تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تصویب نمونه صورت‌های مالی موسسات بیمه

شورای عالی بیمه صورت‌های مالی موسسه بیمه را تصویب و شرکت‌های بیمه را موظف کرد یادداشت‌های پیوست صورت‌های مالی خود را مطابق نمونه‌ای که بیمه مرکزی ابلاغ کرده تنظیم کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان، شورای عالی بیمه در جلسه مورخ ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ و در اجرای مواد ۱۷ و ۶۲ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری «نمونه صورت‌های مالی موسسات بیمه» را تصویب و جایگزین صورت‌های مالی نمونه مصوب جلسه مورخ نهم اردیبهشت ۱۳۸۸ شورای عالی بیمه کرد.

 

موسسات بیمه موظفند یادداشت‌های پیوست صورت‌های مالی را مطابق نمونه‌ای که بیمه مرکزی ابلاغ می‌کند، تنظیم کنند.

 

براساس این صورت مالی نمونه یادداشت توضیحی، بخش جدایی‌ناپذیر صورت‌های مالی اعلام شده است. با این حال در تبصره‌ای که شورای عالی بیمه در صورت‌های مالی نمونه آورده، در صورتی که سهام شرکت بیمه به عموم عرضه نشده یا در جریان عرضه عمومی نباشد، ارائه «سود و زیان پایه هر سهم» الزامی نیست مگر اینکه شرکت تمایل به ارائه اطلاعات داشته باشد.

 

همچنین اجزای صورت سود و زیان جامع محدود به سود یا زیان خالص سال و تعدیلات سنواتی باشد، ارائه صورت سود و زیان جامع ضرورتی ندارد. در چنین حالتی باید در یادداشتی ذیل صورت سود و زیان، نبود الزام ارائه صورت سود و زیان جامع

 

از سوی دیگر در ادامه این صورت‌های مالی نمونه، شرکت‌های بیمه باید سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی، سرمایه‌گذاری در املاک، دارایی‌های نامشهود، دارایی‌های ثابت مشهود، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، زیان کاهش ارزش دارایی‌ها و دارایی‌های غیرجاری نگهداری شده برای فروش را با روش‌های تعیین شده اعلام کنند.

 

در این صورت‌های مالی نمونه، پرتفوی بیمه‌های زندگی و غیرزندگی شرکت‌های بیمه نیز باید از یکدیگر تفکیک شود.

 

دانلود فایل PDF با عنوان " نمونه صورت‌های مالی موسسات بیمه "

منبع خبر: تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics