تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنج ایرانی و شکر، صدرنشین افزایش قیمت در بهمن ماه

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که برنج ایرانی و شکر در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بیشترین افزایش قیمت را نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ داشتند و گوشت مرغ تازه هم تنها کالای اساسی بوده که در این مدت کاهش قیمت داشته است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، براساس این اطلاعات قیمت برنج طارم اعلا و هاشمی درجه یک در بهمن ماه به ترتیب ۴۶.۳ و ۴۴۸ درصد افزایش نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به حدود ۲۳ هزار تومان و ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم از این دو محصول در بهمن سال قبلش حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی نیز در بهمن ماه ۹۸ به ترتیب ۴۱.۸ و ۳۶.۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبلش افزایش داشته و از حدود۳۹۰۰ و ۴۲۰۰ تومان به ۵۵۰۰ و ۵۷۰۰ تومان رسیده است.

 

کمترین افزایش قیمت در این مدت نیز مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک است که تنها ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

 

گوشت مرغ، تنها کالای اساسی که کاهش قیمت داشت

در این میان قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با کاهش ۹.۸ درصدی در بهمن ماه ۹۸ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این محصول در بهمن ماه سال 1397 حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است.

 

با این حال قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در بهمن ماه ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبلش به ترتیب با افزایش ۵.۶ و ۱۰.۸ درصدی مواجه بوده است.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics