تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید انواع تلوزیون از بازار

اگر قصد خرید تلوزیون دارید باید چند فاکتور را با توجه به نیاز خود در نظر داشته باشید تا بهترین خرید را انجام دهید.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری میزان، خرید تلویزیون شاید در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر بیاید؛ اما فاکتور‌های بسیار مهمی وجود دارند که لازم است هنگام خرید از آن‌ها آگاه بوده و در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.
 

کیفیت و نمایش

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

کیفیت یکی از فاکتور‌هایی است که خریداران تلویزیون به آن توجه زیادی دارند، تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی (UHD) یا K۴ جزئیات تصویر، رنگ و کنتراست بهتری را نسبت به تلویزیون‌های اچ‌دی وعده می‌دهند.

 

همچنین تلوزیون‌های OLED اخیرا با وضوح تصویر بسیار بالا وارد بازار شدند که در ابتدا با قیمت بالایی در بازار عرضه شدند، که به لطف افزایش ظرفیت تولید، اکنون قیمت به مراتب به صرفه‌تری دارند.

 

همچنین توجه داشته باشید که کیفیت تصویر با توجه به مشخصات روی کاغذ، تعیین نمی‌شود و ارئه مشخصات و کاتالوگ‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.


اندازه صفحه‌

می‌توان گفت مهم‌ترین فاکتور انتخاب تلوزیون اندازه صفجه آن است که به صورت قطری و با واحد اینچ اندازه گیری می‌شوند.

 

تلویزیون‌هایی که در آشپزخانه یا اتاق خواب قرار می‌گیرند می‌توانند بین ۲۴ تا ۳۲ اینچ باشند؛ اما اگر قصد خرید تلویزیون اصلی منزل را دارید، اندازه‌ای بین ۵۰ تا ۶۵ اینچ پیشنهاد می‌شود. در صورتی که فاصله‌ی شما از تلویزیون خیلی زیاد باشد، می‌توانید به اندازه‌های بزرگ‌تر نیز فکر کنید.


نوع پنل

پنل‌ها مهم‌ترین بخش تلویزیون‌ها را تشکیل می‌دهند. تمام پروسه‌ی ایجاد و نمایش تصاویر در این بخش انجام می‌شود، دانشمندان و مهندسان از زمان عرضه‌ی اولین تلویزیون‌ها، همواره به دنبال توسعه‌ی بهترین پنل‌های ممکن برای نمایش بی‌نقص تصاویر بودند، پس توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

 


تلویزیون‌های OLED

OLED مخفف عبارت Organic Light-Emitting Diode و به معنی «دیود ارگانیک گسیل دهنده‌ی نور» است. از لحاظ فنی، نمایشگر‌های اولد از لایه‌ای از مواد ارگانیک که بین دو الکترود قرار گرفته است، تشکیل می‌شوند. اما آنچه یک مصرف کننده‌ی معمولی کافی است بداند، این است که در نمایشگر‌های OLED بر خلاف LCD هر پیکسل خودش نور خود را تأمین می‌کند.


 
نمایش HDR

HDR ویژگی خاص تلویزیون‌های جدید است. اگر از این قابلیت، درست و به‌جا استفاده شود، باعث افزایش روشنایی، کنتراست، بهبود رنگ و طبیعی‌تر به نظر آمدن تصاویر خواهد شد.

 

با تمام این تفاسیر هنگام خرید تلویزیون دو شاخصه‌ی اصلی که باید بیش از همه در نظر گرفته شود متناسب بودن اندازه‌ی تلویزیون با فضای قرارگیری آن در منزل است.

 

پس از تعیین اندازه‌ی مناسب می‌توانید رزولوشن و نوع پنل دلخواه خود را متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید انتخاب کنید، با این کار می‌توانید چند مدل از برند‌های مختلف را جدا کرده و به بررسی سایر ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره شد بپردازید و برتری هر مدل نسبت به دیگری را مشخص کنید.

 

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics