تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت، شغل پایدار ایجاد کند/ برای تحول ساختار اقتصادی اصلاح شود

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت:اصلاح ساختار اقتصادی به عنوان مقدمه همه تحولات و سپس ایجاد اشتغال و بعد از آن هم اصلاح سیاست خارجی باید اولویت‌های دولت در سال جدید باشد.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و امور اجتماعی درباره اولویت‌های دولت در سال ۹۹ گفت: به نظر من مهمترین اولویت دولت در سال جدید باید مسئله ایجاد اشتغال و کار برای مردم و جوانان کشور باشد.

وی افزود: اگر برای مردم اشتغال ایجاد شود و تا بتوانند خودشان از پس معاششان بر بیایند هم فرهنگ کار کمتر آسیب می بیند و هم این موضوع جا می‌افتد که همه باید از محل تلاش خودشان زندگی کنند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

وی همچنین گفت: برای اینکه بتوانیم به این سطح از ایجاد اشتغال دست پیدا کنیم باید ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود؛ یعنی مقدمه واجب دستیابی به اشتغال این است که اقتصاد ایران که از محل فروش منابع اداره می‌شود باید به سمت اقتصاد تخصصی، رقابتی و مزیتی و بر اساس مزیت‌های ملی سامان یابد و معطوف به سود باشد.

کمالی در ادامه تاکید کرد: در این حالت هم کارگر، هم کارفرما و هم دولت بهره می‌برند، اشتغال ایجاد می‌شود و اشتغال آنها نیز اشتغال پایدار خواهد بود.

 

وی افزود: بنابراین به نظر من اصلاح ساختار اقتصادی به عنوان مقدمه همه تحولات و سپس ایجاد اشتغال و بعد از آن هم اصلاح سیاست خارجی باید الویت‌های دولت در سال جدید باشد.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه اصلاح ساختار اقتصادی نیاز به توجه همه مسئولین کشور دارد گفت: همه ارکان جامعه باید به این نتیجه برسند که ساختار اقتصادی نیاز به اصلاح دارد و همه در کنار هم بایستند تا کار به نتیجه برسد اما متأسفانه چنین اراده‌ای میان مسئولین کشور وجود ندارد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به عنوان مصوبه آمده است که اقتصاد کشور باید مزیتی_رقابتی شود اما در چند سال گذشته کمتر در این مسیر قدم برداشته شده است، دلیلش هم این است که اراده‌ای برای تغییر و تحول اساسی وجود ندارد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics