تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرحی درباره مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور اعلام وصول شد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 2 قانون مجازات اسلامی درباره اخلالگران در نظام اقتصادی اعلام وصول شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول یک طرح و لایحه خبر داد.

 

طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲ قانون مجازات اسلامی درباره اخلالگران در نظام اقتصادی کشور اعلام وصول شد. که به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای 42 نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می گردد.

 

مقدمه (دلایل توجیهی)

افزایش هزینه های ارتکاب جرم اگرچه بعضاً ممکن است با تحدید و تعارض با حقوق افراد مواجه شود لکن به دلیل ضرورت و دستاوردهای حاصل از آن به ویژه در جرائم تعدی به اموال مردم قابل اغماض و توجیه منطقی است که از جمله آن می توان به اعلام اسامی متهمین به فساد اقتصادی اشاره کرد. در کشور ما به دلیل عدم قطعیت و حتمیت لازم در اجرای مجازات ها نتیجه لازم از مجازات حاصل نمی شود و مجرمان به فرار از اعمال مجازات بسیار امیدوارند و وجود بعضی موانع آثار مترتب بر نظارت اجتماعی آن را نیز کاهش می دهد؛ لذا این طرح با هدف جمع بین حقوق عمومی و خصوصی و افزایش آثار مجازات و کاهش جرائم به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

 

عنوان طرح:

الحاق یک تبصره به ماده ( 2) قانون مجازاتاخلالگران در نظام اقتصادیکشور

ماده واحده – متن زیر به عنوان تبصره به ماده ( 2) الحاق می شود

:

قوه قضائیه موظف است نوع اتهام و هویت کامل متهمان موضوع این قانون را به محض تشکیل پرونده در دادسرا به صورت عمومی اعلام

 

نماید و چنانچه پس از رسیدگی نهائی منجر به صدور حکم قطعی تبرئه متهم شود قوه قضائیه، صدا و سیما و نشریات مکلفند به همان نحو هویت متهم را منتشر نمایند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics