تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توقف کلیه فعالیت ها و عملیات ساختمانی تا پانزدهم فرودین ماه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد کلیه فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی شهر تهران در پروژه‌های دولتی و خصوصی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۹ متوقف شوند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرضا گلپایگانی بابیان اینکه امسال نیز تمهیدات استقبال از بهار را اجرا می‌کنیم، گفت: همچنان که استقبال از نوروز بر اساس سنت ایرانی با تمهیداتی در منازل همراه است، شهر نیز به‌مثابه خانه بزرگ‌تر مردم به یک سری بازپیرایی‌هایی و تمهیداتی نیاز دارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا در کشور و تأکیدات انجام‌شده جهت حضور شهروندان در منزل و همچنین کاهش تردد در سطح شهر، برنامه‌های استقبال از بهار امسال با تغییراتی همراه بوده است؛ به‌طوری‌که سعی شده تأمین آسایش شهروندان به‌طور ویژه‌ای مدنظر قرارگرفته و با توقف کلیه فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی، سلامت کارگران، کارفرمایان و همکاران ما در دستگاه نظارت موضوع محوری معاونت شهرسازی و معماری در طرح استقبال از بهار باشد.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: در این عرصه شهرداری تهران مأموریت‌های مختلفی را در حوزه نگه داشت شهر تعریف کرده است که در معاونت شهرسازی و معماری مأموریت‌های مرتبط با ساخت‌وسازهای شهری انجام می‌شود.

 

گلپایگانی گفت: به‌منظور ساماندهی این عرصه بخشنامه‌ای با عنوان «طرح استقبال از نوروز ۹۹» در دستور کار قرارگرفته که شامل موارد متعددی ازجمله بازپیرایی و اصلاح منظر عمومی کارگاه‌های ساختمانی می‌باشد.

 

وی افزود: در این بخشنامه تدابیر و محدودیت‌هایی نیز برای ساخت‌وسازها در کلیه پروژه‌ها اعم از دولتی و خصوصی به منظور آمادگی شهر برای استقبال از نوروز اندیشیده شده است، با این تفاوت که با توجه به خطر شیوع کرونا برخلاف سال‌های گذشته که محدودیت فعالیت‌های ساختمانی تا ۵ فروردین اعمال می‌شد، امسال این محدودیت‌ها تا ۱۵ فروردین اعمال خواهد شد.

 

معاون شهردار تهران درباره مفاد این بخشنامه گفت: در موضوع بازپیرایی عمومی دستورالعملی صادرشده است که بر مبنای آن حصارهای کارگاهی باید حتماً مرتب‌سازی شود. وی افزود: این حصارها به خاطر باد و بارندگی در زمستان نیاز به بازپیرایی، مرتب‌سازی و رنگ‌آمیزی دارند و اگر حصاری از کارکرد خود خارج‌شده است، باید اصلاح شود.

 

گلپایگانی بابیان اینکه بر اساس این دستورالعمل پوشش یا لفاف یا نمای موقت نیز به دلیل فرسودگی ناشی از باد و باران باید اصلاح و مرتب شوند، گفت: محیط اطراف کارگاه‌ها باید از مصالح پاک‌سازی شوند و اطراف آن‌ها در حد مقدور با نصب گلدان و استفاده از فضای سبز شامل زیباسازی اولیه‌ای شوند؛ البته این اقدامات بدون ایجاد هیچ سد معبر یا مزاحمتی برای عابران خواهد بود.

 

وی افزود: برخی تمهیدات نیز از جنس محدودیت عملیات ساختمانی است که بر این اساس در خصوص کلیه عملیات ساختمانی به‌ویژه گودبرداری، مقرر شد از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فرودین ۹۹ هیچ‌گونه عملیاتی انجام نشود و هدف از این موضوع حذف هرگونه مزاحمت ناشی از فعالیت ساختمانی برای شهروندانی می‌باشد که مجبورند امسال را در منزل سپری کنند؛ البته با توقف فعالیت ساختمانی، سلامت هر چه بیشتر کارگران و کارفرمایان نیز تأمین شده و با کاهش مأموریت همکاران ما در دستگاه نظارت، سلامتی این عزیزان هم کمتر در خطر می‌باشد.

 

وی همچنین گفت: تأکید کردیم شناسنامه‌ها، گواهی‌های ایمنی سلامت دستگاه‌ها و اپراتورها در خصوص کلیه تاور کرین ها یک دور مجدد بازبینی شوند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: برای رسیدگی به پیام‌های دریافتی از جانب شهروندان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم پیام‌های باقی‌مانده از قبل تعیین تکلیف شود و هم به پیام‌های جدید به‌سرعت رسیدگی شود.

 

گلپایگانی افزود: به‌منظور رسیدگی و کنترل این دستورالعمل اکیپ‌هایی از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به‌موازات مأموران شهرداری مستقر در مناطق و نواحی بر حسن اجرای این بخشنامه نظارت می‌کنند.

وی بابیان اینکه در نظر داریم زیباسازی محیط‌های کارگاهی را به‌صورت کلی اصلاح کنیم، گفت: ما به دنبال این هستیم آنچه اکنون به‌عنوان حصار کارگاهی و لفاف و پوشش موقت نماهای ساختمانی وجود دارد و تاکنون بیشتر از جنبه ایمنی به آن توجه شده است به‌عنوان بخشی از نمای شهر دیده شود و روی زیباسازی آن کارکنیم چون برخی از این نماها حدود سه الی چهار سال مهمان شهر هستند، بنابراین به‌عنوان نمای موقت شهر باید موردتوجه باشند.

 

معاون شهردار تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سه‌ماهه اول سال آینده دستورالعمل اصلاحی در این عرصه صادر شود تا با دقت بیشتری اصلاح نمای شهری را داشته باشیم. وی افزود: در بحث سد معبر مصالح ساختمانی نیز فعالیت‌های خوبی تاکنون توسط شرکت شهربان صورت گرفته است که شامل چندین بازدید دوره‌ای مستمر از کلیه کارگاه‌ها بوده اما هنوز مطلوب نیست و به دنبال این هستیم که طی تمهیداتی با همکاری شورای اسلامی شهر تهران اصلاحاتی را در این زمینه رقم بزنیم.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics