.۲- حفظ پول : زمانی که درآمدی را کسب کردید، باید آن را حفظ کنید.حفاظت پول مخصوصاً در مقابل مالیات دومین جنبه هوش مالی یا اقتصادی می باشد.۳- بودجه بندی پول :این حوزه از هوش مالی یا اقتصادی براساس مقدار پولی که پس از پرداخت هزینه ها برای شما باقی می ماند، اندازه گیری می شود.۴- اهرم سازی برای پول : این حوزه از هوش مالی یا اقتصادی براساس بازده سرمایه گذاری اندازه گیری می شود.۵- بهبود اطلاعات مالی : اطلاعات مالی تنها به معنای دانش مفاهیم مالی نیست، بلکه شامل اطلاعات دقیق و جزئی از سرمایه گذاری های شما نیز می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:56:01   |
0     0
هوش مالی مفهومی ذهنی است که به عملکرد یا کارهای خاصی اشاره دارد که ثروت را به زندگی شما می‌آورند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 17:11:14   |
0     0
فردی که مدیریت هزینه ها و بودجه داشته باشد پول خود را پس انداز کند سرمایه گذاری های خوب داشته باشد و درامد خود را افزایش دهد
هوش مالی دارای ۵ قسمت است درامد زایی حفظ پول بودجه بندی پول تقویت پول بهبود اطلاعات مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 18:45:46   |
0     0
شخصی ک بتواند درامد خوبی کسب کند ، مخارج خودش را مدیریت کند ، به اندازه و متناسب با برنامه اش پس از انداز کرده و طبق برنامه و بر اساس شرایط اقتصادی موجود در جامعه و وضعیت بازار سرمایه گزاری کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:11:25   |
0     0
شخصی هوش مالی خوبی دارد که بتواند تمام ارکان یک سرمایه گذاری مالی را یه نحو احسنت انجام دهد و نتیجه بگیرد
هوش مالی به 5دسته.بهبود اطلاعات مالی.بودجه بندی پول.تقویت پول.حفظ پول و درامدزایی تقسیم نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 18:39:04   |
0     0
توانایی حل مشکلات مالی به بهترین روش استفاده از دانش مالی
درامدزایی حفظ پول بودجه بندی پول بهبود اطلاعات مالی ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics