تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پولشویی به شیوه نوین/ گول دیگران را نخورید

اگر پولی از مبدا نامشخص به حساب شما واریز و در پی آن تماس برای بازگشت پول با شما گرفته شد، حتما مبلغ مورد نظر را پس از ۴۸ ساعت و دقیقا و فقط به همان شماره کارتی که از آن به حساب شما واریز شده است؛ انتقال دهید.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، کلاهبرداری و سودجویی در نظام بانکی نه به وجود می‌آید و نه از بین می‌رود، بلکه از شیوه‌ای به شیوه‌ای دیگر تغییر شکل می‌دهد و در این میان افرادی که اطلاعات کمتری از روش‌های نوین این سودجویان دارند، دردسرهای بزرگی پیدا می‌کنند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

بر اساس قوانین مبارزه با پولشویی هرگونه منابع مالی که وارد حسابی می‌شود، باید منبع مشخصی داشته باشد، در غیر این صورت مصداق پولشویی است و نظام بانکی دنیا نیز بر همین اساس با ردگیری مبالغ جابجا شده، سعی در مبارزه با پولشویی و جلوگیری از گم شدن رد پول‌های نامشروع دارد.

 

جابجایی منابع مالی بین حساب‌های مختلف بانکی، یکی از راه‌هایی است که قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و سایر مجرم‌های این‌چنینی برای از بین بردن رد پول‌شان از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند پول‌های نامشروع به دست آمده را به منابع قابل استفاده تبدیل کنند.

 

در همه جای دنیا بانک‌های مرکزی کشورها برای مبارزه با پولشویی قوانینی دارند که همه افراد ملزم به رعایت آن هستند و عدم رعایت این موضوع، می‌تواند سبب دردسر برای صاحب حساب شود.

 

بانک مرکزی ایران نیز برای مقابله با تخلفات و جرم‌های مرتبط با نظام بانکی قوانین مشخصی را وضع کرده و در همین راستا بود که پس از افزایش تعداد پرونده‌های فیشینگ در پلیس فتا، تصمیم به راه‌اندازی رمز دوم پویا گرفت که با این روش، فیشینگ در کشور کاهش قابل توجهی یافته است.

 

اما مجرمان نظام بانکی هیچ‌گاه دست از تلاش برای دور زدن قوانین، کلاهبرداری و سواستفاده‌های مالی برنمی‌دارند و تلاش می‌کنند تا با سواستفاده از اطلاعات کم افراد ناآگاه، کار خود را پیش ببرند.

 

یکی از راه‌هایی که اخیرا برای پولشویی و دور زدن قوانین مرتبط با آن توسط مجرمان استفاده می‌شود، انتقال پول به حساب فردی نامشخص و تماس با وی برای بازگرداندن این مبلغ است که اغلب در این موارد، با استفاده از احساسات افراد ناآگاه، شماره کارتی متفاوت از کارتی که پول از آن به حساب فرد انتقال یافته را برای بازگشت پول، در اختیار قربانی قرار می‌دهند.

 

به این ترتیب پولی که مشخص نیست منبع آن کجاست، وارد حساب آن فرد شده و از فرد تقاضا می‌شود که پول را به شماره کارتی واریز کند و به این ترتیب در این چرخه، افراد بی‌گناهی وارد دردسر و این ماجرای پولشویی می‌شوند.

 

در این موارد لازم است که مشتریان نظام بانکی همواره اطلاعات خود را در زمینه قوانین و شیوه‌های نوین کلاهبرداری و سودجویی به‌روز نگه دارند و در این مورد به خصوص نیز اگر پولی از مبدا نامشخص به حساب شما واریز و در پی آن تماس از سوی شخصی با شما گرفته شد، حتما مبلغ موردنظر را پس از ۴۸ ساعت و دقیقا به همان شماره کارتی که پول از آن به حساب شما واریز شده؛ انتقال دهید.

 

در صورت انجام این کار، مشکلی برای صاحب حساب ایجاد نخواهد شد و فرد می‌تواند ادعای خود را مبنی بر واریز اشتباه پول به حساب وی، ثابت کند.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics