تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیا قیمت بیت کوین از یک چرخه ۴ ساله پیروی می‌کند؟

بنجامین کوون (Benjamin Cowen)، تحلیل‌گر بیت کوین و ارزهای دیجیتال در تازه‌ترین اظهارات خود به بررسی تئوری‌ها در ارتباط با چرخه قیمت بیت کوین پرداخته است. او با بررسی چرخه‌های چهار ساله روند قیمتی، ادعا می‌کند که بیت کوین از یک چرخه مشخص پیروی نمی‌کند.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ارز دیجیتال، بیت کوین تا به اینجا در دو دوره، رشد قیمت بزرگی را تجربه کرده است. در هر دو مورد نیز این اتفاق پس از هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج رخ داده است. هاوینگ اول بیت کوین در سال ۲۰۱۲ و هاوینگ دوم در سال ۲۰۱۶ رخ داد. بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال، با تکیه بر همین آمار و ارقام مدعی هستند که با کاهش پاداش استخراج بیت کوین، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

کوون این بار به سراغ همین ادعا رفته و صحبت‌های تازه او را می‌توان به نوعی آب سردی بر پیکره افرادی دانست که عنوان می‌کنند، قیمت بیت کوین از یک چرخه مشابه پیروی می‌کند. به گفته کوون قیمت بیت کوین از این الگوی چهار ساله پیروی نمی‌کند، بلکه از همان روزهای اولیه ظهور بیت کوین تاکنون در چند دور گسترده شاهد قله‌ها و کف‌های قیمتی بوده‌ایم. این روندها تا جایی که شاهد افزایش ارزش بازار بیت کوین باشیم، ادامه خواهند داشت.

 

در صورتی که صحبت‌های کوون درست باشد، بیت کوین در دوره‌ای باقی می‌ماند که تحلیل‌گران از آن با نام «دوره انباشت» یاد می‌کنند. به عقیده آنها قیمت ارز شماره یک بازار تا سال ۲۰۲۲ در این دوره باقی می‌ماند و از آن پس افزایش قیمتش را شروع خواهد کرد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کوون از جمله تحلیل‌گران صعودی بازار به حساب می‌آید و معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال رشد خواهند کرد. او در اظهارنظر پیشین خود گفته بود که در چند سال آینده، ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ تریلیون دلار خواهد بود و قیمت بیت کوین در این بازار بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌شود.

 

در حال حاضر هر گونه پیش‌بینی قیمت در ارتباط با ارزش آتی قیمت بیت کوین باید به نوعی بیانگر وضعیت بحرانی اقتصاد جهانی باشد. وضعیتی که هنوز آثار کامل آن بر ما آشکار نشده است. این احتمال وجود دارد که به زودی دنیا شاهد ظهور دوره‌ای طولانی مدت از تورم، افزایش بیکاری و کاهش رشد اقتصادی باشد. ارزهای دیجیتال نیز به ناچار باید در فضایی این چنینی فعالیت خود را ادامه دهند؛ به همین دلیل نمی‌توان گفت که عملکرد آنها با روال عادی پیش خواهد رفت.

در حالی که بانک‌ها مرکزی با ارائه طرح‌های محرک اقتصادی، در پی چاپ پول‌های بیشتر هستند، به نظر می‌رسد بسیاری برای حفظ ارزشِ ثروت خود (از تورم) به سمت بیت کوین روی بیاورند. بدیهی است که با تضعیف اقتصاد این امکان نیز وجود دارد که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرخطری نظیر ارزهای دیجیتال نیز کاهش یابد. در واقعیت، ارزهای دیجیتال و بازار آن مانند یک اقیانوس کشف‌نشده است و نبود داده‌های کافی باعث شده تا پیش‌بینی عملکرد آن در آینده، دشوار باشد.

 

مشکلات حوزه مالی، توسعه و پذیرش این ارزها نیز همچنان به قوت خود باقی است و این حقیقتی است که در باید هنگام پیش‌بینی و تحلیل ارزش بیت کوین در ماه‌های آینده، در نظر گرفت. از طرف دیگر فناوری بلاک چین به خوبی خود را میان صنایع مختلف از جمله حمل و نقل و اینترنت اشیا جا انداخته است و این مسئله را می‌توان برای ارزهای دیجیتال هم به فال نیک گرفت.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics