تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قرارداد سیتروئن با سایپا مبارک است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قرارداد شرکت پژو سیتروئن با سایپا یک قرارداد مبارک است، گفت: این قرارداد یک قدم به جلو برای صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود.

علی مرادلو در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن بررسی جزئیات قرارداد سیتروئن با خودروسازان ایرانی افزود : از مزایایی مهم این قرارداد می‌توان به جذب سرمایه خارجی، انتقال فناوری به کشور، مشارکت شرکت ایرانی با سرمایه گذار خارجی، افزایش تنوع محصول و ... را نام برد.

وی همچنین اظهار داشت : علاوه بر پژوسیتروئن ، خودروسازان دیگر نیز برای ورود به بازار داخلی باید ترغیب و در عین حال برندهای ملی کشور نیز باید تقویت شوند.

مرادلو با بیان اینکه صنعت خودروی داخلی با توسعه صادرات به رشد و شکوفایی می‌رسد، گفت: قیمت تمام شده و کیفیت شرط اساسی ورود به بازارهای صادراتی و رقابت پذیری است. وی در ادامه با بیان اینکه صادرات نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد، افزود : توسعه صادرات در کشورهای در حال توسعه موضوع با اهمیتی بوده و صنایع خودروسازی در این زمینه نقش مهمی را دارند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت تاکید کرد: صادرات بعنوان نقش سازنده و زیربنایی در راه توسعه تولیدات داخلی و فرصت‌های شغلی درجامعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در اجرای سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 ابلاغی مقام معظم رهبری «دست یافتن به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم» صنعت خودرو به عنوان پیشتاز و لکوموتیو صنعت کشور از طریق ایجاد توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و ... می‌تواند در دستیابی به چشم انداز کشور ایفای نقش کند.

مرادلو با اشاره به این جمله که رقابت‌پذیر شدن صنعت خودرو از مهم ترین اهداف سند استراتژی توسعه صنعتی خودرو در کشور است، افزود: پیش‌بینی تولید سه میلیون خودرو تا سال 1404 از جمله بخش‌های مهم دیگر استراتژی توسعه صنعت خودروسازی کشور به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت : در این سند تولید سالانه حداقل سه میلیون دستگاه خودرو و 120 هزار خودروی تجاری پیش بینی شده که بین 30 تا 50 درصد این خودروها باید صادر شود. مشاور وزیر صنعت با تاکید بر اینکه بحث دو قطبی بودن صنعت در ایران باید شکسته و قطب‌های دیگری در صنعت خودرو ایجاد شود، گفت: چند قطبی بودن ضریب رقابت پذیر را در صنعت خودرو افزایش می‌دهد.

وی در ادامه بحث پلتفرم مشترک را از محاسن قرارداد بین شرکت پژو سیتروئن و ساپیا دانست و افزود : پلتفرم مشترک گامی مهم در آینده صنعت کشور قلمداد می‌شود.
مرادلو تصریح کرد : طراحی پلتفورم مشترک اگر هوشمندانه انجام شود می‌تواند ضمن ایجاد احساس رضایت بیشتر در مشتری (به دلیل تنوع) هزینه‌های تولید را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی همچنین با بیان اینکه سیتروئن برخلاف پژو «موتور خودرو» در ایران تولید می‌کند، افزود: با دیدگاه گذشته نباید به یک قرارداد جدید نگاه کرد. این رویکرد باید دستخوش تغییر شود.مشاور وزیر صنعت با اشاره به این جمله که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در توسعه، خودکفایی و ارتقاء کیفی تولید ملی کشوردارد، بیان داشت: صنعت خودرو سازی یکی از مؤثرترین بخش‌ها در حرکت به سمت توسعه اقتصادی و از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصادی کشور است که فرآیند توسعه را تحت تأثیر قرارداده و از عوامل مهم توسعه اقتصادی است.

وی ادامه داد : بخش تولید بویژه صنعت خودرو سازی تأثیر بسزایی در اشتغال زایی، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد به این سبب اهمیت توجه به ایجاد زیرساخت‌های پژوهش در صنایع خودروسازی کشور از اولویت خاصی برخوردار است.

پژو سیتروئن قرارداد اولیه‌ای را با شرکت خودروسازی سایپا (واحد کاشان) برای سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی (330 میلیون دلاری) برای توسعه و تولید سه مدل سیتروئن از طریق یک سرمایه گذاری مشترک جدید منعقد کرده است.محصولات تولیدی شرکت سایپای کاشان شامل «تیبا 2» و «پراید» طی 5 سال آینده به وسیله خودروهای مشترک تولیدی جایگزین خواهد شد.

شرکت مشترکی با سرمایه 50 - 50 ایجاد و بر این اساس 50 درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به قیمت کارشناسی شده رسمی کشور برای این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این همکاری هیئت مدیره مشترکی متشکل از 3 فرد ایرانی و 3 نفر از شرکت سیتروئن تشکیل می‌شود.در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه سازی تا فروش مدل سازی شده که بر اساس آن انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه سازی و صادرات پیش بینی شده است.

منبع خبر: ایران جیب
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics