تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

رئیس کمیته امداد از افزایش ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال خبر داد و گفت: مردم نیکوکار ما در شرایط فعلی جامعه تا روز گذشته ۳۲۳ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری کمک کرده‌اند

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی بختیاری در نشست خبری که صبح یکشنبه برگزار شد، به برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و اظهار داشت: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده تا دیروز ۳۲۳ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان کمک‌های نقدی و کالایی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تأکید کرد: این کمک‌ها در ۱۰ هزار پایگاه و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور با روش‌های غیرحضوری و حضوری جمع‌آوری شده است. همچنین میزان نهایی کمک‌ها به زودی اعلام می‌شود. بختیاری از رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال خبر داد و گفت: در شرایط فعلی، میزان کمک‌ها نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی از کرونا افزود: دستورالعمل جامعی در این خصوص به استان‌ها تهیه و ابلاغ شد. همچنین قرار شد سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌دیده مانند کارگران روزمزد، دستفروشان و…، در نظر گرفته شود که در مجموع تعداد آنها ۷ میلیون نفر می‌شود.

 

به گفته رئیس کمیته امداد، یکی از بسته‌های حمایتی تا پایان سال و دو بسته دیگر نیز در سال آینده به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود. بختیاری از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: این مبلغ جهت اقدامات پیشگیرانه از کرونا با اولویت بیماران صعب العلاج و سالمندان میان این افراد با هماهنگی ستاد اجرایی توزیع می شود.

 

وی گفت: مواد لازم از جمله شوینده و الکل و مواد ضدعفونی برای انجام اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

 

بختیاری افزود: تمامی مددجویان ما از سوی سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار دارند و دفترچه آنها تا پایان فروردین ماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه در سال جاری کمک هایی از سوی کمیته امداد برای مددجویان زلزله زده آذربایجان و سیل زدگان جنوب کشور انجام شد، گفت: به طوری که ۱۵ هزار واحد مسکونی برای سیلزدگان تکمیل و به آنها واگذار شد و ۱۰ هزار واحد تخریبی نیز در دست ساخت است که تا پایان خرداد سال آینده تحویل داده می شود و در حال حاضر دو سوم عملیات بهسازی انجام شده است.

 

بختیاری در خصوص اشتغال مددجویان، تاکید کرد: در سال جاری ۶ هزار میلیارد تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت شده است و ۱۶۸ هزار شغل تا روز گذشته ایجاد شده و موضوع اشتغال از محورهای اصلی کمیته امداد است.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics