تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدیریت بهینه دخل و خرج خانواده ها

کلمه اقتصاد مشتق از واژهای یونانی به معنی اقتصاد و خانواده است. چنان که ارسطو، فیلسوف یونانی، اقتصاد را به علم خانه داری تشبیه کرده است در جوامع علمی، اقتصاد خانواده به عنوان یکی از شاخه های علم اقتصاد مورد بحث قرار می گیرد و سال هاست که این علم با هدف پیشبرد سطح توان و دانش جوامع پیشرفته در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا تدریس میشود.

 

اما در ایران به این شاخه از علم اقتصاد توجه کافی نشده است. به نظر می رسد هم راستا با تحولات و نوآوری های به وجود آمده در سطح کشورمان، لازم است خانواده ها نیز به عنوان رکن اصلی شکل گیری جامعه پیشرفته و توسعه یافته، با برخی از اصول این علم آشنا شوند. شاید این نخستین پرسش خانواده ها باشد که برای بهبود وضعیت منابع و مصارف چه کارهایی را باید انجام داد؟ در نگاه کلان تر این پرسش مطرح است که در طول حیات یک خانواده، نحوه برنامه ریزی برای مدیریت منابع و مصارف را چگونه می توان بهینه کرد؟ آیا اقتصاد خانواده دانش آموختنی است یا امری ذاتی و بیرون از عهده اعضای خانواده است؟ به بیان دیگر هنر اقتصاد خانواده در چارچوب برقراری تعادل میان منابع محدود درآمدی، و مخارج کوتاه مدت و بلندمدت چگونه به دست می آید؟


تاکنون مطالب متنوع و بسیاری در زمینه های مدیریت مالی موفق، مدیریت مالی هوشمند، بالابردن هوش مالی و موضوعاتی از این دست نوشته شده است که نقطه مشترک تمام این مباحث داشتن نگاه خرد و صرفا اقدامات انفرادی و کوتاه مدت برای موفقیت در زمینه های مالی شخصی و مالی خانواده بوده است. غافل از اینکه اقتصاد خانواده اساسا در رابطه با تصمیمات و برنامه ریزی های بلندمدت و به تبع آن توصیه هایی برای اقدامات کوتاه مدت است.

 

لذا درک شرایط و برنامه جامع اقتصاد خانواده، شرط اساسی در اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت موفق خواهد بود. در این مطلب آموزشی می کوشیم که مفاهیم اقتصاد خانواده و نحوه مدیریت منابع و مصارف را به زبان ساده بیان کنیم و در شرایط کنونی اقتصاد، زمینه را برای آشنایی، فراگیری و در پی آن بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها، به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی در کشور، فراهم آوریم.

 

مشابه تمام فرایندهای تصمیم گیری، اجرای مدیریت اقتصاد در خانواده ها نیز، در نخستین گام نیازمند تکمیل اطلاعات و شناسایی عناصر مؤثر بر نحوه تصمیم گیری است تا به بهترین نحو تصمیم گیری صورت پذیرد. در این راستا، ابتدا به معرفی فضای کلی حاکم بر تصمیمات اقتصادی و خانواده و شناخت صورت مسئله می پردازیم، سپس به تفصیل در رابطه با هریک از عناصر و فرصت های مطرح شده توضیحاتی ارائه می شود.

 

از نگاه اقتصادی، خانواده ها نیز به عنوان یک بنگاه کوچک اقتصادی، همواره با دو موضوع اساسی روبه رویند:

1.نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز (مدیریت منابع)
2.نحوه مصرف بهینه منابع در اختیار (مدیریت مصارف)


برنامه ریزی برای هریک از این دو محور و مدیریت آن، نقشی اساسی در موفقیت اقتصادی خانواده ها و به تبع آن، اثرات مثبت اجتماعی و رفتاری خواهند داشت. در نخستین گام لازم با وجوه مختلف هر یک از این محورها آشنا شویم.


مدیریت منابع
روش های گوناگونی است که یک خانواده با آنها می تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم کند. برخی از این شیوه ها عبارت اند از: حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...


نکته مهم در این محور، ارزیابی میزان منابع حاصل از هریک از شیوه های بالا و نیز تکرار پذیری و استمرار آنها در طول زمان است که در هنگام تصمیم گیری برای مصرف منابع ایجادشده از هر روش باید مد نظر فرد و خانواده قرار گیرد.


مدیریت مصارف به طور کلی خانواده ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده
ب. پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده


در گام نخست باید نحوه تقسیم منابع خانواده بین این دو زمینه بررسی شود. نکته دیگر (که محور اصلی این گفتار است) لزوم آشنایی با فرصت های بهینه سرمایه گذاری و پس انداز در شرایط کنونی اقتصاد کشور است با توجه به محدودیت منابع و نیز روند افزایشی هزینه های کوتاه مدت و بلندمدت خانواده ها، شناسایی و بهره مندی از فرصت های بهینه سرمایه گذاری که بتواند ضمن حفاظت از ارزش منابع خانواده، رشد و بازدهی قابل قبولی را نیز در اختیار صاحبان سرمایه قرار دهد، بیش از پیش احساس می شود .


از دیرباز در کشور ما سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، ارز، طلا و به ویژه مسکن، تنها شیوه های پس انداز و حفظ سرمایه شناخته شده است. در حالی که در اکثر جوامع توسعه یافته، فرصت های سرمایه گذاری بهینه با توجه به شرایط خانواده ها، به عنوان تکیه گاهی برای حفظ سرمایه و تأمین مخارج آتی آنها مورد توجه قرار گرفته است.

 

با توجه به نوآوری های صورت گرفته در اقتصاد و نیز تحولات اساسی که در بازارهای مالی صورت پذیرفته، فرصت های متنوع دیگری نیز، در کنار شیوه های سنتی سرمایه گذاری ایجاد شده است که به دلیل بی اطلاعی و دانش کم خانواده ها، تاکنون مورد استقبال گسترۀ مردم قرار نگرفته است. برای آشنایی می توان ابزارهایی مانند صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در سهام شرکتها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی را نام برد. 

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/03 08:49:57   |
10     0
مدیریت بهینه دخل و خرج خانواده ها یعنی اینکه برنامه ای برای کسب درآمد بیشتر و کاهش هزینه ها داشت تا از آن طریق بتوان به پس انداز مناسب دست یافت.

- خانواده از چه طریقی می تواند به منابع مالی دست یابد؟
- منظور از مدیریت خرج در خانواده چیست?
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/02/31 10:54:18   |
اگر خانواده به غیر از منزل خود منزل دیگری هم داشته باشند می توانند با اجاره دادن آن به یک خانواده درآمدی ثابت و ماهانه از این راه به دست آورند، یا اگر سرمایه زیاد دارند می‌توانند در بورس سرمایه گذاری کنند یا طلا بخرند و در زمان احتیاج با فروش آن مشکل مالی خودرا حل کنند، منظور از مدیریت خرج این است که شخص میزان درآمد با هزینه ها رو در نظر گرفته و متناسب با درآمد خود هزینه هارا انجام دهد و بتواند جلوی هزینه‌های غیر ضروری را بگیرد
Mona |   1399/02/31 20:00:21   |
همونطور که در مطالب فوق ذکر شده خانواده میتوانند از طریق فروش مال یا بدست آوردن ارث یا گرفتن وام یا قرض از اشخاص مطمئن و..به منابع مالی دست یابند
مدیریت خرج یعنی اینکه خانواده برای پرداخت هزینه های زندگیشون مبالغی رو درنظر بگیرن و همچنین برای مصارف و هزینه های آتی پس انداز یا سرمایه گذاری کنند ..یعنی دوجانبه باید مدیریت داشته باشند هم برای فردا و هم برای حال
Mona |   1399/03/01 10:52:36   |
از طریق بدست اوردن ارث.فروش دارایی.وام..قرض از دیگران.حقوق و دستمزد
مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه دخل و خرج که میتوان توسط آن درآمد و هزینه هارا بدرستی مدیریت کرد و برای آینده پس انداز کرد
زهرا غنی زاده |   1399/03/03 12:08:57   |
روش های دستیابی به منابع مالی:
از طریق کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، استقراض بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی.
منظورازمدیریت خرج در خانواده: یعنی مدیریتمصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد.
زهرا افتخاری |   1399/03/04 23:25:22   |
از طریق کارکردن و کسب دستمزد ،سرمایه گذاری مبالغ مازاد بر مصرف د ر مواردی مثل خرید و فروش سهام ،درآمد حاصل از اجاره املاک،
مدیریت مخارج یعنی مدیریت هزینه ها و تفکیک هزینه های لازم و ضروری از هزینه های غیر ضروری و تلاش در جهت کاهش هزینه های غیر ضروری و تناسب بخشیدن بیین هزینه و ارزشی که ایجاد میکند .
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/06 00:59:54   |
خانواده ها از طریق حقوق -وام -فروش دارایی -ارث و غیره
مدیریت خرج در خانواده تقریبا همان برنامه ریزی برای خرج است که خانواده ها باید منابع خود را به در قسمت هزینه و پس انداز تقسیم نمایند ر سپس شروع به خرج نمایند و در خرج کردن هم به اهمیت مخارج دقت کنند .
فرزانه جنتی |   1399/03/07 13:55:12   |
استقراض وام. فروش دارایی. اجاره ملک. ارث. سود سهام و سپرده بانکیو....
فرد متناسب با درامد خود خرج کند و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کند تا بتواند پس انداز کند
فرزانه جنتی |   1399/03/07 14:37:56   |
از طریق اجاره ملک. ارث. سود سهام. سود سپرده. و...
یعنی متناسب با درامد هزینه شودو از هزینه های غیر ضروری جلوگیری شود
علی جلالی زمانی |   1399/03/07 23:44:14   |
خانواده از طرق مختلف از جمله اموالی که به ارث می برند و یا از طریق کسب درامد هریک از اعضای خانواده کسب منابع نمایند.و مدیریت خرج عبارت است از کاهش هزینه های غیر ضرور و بهینه کردن منابع.
مرتضی ندافی |   1399/03/20 19:24:29   |
از طریق فروش های خانگی ، فروش دارایی ، وام، از طریق کار کردن و دریافت حقوق و دستمزد
هزینه ها را متناسب با درآمد ها قرار دهیم تا به شرایط بحرانی برخورد نکنیم و با همین مدیریت خرج بتوانیم سرمایه گذاریم کنیم
الناز بهروزی |   1399/03/20 19:26:54   |
از طریق حقوق و دستمزد ، وام ،فروش دارایی ،سود سهام
متناسب سازی هزینه ها در برابر درآمدها و به گونه ای با مدیریت خرج با همین درآمد سرمایه گذاری کند
مرتضی ندافی |   1399/03/20 20:54:54   |
فروش دارایی ها ، وام ، استقراض از دیگران ، فروش های خانگی
ارث
کنترل هزینه ها و کاهش دادن هرگونه خرج و هزینه اضافی
و برنامه ریزی برای پس انداز
الناز بهروزی |   1399/03/20 20:54:54   |
فروش دارایی ها ، ارث ،وام .استقراض از دیگران
کاهش دادن هزینه ها و افزایش پس انداز
fatemeh tak |   1399/03/26 13:07:59   |
روش های زیادی برای ورودی یک خانواده می توان در نظر گرفت که عمده ان ، حقوق ماهانه پدر خانواده می باشد . غیر از ان می توان به شغل دوم ، اجاره خانه های دیگر یا سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد .
مدیریت خرج در خانواده یعنی نظارت و کنترل هزینه ها و انطباق ان با درامد
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/03 21:04:28   |
از طریق وأم ،سرمایه گذاری،أجاره ملک خود،یا فروش دارایی و غیره.
مدیریت خرج ینی حذف نیاز و هزینه های غیر ضروری و برنامه ریزی برای
هزینه های مهم و آتی.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/04 01:03:42   |
با سرمایه گذاری وأم گرفتن أجاره یا فروش ملک و...
یعنی دخل با خرج برابر باشد
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/13 17:40:09   |
خانواده از راه های کارکردن و گرفتن حقوق و دستمزد، وام گرفتن از بانک، استقراض از مردم، فروختن دارایی های مازاد بر احتیاج خود می تواند تامین مالی را انجام دهد.
خانواده باید مخارج خود را کنترل کند یعنی اولا درآمد لازم و مورد احتیاج و مورد انتظار خود را کسب کند وبعد با قسمتی از درآمد هزینه های واجب و ضروری خود را انجام دهد و برطرف سازد و بقیه درآمد را هم پس انداز و سرمایه گذاری کند.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/14 18:07:26   |
کسب درآمد به صورت فعال و غیر فعال
از جمله حقوق کارهای اینترنتی

صرف نظر از وضعیت اقتصادی و یا نسلی که در آن قرار می گیرید، هر یک از مصرف کنندگان می توانند از مدیریت هزینه، بهره مند شوند. برنامه ریزی برای هزینه ها باعث کنترل بهتر آن می شود.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/14 19:24:29   |
سرمایه گذاری
منابع مالی فعال و غیر فعال
پس انداز

هدف اصلی مدیریت هزینه روزانه این است که مطمئن شوید هزینه های شما از درآمد شما بیشتر نیست. بنابراین، در صورتی که هزینه های شما بیشتر از میزان درآمد شما باشد، لازم است که به طور اساسی بر هزینه های خود نظارت داشته باشید.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/17 08:13:06   |
مدیریت منابع از طریق گرفتن حقوق، سرمایه گذاری در سهام شرکت ها، وام گرفتن از بانک، استقراض از اشخاص غیربانکی، فروش دارایی ها، سرمایه شخصی و ارث.
مدیریت مصارف از طریق مدیریت برای پرداخت هزینه های خانواده، پس انداز و سرمایه گذاری برای تامین هزینه های آینده
علیرضا آزاد |   1399/04/24 18:31:57   |
از طریق کسب و کار خانگی،فروش اموال،استقراض،حقوق و دستمزد سرپرست و دیگر اعضای خانواده،ارث و...
مدیریت خرج یعنی اینکه خانواده ها تعادلی بین ورودی(درآمد)وخروجی(هزینه) داشته باشند و یک بخشی از درآمد را به سرمایه گذاری و پس انداز اختصاص دهند و هزینه های ضروری را نسبت به هزینه های غیر ضروری در اولویت قراردهند.
علیرضا آزاد |   1399/04/24 18:34:59   |
از طریق کسب و کار خانگی،فروش اموال،استقراض،حقوق و دستمزد سرپرست و دیگر اعضای خانواده،ارث و...
مدیریت خرج یعنی اینکه خانواده ها تعادلی بین درآمدو هزینه داشته باشند و یک بخشی از درآمد را به سرمایه گذاری و پس انداز اختصاص دهند و هزینه های ضروری را نسبت به هزینه های غیر ضروری در اولویت قراردهند.
مصطفى عربى |   1399/04/25 23:33:29   |
از طریق کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، استقراض بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها و کارهای دیگر میتواند دخل و خرج خود را مدیریت کند
مصطفى عربى |   1399/04/26 00:03:34   |
خانواده از طریق وام بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، وام بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی.
منظورازمدیریت خرج در خانواده: یعنی مدیریتمصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد. توجه به همخوانی دخل و خرج در هزینه ها.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:23:12   |
از طریق فروش های خانگی ، فروش دارایی ، وام، از طریق کار کردن و دریافت حقوق و دستمزد
هزینه ها را متناسب با درآمد ها قرار دهیم تا به شرایط بحرانی برخورد نکنیم و با همین مدیریت خرج بتوانیم سرمایه گذاریم کنیم
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:34:47   |
صرف نظر از وضعیت اقتصادی و یا نسلی که در آن قرار می گیرید، هر یک از مصرف کنندگان می توانند از مدیریت هزینه، بهره مند شوند. برنامه ریزی برای هزینه ها باعث کنترل بهتر آن می شود.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 13:54:55   |
از طریق وام بانکی، سرمایه گذاری(سود سهام)، اجاره املاک، ارث، فروش دارایی، حقوق و دستمزد.
مدیریت منابع مالی و نحوه بهینه استفاده از منابع مالی و پس انداز درست. یعنی با صرف کترین هزینه بیشترین بهره مندی از منابع را داشته باشد.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 14:05:49   |
خانواده از طریق وام بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، وام بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی.
منظورازمدیریت خرج در خانواده: یعنی مدیریتمصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد. توجه به همخوانی دخل و خرج در هزینه ها.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 09:05:56   |
شعل هایی مانند آرایشگری وخیاطی درامدخوبی دارند
خانواده هم در کم کردن هزینه ها کمک کنند
مرجان عباسی نسب |   1399/04/27 23:52:55   |
اعضای خانواده هرکدام میتوانند در رسیدن به منابع مالی کمک کنند. یعنی برنامه ریزی برای هزینههای که با انجام نشدن اتفاقی نمی افتدو مثل خرید پوشاکی که ضروری نیست
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:25:55   |
اگر خانواده به غیر از منزل خود منزل دیگری هم داشته باشند می توانند با اجاره دادن آن به یک خانواده درآمدی ثابت و ماهانه از این راه به دست آورند، یا اگر سرمایه زیاد دارند می‌توانند در بورس سرمایه گذاری کنند یا طلا بخرند و در زمان احتیاج با فروش آن مشکل مالی خودرا حل کنند، منظور از مدیریت خرج این است که شخص میزان درآمد با هزینه ها رو در نظر گرفته و متناسب با درآمد خود هزینه هارا انجام دهد و بتواند جلوی هزینه‌های غیر ضروری را بگیرد
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:32:18   |
از طریق اجاره ملک. ارث. سود سهام. سود سپرده. و...
یعنی متناسب با درامد هزینه شودو از هزینه های غیر ضروری جلوگیری شود
مرجان عباسی نسب |   1399/04/29 22:58:02   |
دستمزد که در قبال تخصص یا خدمات میتونه کسب کنه ، خرید های سرمایه ای مثل طلا و زمین .. - مدیریت هزینه ها و درامدهای خانواده
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 09:51:03   |
از چند طریق میتوانیم به منابع دست پیدا کنیم از طریق کار
تجارت یا ارث
صرفه جویی کردن یا حذف مصارف بیهوده
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 10:35:45   |
از طریق تجارت ،ارث
مدیریت خرج یعنی حذف هزینه هایی که هیچ گونه منفعتی ندارد
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 12:45:17   |
از طریق بدست اوردن ارث.فروش دارایی.وام..قرض از دیگران.حقوق و دستمزد
مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه دخل و خرج که میتوان توسط آن درآمد و هزینه هارا بدرستی مدیریت کرد و برای آینده پس
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:03:05   |
خانواده ها از طریق حقوق -وام -فروش دارایی -ارث و غیره
مدیریت خرج در خانواده تقریبا همان برنامه ریزی برای خرج است که خانواده ها باید منابع خود را به در قسمت هزینه و پس انداز تقسیم نمایند ر سپس شروع به خرج نمایند و در خرج کردن هم به اهمیت مخارج دقت کنند .
نجمه السادات زارع |   1399/04/30 13:36:34   |
حقوق و دستمزد، وام بانکی ،قرض از افراد ،ارث ،سرمایه گذاری
منظور از مدیریت خرج در خانواده این است که باتوجه به منابع موجود بتوان با بهترین برنامه ریزی و حذف هزینه های اضافی بتوان منابع را با مصرف مدیریت کرد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 15:20:17   |
روش های دست یابی:فروش دارایی،وام گرفتن،درامدحاصل ازفروش یااجاره ملک و....
شخص بتواند طبق درامدی که دارد هزینه کند که بعدمشکلی پیش نیاید
محمد پوراکبری |   1399/04/30 18:50:07   |
از طریق کار کردن و کسب سود و درامد یا گرفتن دستمزد و حق الزحمه ، از طریق سرمایه گزاری در زمینه های مختلف ، درامد هایی همچون درامد اجاره و ..
مدیریت خرج یعنی خانواده دخل و خرج خود را شناسایی و کنترل کند و این امر ب گونه ای باشد ک ضمن داشتن یک زندگی خوب ، پس اندازی برای اینده داشته باشد تا درصورت مواجه شدن با مشکل بتواند ان را مدیریت کند .
محمد پوراکبری |   1399/04/31 10:19:44   |
همانطور ک یکبار دیگر نیز ب این سوال پاسخ دادم از طریق کار کردن و گرفتن حق الزحمه یا دستمزد ، از طریق خرید و فروش و کسب سود و درامد ، از طریق اجاره یا رهن دارایی ها ، ارثیه و ...
یعنی مدیریت هزینه ها ب گونه ای ک هزینه های ضروری را از غیرضروری تفکیک داده و بتدریج بتوان هزینه های غیر ضروری را کاهش داد یا حذف کرد تا ضمن داشتن زندگی خوب پس از انداز یا سرمایه گزاری خوبی برای اینده داشته باشیم .
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 20:02:03   |
سلام
هرخانواده ای میتواند با همان پس انداز اندک ماهانه ،یا همان اجاره ماهانه یک ملک .
یعنی اینکه در خانواده طوری برنامه ریزی شود که دخل وخرج باهم همخوانی داشته باشد
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 21:49:00   |
میتوانند پس انداز،سرمایه گذاری چه در بورس چه اوراق و...
مدیریت خرج یک بتوان با تناسب دخل که فرد دریک ماه دارد بتواند هزینه های کل ماه را برآورد کند
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/01 23:55:01   |
میتوان فهرست کاملی از زمان-پول-فضای زندگی و......تهبه کرد
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 16:10:33   |
از طریق کار کردن وکسب درامد
درهر خانواده ،اعضای ان خانواده متناسب با درامد وموقعیت خودباید خرج کنند.و همین که مخارج را کاهش دهند ودرعوض پس انداز کنند کافی است.
مدیریت خرج
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 16:11:51   |
از طریق کار کردن وکسب درامد.یا فروش ..‌
درهر خانواده ،اعضای ان خانواده متناسب با درامد وموقعیت خودباید خرج کنند.و همین که مخارج را کاهش دهند ودرعوض پس انداز کنند کافی است.
مدیریت خرج
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 17:23:11   |
کسب درامد از طریق کار کردن یا سرمایه گذاری ،فروش ملک یا طلا،اجاره دادن منزل یا..
مدیریت خرج یعنی ابتدا خرج های ضروری را درنظر داشته باشیم سپس مبلغی برای خرج های دیگر وهرچه اضافه بود پس انداز کنیم
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 14:32:07   |
حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...
مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده و پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 15:08:37   |
روش های زیادی برای ورودی یک خانواده می توان در نظر گرفت مثل حقوق -وام -فروش دارایی -ارث و غیره
مدیریت مخارج یعنی مدیریت هزینه ها و تفکیک هزینه های لازم و ضروری از هزینه های غیر ضروری و داشتن برنامه دخل و خرج
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 23:41:14   |
از طریق کار کردن وکسب درامد.یا فروش ..‌
درهر خانواده ،اعضای ان خانواده متناسب با درامد وموقعیت خودباید خرج کنند.و همین که مخارج را کاهش دهند ودرعوض پس انداز کنند کافی است.
مدیریت خرج
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 23:56:20   |
از طریق کار کردن وکسب درامد
درهر خانواده ،اعضای ان خانواده متناسب با درامد وموقعیت خودباید خرج کنند.و همین که مخارج را کاهش دهند ودرعوض پس انداز کنند کافی است.
مدیریت خرج
سارا محمودآبادی |   1399/05/07 17:18:21   |
خانواده ها از طرق حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و... میتوانند منابع مالی خود را تامین کنند

منظور از مدیریت خرج در خانواده
الف. مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده
ب. پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده
محمد رحیمی |   1399/05/07 18:34:54   |
از طریق حقوق و کسب و کار و وام بانکی و قرض و ارث و فروش دارایی ها و..
یعنی درست هزینه کردندر حال و همچنین داشتن پس انداز متناسب برای اینده
محمد رحیمی |   1399/05/08 10:43:14   |
حقوق و کسب و کار . وام . قرض . فروش دارایی ها
منظور مدیریت بر هزینه های خانوارها
مبینادشتی |   1399/05/08 14:14:37   |
مدیریت خرج خانواده یعنی مدیریت مصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد.
مبینادشتی |   1399/05/08 14:27:46   |
مدیریت خرج در خانواده یعنی مدیریتمصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:09:49   |
فروش دارایی ها ، وام ، استقراض از دیگران ، فروش های خانگی
ارث
مدیریت مخارج یعنی مدیریت هزینه ها و تفکیک هزینه های لازم و ضروری از هزینه های غیر ضروری و داشتن برنامه دخل و خرج
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:34:18   |
از طریق کار کردن و کسب سود و درامد یا گرفتن دستمزد و حق الزحمه ، از طریق سرمایه گزاری در زمینه های مختلف ، درامد هایی همچون درامد اجاره و ..
مدیریت خرج یعنی خانواده دخل و خرج خود را شناسایی و کنترل کند و این امر ب گونه ای باشد ک ضمن داشتن یک زندگی خوب ، پس اندازی برای اینده داشته باشد تا درصورت مواجه شدن با مشکل بتواند ان را مدیریت کند .
محمد کاظم جهانی |   1399/05/09 21:56:15   |
در مورد سوال اول . مسائل ارث و وراثت. فروش املاک و دارایی های خوانواده و ...
تخصیص صحیح هزینه ها و مدیریت هزینه ها در جای درست و صحیح
سارا محمودآبادی |   1399/05/14 12:20:38   |
از طریق وام،اجاره دادن خانه،فروختن زمین،ارث،ورود به بازار بورس
ینی حذف هزینه های اضافی و غیر ضروری و کاهش هزینه ها
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 19:50:33   |
از طریق کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، استقراض بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی.
منظورازمدیریت خرج در خانواده: یعنی مدیریتمصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد.
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 10:27:36   |
از طریق کارکردن و کسب حقوق و دستمزد و ...
مدیریت خرج یعنی میزان درامد خود را بداند و طبق ان برنامه ریزی کنند هم برای پس انداز و هم خرجشان .
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 10:47:31   |
ارث . فروش دارایی ...
شخص میزان درآمد با هزینه ها رو در نظر گرفته و متناسب با درآمد خود هزینه هارا انجام دهد
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 13:04:23   |
خانواده از طریق اجاره ملک. ارث. سود سهام. سود سپرده. و...
یعنی متناسب با درامد هزینه شودو از هزینه های غیر ضروری جلوگیری شود
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 13:42:05   |
اشتغال افراد خانواده
هزینه ها و مخارج غیر ضروری انجام نگردد
شکیبا |   1399/02/13 15:14:32   |
1     0
بنظرم در انتخاب منابع مالی جهت سرمایه گذاری، شرط و متغیر اثر گذار، عدد سرمایه اولیه هست. بنظر من شاید زمین یک منبع مالی خوبی هست؛ منتهی سرمایه اولیه نسبتأ بالایی نیاز داره و البته شاید ریسک کمتری نسبت به فرضأ بازاربورس داشته باشه. درکل با مدیریت بهینه دخل و خرج از طریق منابع مالی موافق هستم و از طریق بازار طلا چندباری این کار رو انجام دادم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/15 08:28:29   |
1     0
خانواده ها باید هرچه بیشتر با مفاهیم اقتصادی و مالی آشنا شوند تا با بهرگیری از آنها به رفاه مالی بیشتری برسند.
روش های گوناگونی که یک خانواده با آنها می تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم نماید عبارت اند از: حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...
مدیریت خرج در اصل برنامه ریزی کردن برای هزینه ها و مخارج است به این صورت که لیست هزینه ها تهیه و سپس هزینه ها اولویت بندی می شوند با این کار می توان هزینه های غیر ضروری را به حداقل رساند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 08:02:20   |
0     0
به نظر من مدیریت هزینه های زندگی، یکی از مهمترین بخش زندگی آدمهای بیست سال به بالاست! اصلا به نظرم آدمی که بین بیست تا سی سالگیش یاد میگیره چطور هم هزینه هاش رو مدیریت کنه و هم از زندگی لذت ببره و هم خوب سرمایه گذاری کنه، دیگه بقیه ی عمرش میتونه راحت باشه و از چیزی نترسه
حتماً شما هم خانواده هایی را دیده اید که با وجود درآمد معمول و متوسط با یک مدیریت کاملاً آگاهانه و برنامه ریزی شده به خواسته های بزرگ، مهم و متعدد خود مثل خرید خانه می رسند و همواره برای خالی نبودن دست خود در مواقع اضطراری، پس انداز اندکی نیز دارند. در مدیریت صحیح اقتصادی خانواده مجموعه کاملی از تجربیات، مهارت ها، ظرافت ها، هنر و علم گرد هم می آید تا منابع محدود برای پاسخگویی به نیازهای نامحدود بسیج شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 09:18:53   |
0     0
به‌جز برنده شدن در قرعه‌کشی‌های بانکی و یا ارثیه ناگهانی، که موردی بسیار نادر است، بهترین راه برای تأمین ثبات مالی و آینده موفق آغاز پس‌انداز در زودترین زمان ممکن است. اگر واقعاً به دنبال رشد دارایی و سرمایه خود هستید، باید نیاز به پس‌انداز را درک کرده و با استفاده از فرآیندهای دقیق اقدامات مؤثری را در پیش بگیرید.
بودجه بندی و مدیریت هزینه روزانه راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، شما می توانید بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کنید. با مدیریت هزینه روزانه شما می توانید دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی داشته باشید و به این ترتیب می بینید که چه میزان پول در اختیار داشته و این پول، چگونه و کجا صرف می شود. مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید. صرف نظر از وضعیت اقتصادی و یا نسلی که در آن قرار می گیرید، هر یک از مصرف کنندگان می توانند از مدیریت هزینه، بهره مند شوند. برنامه ریزی برای هزینه ها باعث کنترل بهتر آن می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 12:50:20   |
0     0
خانواده از طریق سرمایه گذاری، باز کردن حساب های بلند مدت، پس انداز ماهانه به منابع مالی دست یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 13:06:59   |
0     0
منظور از مدیریت خرج در خانواده یعنی اینکه متناسب با درآمد خرج کنیم و هزینه های غیر ضروری را کاهش دهیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/24 01:01:08   |
0     0
برداشت من از این موضوع از نگاه اقتصادی، خانواده‌ها نیز به‌عنوان یک بنگاه کوچک اقتصادی، همواره با دو موضوع اساسی روبه‌رویند:
۱- نحوۀ تأمین منابع مالی مورد نیاز (مدیریت منابع)
۲- نحوۀ مصرف بهینۀ منابع در اختیار (مدیریت مصارف)
برنامه‌ریزی برای هریک از این دو محور و مدیریت آن‌، نقشی اساسی در موفقیت اقتصادی خانواده‌ها و به تبع آن، اثرات مثبت اجتماعی و رفتاری خواهند داشت.
مدیریت منابع:
یک خانواده با آن‌ها می‌تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم کند.
مدیریت مصارف:
خانواده‌ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می‌کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه‌های خانواده
ب. پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای تأمین هزینه‌های آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/24 01:17:38   |
0     0
برداشت من از این موضوع این است که مدیریت اقتصادی. با آگاهی از فوت و فن‌های دخل و خرج به کمک ما می‌آیند تا بتوانیم مدیریت بهینه دخل و خرج خانواده را بر عهده بگیریم > خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای،از تعاونی‌ها خرید کنید،خرید اینترنتی داشته باشید،به حراجی‌ها هم سری بزنید،هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهید پس انداز کنید،از کالاهای جایگزین استفاده کنید،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 16:04:54   |
0     0
با سلام
مدیریت بهینه هزینه ها و درآمد مستلزم مدیریت مالی برنامه ریزی شده در قالب بودجه بندی 12 ماهه خانوار است.
مدیریت منابع و مخارج خانوار دانشی است که می توان آن را در قالب دوره های سواد مالی بصورت مستمر در برنامه های آموزش های اجتماعی در جامعه نادیده کرد.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 16:49:41   |
0     0
با سلام
مدیریت بهینه هزینه ها و درآمد ها فقط می تواند در قالب بودجه بندی مالی می تواند صورت بگیرد. به هر میزان بودجه بندی دقیق و شفاف تناسب هزینه و درآمد ها را نمایان می کند.
بودجه بندی و ایجاد تناسب بین هزینه ها و درآمد ها رابطه مستقیمی باهم دارند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 14:17:00   |
0     0
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است. یکی از موارد آن مدیریت هزینه است. مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره­‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کنیم.
برای مدیریت هزینه اول باید هزینه‌­ها را یادداشت کنیم چون تا آدم شناخت دقیقی از اندازه هزینه نداشته باشیم نمی­تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه­‌ها را کاهش دهد یا خیر. اگر از کسی پرسیدید هزینه ماهیانه‌­ات چقدر است و رقم دقیق نگفت بدانید مطمئنا نمی‌­تواند از نظر اقتصادی موفق باشد. آدم‌­های اقتصادی دقیقا می­دانند که چقدر و کجاها هزینه کرده‌­اند. باید آمار ریز هزینه ماهیانه را داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. بعد از آن کاهش هزینه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 15:17:01   |
0     0
خانواده هایی که به دنبال ریسک کمتری هستند می توانند با سرمایه گذاری در بانک ها و یا اگر ریسک بیشتری هستند می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند و از این طریق می توانند درامدی کسب نمایند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/02/28 15:54:51   |
0     0
خانواده میتوانند از طریق سرمایه شخصی ،سپرده بانکی،حقوق،ارث،سرمایه گذاری به منابع مالی برسند
به نظرمن مدیریت خرج و برنامه ریزی برای درامد در هر خانواده ای بسیار اهمیت داره چون باعث نظم و ساماندهی به زندگی میشه اینده مطمئن تر و بدون استرسی برای فرد به وجود میاره افراد باید برای هزینه و مخارج خود برنامه ریزی کنند انها را اولویت بندی و هزینه های اضافی را کاهش دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/28 18:45:26   |
0     0
خانوداه ها می توانند از طریق ترکیبی از موقعیت های درآمدی فعال و غیرفعال ی که ایجاد می کنند درآمد کسب کنند و همچنین از سایر منابع مالی مانند دریافت کمک ها و استقراض وفورش دارایی ها. مدیریت خرج در خانواده همان مدیریت هزینه ها با بالاترین اثربخشی و رضایت مندی است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/29 13:50:29   |
0     0
خانوداه ها می توانند از طریق ترکیبی از موقعیت های درآمدی فعال و غیرفعال ی که ایجاد می کنند درآمد کسب کنند و همچنین از سایر منابع مالی مانند دریافت کمک ها و استقراض وفورش دارایی ها. مدیریت خرج در خانواده همان مدیریت هزینه ها با بالاترین اثربخشی و رضایت مندی است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:26:32   |
0     0
حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...
شفافیت مالی داشته باشید سیاست «عدم پیگیری هزینه‌ها» نمی‌تواند روشی مناسب به هنگام مدیریت منابع مالی و کنترل هزینه‌های خانواده باشد.. از خرید اقلامی که توانایی پرداخت هزینه آن‌ها را ندارید خودداری کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 18:45:22   |
0     0
به نظر من باید با برنامه ریزی و مدیریت پولی در مورد در مورد مال یا املاکی که داریم بپردازیم تا به منابع مالی دست یابیم .مثلا زمین داریم با خرید و فروش به موقع آن .
برای مدیریت خرج باید هزینه های اضافی را کاهش داد و در توانمون خرید کنیم واینکه پس انداز داشته باشیم برای مواقع لزومی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 20:30:32   |
0     0
حساب های بلند مدت ...سرمایه گذاری در بورس و غیره ...پس انداز ...درست خرج کردن به موقع ...
مدیریت خرج درخانواده یعنی مدیریت هزینه ها و برنامه ریزی مالی حساب شده7
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/01 23:09:44   |
0     0
مدیرتی است که باید نسبت به درامد باید طبقه بندی شده و از خرج های غیر ضروری کم کرده و به فکر اینده نیز بود یعنی باید مقداری از درامد را نیز پس انداز کرد یا سهام خرید ویا در بانک ها سپرده گذاری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/01 23:40:33   |
0     0
مدیریت بهینه یعنی اینکه با کمترین درامد بهترین خرج کرد را داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/02 02:20:26   |
0     0
یک خانواده از طریق دریافت حقوق ماهیانه، انجام کارهای پاره وقت مانند مشاوره، سرمایه گذاری در بورس، سپرده گذاری بانکی و ... می تواند منابع مالی خود را تامین کند.
مدیریت هزینه:
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است. یکی از موارد آن مدیریت هزینه است. مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره­‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کنیم.

برای مدیریت هزینه اول باید هزینه‌­ها را یادداشت کنیم چون تا آدم شناخت دقیقی از اندازه هزینه نداشته باشیم نمی­تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه­‌ها را کاهش دهد یا خیر. اگر از کسی پرسیدید هزینه ماهیانه‌­ات چقدر است و رقم دقیق نگفت بدانید مطمئنا نمی‌­تواند از نظر اقتصادی موفق باشد. آدم‌­های اقتصادی دقیقا می­دانند که چقدر و کجاها هزینه کرده‌­اند. باید آمار ریز هزینه ماهیانه را داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. بعد از آن کاهش هزینه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 10:19:08   |
0     0
بدین ترتیب که با وارد کردن هر هزینه جدید، گزارشی از وضعیت کلی طبقه هزینه‌یتان خواهید داشت.
- طبقه نخست هزینه‌ای‌تان شامل هزینه‌های ثابت ماهانه می‌باشد که تقریباً مقدار آنها از یک ماه به ماه دیگر خیلی تغییر نمی‌کنند.
* هزینه اجاره
* هزینه شارژ
* قبض گاز، آب، برق و تلفن (که با توجه به فصل‌های مختلف می‌توانند دچار تغییرات مختصری شوند)
* هزینه‌های نگهداری از کودک (هزینه مهد کودک، سرویس و...)
* هزینه برای بیمه‌های مختلف شامل تأمین اجتماعی و نظایر آنها
* هزینه پرداخت اقساط وام‌های بانکی و دیگر قسط‌های ماهیانه
- طبقه دوم شامل هزینه‌های جاری ضروری است که مقادیر آنها از یک ماه به ماه دیگر در حال نوسان است:
* هزینه مواد خوراکی و دیگر لوازم خانه
* هزینه‌های غذا خوردن در بیرون از منزل
* بنزین و هزینه پارک خودرو
* هزینه حمل و نقل و سفرهای شهری مثل مترو و تاکسی
* هزینه خرید انواع محصولات بهداشتی و محافظتی

- طبقه سوم هزینه‌های دوره‌ای می‌باشد که شامل هزینه‌هایی است که به صورت سالانه، 6 ماهه و یا فصلی انجام می‌شود. برای وارد کردن آنها به لیست ماهانه هزینه‌هایتان،لازم است آنها را به 12، 6 و یا 3 تقسیم کنید تا مقدار ماهیانه هر کدام از آنها را به‌دست آورید:
* پوشاک
* هزینه بیمه اتومبیل و تعمیرات آن
* هزینه خرید هدیه
* هزینه انواع سرگرمی‌های خانوادگی و مسافرت‌ها

* هزینه تحصیلات
* هزینه‌های درمانی
* هزینه خرید کتاب، مجله، روزنامه و لوح فشرده و دیگر اقلام فرهنگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 10:59:47   |
0     0
برنامه ریزی به عنوان نخستین گام در اجرای درست مدیریت اقتصادی خانواده است. به این معنی که چه چیزهایی را چگونه برای دست یافتن به چه هدفی، چه موقع و کجا هزینه کنیم، هرگاه تصمیم گیرندگان یک خانواده به این سؤالات ساده پاسخهای مناسب دهند، منابع دخل و خرج بهتر شناسایی شده و نیازهای مادی پاسخ داده می شود. تعریف مدیریت هزینه به تنظیم ساز و کار دخل و خرج در منزل و مدیریت هزینه را از دو دیدگاه سنتی و مدرن می توان مورد بررسی قرار داد. در مدل سنتی مدیریت هزینه ها برعهده خانمهاست ولی الان قطعاً نمی توان گفت مدیریت در دست خانمها نیست و برعهده آقایان است، چون مدیریت پیچیده تر شده است.در گذشته مردان شاغل و اغلب زنان خانه دار و فقط تعداد معدودی شاغل بودند ولی الان حجم عمده ای از کارگران و کارمندان را زنان تشکیل می دهند و این بدان معناست که زنان بیشتر در دخل و خرج و هزینه های جاری جامعه حضور دارند و اعضای خانواده که به نوعی تا دیروز در خانواده بودند و هزینه را فقط مدیریت می کردند، الان خود تا حدودی ایجاد درآمد می کنند. بنابراین مدیریت در خانواده را می توان یک مدل مشارکتی دانست، چرا که بعضی از تصمیماتی که برای هزینه در خانواده اتخاذ می شود با هم فکری بیشتر و سنجیده تر صورت می گیرد.»
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 12:45:29   |
0     0
تأمین منابع مالی از طریق درآمد شغلی، سرمایه گذاری، فعالیت های کسب و کار جانبی انجام پذیر است

منظور از مدیریت خرج این است که در ابتدا نیازهای ضروری و اولیه انجام شود. سپس مقداری برای اتفاقات غیرمترقبه و نیازهای ثانویه ذخیره شود. در نهایت مقداری هم برای هزینه های آتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:12:31   |
0     0
درآمد شغلی، وام، سود حاصل از سرمایه گذاری ها و ...

تفکیک هزینه های ضروری و غیر ضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/02 18:27:47   |
0     0
از دید کلی همانطور که عنوان شد اگر اقتصاد کل را با نگاه به اقتصاد خانواده بررسی کنیم می توانیم مسایل کشور را بهتر حلاجی کنیم اما اقتصاد خانواده تمرینی است و تعمیم موفقیت به سطح کلان که البته تفاوتهایی نیز وجود دارد که قابل تامل است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 00:32:12   |
0     0
پاسخ سوال اول ؛ کسب منابع مالی رابطه مستقیمی با نیاز هر شخص و خانواده داشته و همچنین به شرایط و عقبه ان خانواده چرا که خانواده ثروتمند با توجه به موروثی بودن انتقال ثروت دغدغه ای برای کسب درآمد اولیه نداشته لیکن از منابع موجود مصرف یا تلاش به افزایش آن می نماید. حال اگر از اینموضوع صرفه نظر نمائیم هر خانوداه با توجه به استعداد ذاتی و اکتسابی و با توجه به هدف تعیین شده میتواند دست به خلق منابع مالی بزنید همانند؛
1) تولید و فروش محصولات غذایی خانگی.
2) تولید و فروش محصولات نیمه ساخته در بازار اولیه
3) ایجاد سامانه قرعه کشی خانوادگی.
4) ارائه خدمات تخصصی و دانشگاهی هر یک از اعضاء خانواده در فضای مجازی یا تدریس به صورت خصوصی .
5) ایجاد کسب و کار های خانوادگی .
6) استفاده از گیاهان داروئی موجود در طبیعت با هماهنگی نظام بهداشت و سلامت و....
پاسخ سوال دوم؛ مدیریت خرج ابتدا باید از مدیریت دخل شروع بشود یعنی رعایت اصل تطابق در حسابداری تا زمانی که درآمدها مشخص و مدیریت نگردد مدیریت خرج نیز به درستی اتفاق نخواهد افتاد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 14:17:52   |
0     0
سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، ارز، طلا و به ویژه مسکن، تنها شیوه های پس انداز و حفظ سرمایه شناخته شده است
مدیریت مصارف به طور کلی خانواده ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده
ب. پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 14:45:25   |
0     0
به نظرم حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض از شخاص، فروش دارایی و...
برنامه ریزی کردن برای هزینه ها و مخارج است به این صورت که لیست هزینه ها تهیه و سپس هزینه ها اولویت بندی می شوند با این کار می توان هزینه های غیر ضروری را به حداقل رساند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:00:20   |
0     0
خانواده از طریق کسب درآمد فعال و غیر فعال می تواند به منابع مالی دست یابد.
مدیریت خرج در خانواده، کنترل هزینه با توجه به درآمد است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:29:30   |
0     0
خانواده از طریق ترکیبی از کسب درآمد فعال و غیر فعال می تواند به منابع مالی دست یابد
منظور از مدیریت خرج در خانواده، مدیریت و ساماندهی و برنامه ریزی دخل با خرج است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/06 21:57:02   |
0     0
*حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...
*مدیریت هزینه وتفکیک هزینه های ضروری از غیر ضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 16:34:27   |
0     0
برای اینکه بتوان به منابع مالی دست یافت روش های زیادی میتوان‌انتخاب کرد.
از جمله ی این ها سرمایه گذاری در بورس، اجاره دادن ملکی که نیازی به اسکان در داخل آن‌نداریم، خرید ماشین یا خانه و ....
منظور از مدیریت خرج این است که باید دررابطه با هزینه های زندگی یکسری لصول رعایت شود. بطوری که هزینه های ضروری را در اولویت قرار داد و هزینه های غیرضروری دیگر را در رتبه بندی اخر .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 17:57:25   |
0     0
خانواده میتوانند از طریق استقراض وام، ارث ، فروش ملک ، اجاره و رهن و ... به منابع مالی دست پیدا کنند.
منظور از مدیریت خرج این است که بتوان که هزینه ها و درآمد زندگی را کنترل کرد . به گونه ای نباشد که هزینه ای‌که در زندگی پرداخت میشود از درامد ماهانه ی فرد بیشتر باشد .مسلم است که با این وضع اینده ی خوبی را نمیتوان برای زندگی پیش بینی کرد و قطعا با مشکلات زیادی روبه رو میشوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/08 21:44:33   |
0     0
خانواده میتوانند از طریق فروش مال یا بدست آوردن ارث یا گرفتن وام؛ اجاره ملک؛ سرمایه گذاری و...
منظور مدیریت خرج در خانواده یعنی :مدیریت کردن هزینه ها براساس درامد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/08 22:04:26   |
0     0
مدیریت هزینه های خانواده با 21 کلید!
1- با نگاه مبتنی بر کاهش هزینه ها در بازار جست و جو کنید. شاید بتوانید در بسیاری از زمینه ها محصولات ارزان قیمت ولی با کیفیت را جایگزین محصولاتی کنید که هم اکنون از آن ها استفاده می کنید.
2- هنگامی که افسرده یا غمگین هستید، به خرید نروید. مطالعات نشان می دهد وقتی شما در این وضعیت به بازار می روید، ناخودآگاه کالاهای بیشتری می خرید. وقتی حالتان خوب نیست، ابتدا سعی کنید با انجام کارهایی کوچک مثل صحبت کردن با یک دوست، گوش دادن به یک موزیک زیبا یا خوردن خوراکی های مورد علاقه تان کمی روحیه خود را بهتر کنید و بعد به خرید بروید.
3- حواستان به زمان حراج فروشگاه ها باشد؛ چون برخی برندهای پوشاک، اجناسشان را در زمانی که فروش کمتری دارند، با تخفیف های 50 تا 70 درصدی عرضه می کنند.
4- وقتی می خواهید برای خرید به سوپرمارکت بروید، فهرستی تهیه کرده و دقیقا بر طبق آن خرید کنید. ترفند برخی سوپرمارکت ها برای خرید بیشتر مشترین این است که اجناس ضروری و پرطرفدار را در انتهای سوپرمارکت قرار می دهند تا مشتریان در مسیر رسیدن به آن ها با اجناس مختلفی رو به رو شده و وسوسه شوند که آن ها را بخرند.
5- چیزهایی را بخرید که چندین بار بتوان از آن ها استفاده کرد؛ مثلا باتری های قابل شارژ. حتی اگر قیمت اولیه این گونه اجناس کمی بالاتر باشد، در طول زمان موجب صرفه جویی قابل توجهی خواهدشد.
6- هزینه اجناسی را به آن ها نیازی ندارید اما می خرید را به صورت سالانه محاسبه کنید؛ مثلا اگر در زندگی تان روزی 3000 تومان هزینه غیرضروری دارید، با ضرب این رقم در تعداد روزهای سال می بینید سالانه پولی در حدود 000,100,1 تومان را از دست خواهید داد.
7- از تبلیغات موسساتی که با سود زیاد به شما وام می دهند، اجتناب کنید؛ مگر اینکه بخواهید با آن پول یک خرید سرمایه ای انجام دهید و قادر به بازپرداخت اقساطش هم باشید.
8- به خاطر داشته باشید بسیاری از وسایلی که در خانه شما هستند اما درست کار نمی کنند، نیاز به تعویض ندارند و با صرف هزینه ای کمتر می توان آن ها را تعمیر و مجددا از آن ها استفاده کرد.
مدیریت هزینه های خانواده با 21 کلید!
9- اگر می خواهید به مسافرت بروید، در صورت امکان زمان های اوج شلوغی را انتخاب نکنید؛ چون بعد از این زمان ها می توانید همان خدمات را با هزینه های بسیار پایین تری دریافت کنید.
10- همیشه در کیفتان یک خوراکی مختصر و انرژی بخش داشته باشید تا اگر در خیابان یا محل کار گرسنه شدید، بتوانید با وسوسه خرید غذاها یا تنقلات گران قیمت مقابله کنید.
11- سعی کنید برای مجلات موردعلاقه تان اشتراک تهیه کنید. اخیرا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانی فراهم شده است تا همه علاقه مندان به مطالعه مجله، نشریات محبوبشان را با 50 درصد تخفیف دریافت کنند.
12- در زمان هایی که همه اقدام به خرید محصولی خاص می کنند، اگر برایتان مقدور است کمی دست نگه دارید و وقتی بازار از تب و تاب افتاد، همان جنس را با قیمت کمتر و تخفیفات بیشتر بخرید؛ مثلا اگر لوازم التحریر را به جای شهریور در اوایل مهرما بخرید یا لباسی را به جای اسفند در روز دوم فروردین ماه خریداری کنید، برایتان ارزان تر خواهدبود.
13- حساب پولی را که در اثر صرفه جویی به دست می آورید، داشته باشید و آن را در حسابی جداگانه نگهداری کنید. به بسیاری از حساب های بانکی سود یا وام تعلق می گیرد و به این ترتیب شما می توانید با استفاده از پس انداز و بهره مرکب حاصل از صرفه جویی های خود، صاحب سرمایه شوید.
14- هر ماه پولی را برای هزینه هایی که باید به صورت سالانه پرداخت شود، کنار بگذارید؛ مثلا اگر مالیات شما در سال 600 هزار تومان است، این رقم را به تعداد ماه های سال تقسیم کنید و ماهی 50 هزار تومان برای آن کنار بگذارید.
15- با سایت های خرید و فروش ارزان در اینترنت آشنا شوید؛ سایت هایی که افراد می توانند اجناسی را که نیاز ندارند، به فروش برسانند و یا کالاهایی را به قیمت ارزان تهیه کنند. خود شما هم می توانید چیزهایی را که واقعا دیگر برایتان استفاده ای ندارند، از این طریق به فروش برسانید.
16- یک قلک برای خود تهیه کنید و در طول روز هر مبلغی را که می توانستید خرج کنید اما صرفه جوی کردید، داخل آن بیندازید. آخر ماه این قلک را بشکنید و 20 درصد پول آن را صرف کاری کنید که دوست دارید و از انجام آن لذت می برید. 80 درصد این پول برای پس انداز و سرمایه گذاری است اما اینکه با آن 20 درصد چه کار می کنید، فقط به خودتان مربوط است.
17- وقتی کالایی را می بینید و دلتان می خواهد آن را بخرید، همان موقع برای خرید آن تصمیم نگیرید. 24 ساعت به خودتان فرصت دهید، خوب درباره آن فکر کنید و بعد اگر همچنان تصمیم داشتید آن را خریداری کنید و هزینه آن هم مقرون به صرفه بود، برای خریدش اقدام کنید.
18- پیش از هر خریدی مطمئن شوید آنچه برایش هزینه صرف می کنید، یک نیاز است، نه یک وسوسه.
19- برای خریدهای کوچک به جای استفاده از کارت های بانکی با پول نقد خرید کنید؛ چون در این صورت است که متوجه می شوید چه مقدار هزینه کرده اید.
20- اگر متاهل هستید، لازم است قبل از شروع برنامه مدیریت هزینه های خود، سایر اعضای خانواده را هم از برنامه ریزی تان آگاه و آن ها را کاملا توجیه کنید؛ چرا که شما بدون همراهی آن ها نمی توانید برنامه اقتصادی خود را پیش ببرید؛ پس برای جلب رضایت آن ها بکوشید و برایشان از مزایای این تصمیم بگویید و تاکید کنید که با این پس انداز و صرفه جویی، به فکر آینده و رفاه خانواده هستید.
21- اگر در طول مسیر کمتر خرج کردنتان چیزی را خریدید که نباید می خریدید، خود را شکست خورده تلقی نکنید و خودتان را ولخرج ندانید. در دنیایی که پر از جاذبه های تجاری و تبلیغاتی است، همه ما گاهی نمی توانیم مقابل وسوسه هایمان بایستیم. مهم این است که دوباره از نو شروع کنیم. اینکه امروز زیاد خرج کرده ایم، معنایش این نیست که حتما فردا هم بیش از اندازه خرج می کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/08 22:30:17   |
0     0
اهداف کوتاه‌مدت (۱۲ماه یا کمتر)

۱. رسیدگی به پوشش بیمه سلامت، اتومبیل و ملک شخصی (این ماه)

۲. تنظیم پرداخت خودکار تمام قبوض و اقساط ( این ماه)

۳. کاهش هزینه‌های ماهانه تا ۱ میلیون تومان ( این کار را هنگام دریافت حقوق ماه بعد خود شروع کنید)

۴. افزایش پرداختی برای بیمه عمر، جهت دستیابی به حداکثر حقوق بازنشستگی (ماه آینده)

۵. پس‌انداز ۱۰ میلیون تومان در صندوق اضطراری (طی ۶ ماه)

۶. مذاکره در مورد دریافت حقوق بیشتر ( قبل از رسیدن روز تولد بعدی)

۷. پس‌انداز ۳ میلیون تومان برای مسافرت به همراه خانواده (در مدت ۱۲ ماه )

۸. فروش اجناس بی‌مصرف خانه برای اینکه بتوانید به طور کل بدهی‌تان را تصفیه کنید (در مدت ۱۲ ماه)
اهداف میان‌مدت (۱تا ۵ سال)

۱. بعد از پرداخت بدهی ها، اسناد مربوط به خرید ملک شخصی‌تان را تکمیل کنید (قبل از ۲۹/۱۲/۱۳۹۸)

۲. بعد از اینکه کارهای مربوط به خرید ملک را انجام دادید، حداقل ۲۰ درصد از کل حقوق ماهانه‌تان را پس‌انداز کنید. (قبل از ۳۰/۱۲/۱۳۹۹)

۳. پس از اینکه توانستید به راحتی ۲۰ درصد از درآمدتان را پس‌انداز کنید، ماهانه ۵۰۰ هزار تومان بیشتر هم برای هزینه تحصیل فرزندتان کنار بگذارید.
اهداف بلند‌مدت (۵ سال به بالا)

۱. تصفیه تمام بدهی‌ها، ازجمله پول رهن (قبل از ۱۴۰۵)

۲. پس‌انداز ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه به منظور استقلال مالی در سنین بالا (قبل از ۴۵ سالگی)

اهداف فوق، صرفا چند نمونه از اهداف هستند که روش هدف‌گذاری را یاد می‌دهند. با توجه به آنها، می‌توانید برنامه‌هایتان را مرتب کنید. البته ممکن است اهداف‌تان تا حدی شبیه این هدف‌ها یا کاملا متفاوت از آنها باشند. اما آنچه مهم است، تعریف اهدافی است که برای خودتان اهمیت دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 00:59:38   |
0     0
از طریق بدست اوردن ارث.فروش دارایی.وام و حقوق
منظور از مدیریت خرج این است که بتوان که هزینه ها و درآمد زندگی را کنترل کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/03/09 13:05:50   |
0     0
از طریق وام و ارث و فروش دارایی هاو......
مدیریت خرج یعنی درآمد بیشتر و هزینه کمتر ینی با مدیریت خانوتده بتوان هزینه های اضافی را کم کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/03/11 15:25:49   |
0     0
از طریق حقوق و دستمزد،وام،فروش دارایی،ارث
مدیریت خرج یعنی خانواده متناسب با درامد خود هزینه ها
را انجام دهند و از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/03/15 00:09:52   |
0     0
بر ای مدیریت منابع و مخرج خود بهترین راه حل این است که وقتی خقوق خودرا گرفیتم مواد ضروری منزل را ابتدل خریداری کنیم به طوری که تا اخر ما نیازی به خرید مجدد نباشد ودر سال به نظر من بیش از دودست لباس نیاز نباشد وهزینه های ثابت در ماه را پرداخت کنیم باقیمانده حقوق خودراپس انداز کنیم فقط در ماه اول ممکن است مقداری برای ما سخت باشد ولی در ماههای بعدی به راحتی می توانیم این روش را بکار ببندیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/03/19 02:01:51   |
0     0
از طریق اجاره ملک.ارث .فروش دارایی . وام
مدیریت خرج یعنی خانواده بتواند خرجها و هزینه های زندگی را با برنامه و روشهای متناسب با موقعیت اقتصادی خودش مدیریت کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/19 13:26:02   |
0     0
از طریق کارکردن و کسب دستمزد ،سرمایه گذاری مبالغ مازاد بر مصرف د ر مواردی مثل خرید و فروش سهام ،درآمد حاصل از اجاره املاک،استقراض بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی
مدیریت خرج یعنی خانواده متناسب با درامد خود هزینه ها
را انجام دهند و از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 18:54:00   |
0     0
از طریق بدست اوردن ارث.فروش دارایی.وام..قرض از دیگران.حقوق و دستمزد
مدیریت خرج یعنی خانواده متناسب با درامد خود هزینه ها
را انجام دهند و از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/25 01:45:31   |
0     0
مدیریت هزینه های زندگی با بودجه‌بندی
مخارج خود را زیر ذره‌بین بگذارید.
مجبور نیستید خود را محدود کنید. فقط کافی‌ است بدانید که طی یک ماه پول‌هایتان را چگونه خرج می‌کنید. رسید و قبض تمامی خریدهایتان را نگه دارید، حتی اگر رسیدی هم به شما داده نمی‌شود، تمام خریدهایتان را یادداشت کنید و ببینید آخر ماه، چه مقدار پول برای‌تان باقی مانده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 16:25:04   |
0     0
مدیریت هزینه های زندگی با واقع‌بینی و صداقت

پولی که در مورد آن صحبت می‌کنیم پول شماست و شما برای آن زحمت کشیده‌اید. با خود صادق باشید. در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی واقع‌بین و صادق باشید. اگر اینکار را به درستی انجام ندهید تنها کسی که ضرر خواهد کرد خود شما هستید.

اگر هدف‌گذاری کرده‌اید و تعیین کرده‌اید که در هر ماه 500 هزار تومان سرمایه‌گذاری کنید و می‌دانید که برای‌تان سخت است، آن را در بودجه ننویسید؛ رقمی را بنویسید که واقعا می‌توانید هر ماه از عهده‌ی سرمایه‌گذاری آن بربیایید. سپس در طی ماه به بودجه‌ی خود نگاه کنید و ببینید آیا می‌توانید کمی آن را منطعف‌تر کنید یا امکان اینکار وجود ندارد.

مدام بودجه و هزینه‌های خود را زیر ذره‌بین قرار دهید. قسمت دشوار بودجه این است که مخارج‌تان ماه به ماه تغییر می‌کند. بخش مهمی که در یک بودجه باید به آن توجه داشته باشید، همان تغییرات ماهانه است. بدین ترتیب تصور صحیحی از مخارج خود خواهید داشت.

تعیین بودجه به شما کمک می‌کند درک بهتری از مدیریت پول و خرج‌و‌مخارج‌تان داشته باشید. بسیاری از افراد پس از تعیین بودجه تازه می‌فهمند که برای خیلی چیزهای پیش‌پا‌افتاده و غیرضروری پول خرج می‌کنند. و وقتی این نکته را فهمیدند عادات خرج‌کردن خود را به سمت کالاها و خدمات ضروری سوق می‌دهند.

برای اتفاقات و مخارج غیرمترقبه برنامه ریزی کنید. تعیین بودجه به شما می‌آموزد که همیشه مخارج غیرمترقبه‌ای در زندگی هستند که باید آنها را درنظر داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 18:02:03   |
0     0
خانواده به روش های متفاوت از جمله کسب درآمد فعال و غیر فعال کسب درآمد می نماید .و مدیریت خرج عبارت است از کاهش هزینه های غیر ضرو ی و بهینه کردن منابع.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 19:03:53   |
0     0
خانواده میتوانند از طریق در آمد غیر فعال منابع مالی را افزایش دهد.
مدیریت خرج بدین معنی است که خانواده هزینه های زندگیش را بر طبق دآمد مدیریت کند و و همچنین پس انداز یا سرمایه گذاری نماید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/27 00:51:21   |
0     0
حقوق و دستمزد، وام های بانکی، ارث، فروش دارایی ها و...
خانواده نسبت به دخلی که دارد برای مخارج برنامه ریزی میکند و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 18:44:57   |
0     0
با استفاده از شغل دوم و از طریق درامد غیر فعال. برای مثال از طریق خرید زمین، شرکت در بورس، چنانچه زن و مرد فنی بوده و یا هنری داشته باشند از طریق آن می توانند کسب و کاری برای خود ایجاد کنند مثل مشاغل خانگی و تبلیغ آن از طریق شبکه های اجتماعی. همچنین می توانند دارایی خود را در کسب و کار دیگران شریک کرده و سود کسب کنند.
منظور از مدیریت خرج این است که در ضمن کاهش هزینه ها بتوان درامد و پس انداز بیشتری داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/29 14:59:52   |
0     0
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است. مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره­‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کنیم.
برای مدیریت هزینه اول باید هزینه‌­ها را یادداشت کنیم چون تا آدم شناخت دقیقی از اندازه هزینه نداشته باشیم نمی­تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه­‌ها را کاهش دهد یا خیر. اگر از کسی پرسیدید هزینه ماهیانه‌­ات چقدر است و رقم دقیق نگفت بدانید مطمئنا نمی‌­تواند از نظر اقتصادی موفق باشد. آدم‌­های اقتصادی دقیقا می­دانند که چقدر و کجاها هزینه کرده‌­اند. باید آمار ریز هزینه ماهیانه را داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. بعد از آن کاهش هزینه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 09:27:36   |
0     0
- خانواده از چه طریقی می تواند به منابع مالی دست یابد؟
ایجاد شغل دوم با استفاده از مهارت های فنی و هنری
سرمایه گذاری در ملک
خرید و فروش ماشین
پرداخت مبالغی برای بیمه جهت استفاده از بیمه بیکاری، عمر و بازنشستگی
- منظور از مدیریت خرج در خانواده چیست?
مدیریت خرج یعنی بررسی درآمد و هزینه بمنظور کاهش هزینه و پس انداز سرمایه گذاری درآمد و همچنین افزایش درامد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/02 23:17:33   |
0     0
از طریق کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، استقراض بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت و...
مدیریت خرج یعنی خانواده متناسب با درامد خود هزینه ها
را انجام دهند و از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/03 19:14:01   |
0     0
با مدیریت هزینه روزانه شما می توانید دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی داشته باشید و به این ترتیب می بینید که چه میزان پول در اختیار داشته و این پول، چگونه و کجا صرف می شود. مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/03 23:29:26   |
0     0
مدیریت هزینه‌های زندگی یکی از راه های رسیدن به آزادی مالی و بهینه خرج کردن درآمد است. یکی از بهترین راه‌های شروع سرمایه‌گذاری مدیریت خرج‌ها و هزینه‌ها و پس‌انداز کردن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/05 22:26:17   |
0     0
حقوق سرپرست خانواده و سرمایه داشتن سرپرست خانواده اعم از :زمین، حساب سپرده مالی و ... منابع مالی مورد نیاز یک خانواده را تامین میکند،
برای مصرف بهینه درامد خانوار بهترین راه مدیریت آن است، کاهش هزینه های غیرضروری و همچنین پس انداز کردن بخشی از درامد میتواند تاثیر گذار باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 01:40:04   |
0     0
خانواده از طریق درامد سرپرست خانوار همچنین در کنار آن شغل و درآمد همسر یا فرزندان خود و همچنین داشتن سرمایه هرچند کم میتواند به منابع مالی دست یابد(سرمایه گزاری بلند مدت نیز میتواند در این رابطه کمک کند)
سرپرست خانوار باید نسبت به میزان درامد خود خرج خانواده اش را مدیریت کند تا در زمان واریز حقوق بعدی پول کافی برای هزینه های ضروری خانواده را داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/06 14:26:19   |
0     0
خانواده می توانند از طریق سپرده بانکی،حقوق،ارث،سرمایه گذاری به منابع مالی برسند.
مدیریت خرج در خانواده، کنترل هزینه با توجه به درآمد است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 08:34:55   |
0     0
مدیریت کردن منابع مالی خانواده خودش تاثیر به سزایی در چگونگی اداره زندگی و میزان دخل و خرج روزانه و ماهانه خواهد بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 08:49:04   |
0     0
روش مدیریت مصارف به طور کلی خانواده ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده
ب. پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/09 21:36:30   |
0     0
از طریق روش های درآمد فعال و غیر فعال مانند داشتن شغل ثابت، سرمایه گذاری در بازار بورس، طلا، ارز، ملک و غیره
سرپرست خانوار باید طبق درآمد و هزینه ها و الویت بندی آنها مخارج را کنترل کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/09 22:46:29   |
0     0
حقوق،فروش دارایی،اجاره ملک،ارث
مدیریت یعنی کنترل درامد و هزینه و شناسایی هزینه ها و الویت بندی انها و داشتن پس انداز و سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/09 23:36:31   |
0     0
از طریق فروش اموال،کسب حقوق،اجاره املاک،وام
مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه مناسب با درامد ها و هزینه ها که بتوان آن را به درستی مدیریت کرد و همینطور برای اینده پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/09 23:53:54   |
0     0
روش هایی که خانواده ها میتوانند به منابع مالی مورد نیاز خود دست یابند عبارت است از: فروش خودرو، فروش ماشین، فروش خانه و سایر دارایی ها ، حقوق و دستمزد و .....
مدیریت خرج یعنی هزینه های خود را با درآمدی که کسب میکند تنظیم کند و بداند پول خود را کجا و چگونه مصرف می کند و از هزینه های اضافی خودداری کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/10 01:56:53   |
0     0
خانواده از طریق حقوق و دستمز، وام، فروش خودرو، فروش ساختمان و سایر دارایی ها و ارث و.... می تواند به منابع مالی درست یابد.
مدیریت خرج در خانواده یعنی با توجه به محدودیت های منابع و روند افزایشی هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت، خانواده ها امکان بهرمندی از فرصت های بهینه سرمایه گذاری که بتوانند ضمن حفاظت از ارزش خانواده، رشد و بازدهی قابل قبولی را نیز برای صاحبان سرمایه فراهم کند را داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 11:43:33   |
0     0
خانواده از طرق مختلف میتواند به منابع مالی دست یابد از جمله : فروش اموال و دارایی ، اشتغال و کسب درآمد ، سرمایه گذاری در املاک ، مستغلات ، سهام و .. ، اخذ تسهیلات .
مدیریت خرج در خانواده یعنی بتوان با صرف کمترین هزینه بیشترین بهره مندی را از موارد مورد نیاز به دست آورد . مدیریت خرج باید به گونه ای باشد که خانواده بتواند تا زمان به دست آوردن منابع مالی بعدی مخارج خود را پوشش دهد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 12:54:37   |
0     0
منابع مالی از طرق مختلف منجمله اخذ تسهیلات ، استقراض ، فروش اموال مازاد ، هدیه ، ارث و اشتغال به دست می آید.
مدیریت خرج یعنی منابع موجود در راستای هزینه کرد بهینه مصرف شود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا میرمحمدی |   1399/04/13 22:22:53   |
0     0
ازطریق روش های درامد فعال وغیر فعال مانند سرمایه گذاری دربورس داشتن کار ثابت مدیریت خرج یعنی هزینه های خود رابا درامد خود مطابقت دهیم و ان رامدیریت کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:34:40   |
0     0
طبقه نخست هزینه‌ای‌تان شامل هزینه‌های ثابت ماهانه می‌باشد که تقریباً مقدار آنها از یک ماه به ماه دیگر خیلی تغییر نمی‌کنند.
* هزینه اجاره
* هزینه شارژ
* قبض گاز، آب، برق و تلفن (که با توجه به فصل‌های مختلف می‌توانند دچار تغییرات مختصری شوند)
* هزینه‌های نگهداری از کودک (هزینه مهد کودک، سرویس و...)
* هزینه برای بیمه‌های مختلف شامل تأمین اجتماعی و نظایر آنها
* هزینه پرداخت اقساط وام‌های بانکی و دیگر قسط‌های ماهیانه
- طبقه دوم شامل هزینه‌های جاری ضروری است که مقادیر آنها از یک ماه به ماه دیگر در حال نوسان است:
* هزینه مواد خوراکی و دیگر لوازم خانه
* هزینه‌های غذا خوردن در بیرون از منزل
* بنزین و هزینه پارک خودرو
* هزینه حمل و نقل و سفرهای شهری مثل مترو و تاکسی
* هزینه خرید انواع محصولات بهداشتی و محافظتی

- طبقه سوم هزینه‌های دوره‌ای می‌باشد که شامل هزینه‌هایی است که به صورت سالانه، 6 ماهه و یا فصلی انجام می‌شود. برای وارد کردن آنها به لیست ماهانه هزینه‌هایتان،لازم است آنها را به 12، 6 و یا 3 تقسیم کنید تا مقدار ماهیانه هر کدام از آنها را به‌دست آورید:
* پوشاک
* هزینه بیمه اتومبیل و تعمیرات آن
* هزینه خرید هدیه
* هزینه انواع سرگرمی‌های خانوادگی و مسافرت‌ها

* هزینه تحصیلات
* هزینه‌های درمانی
* هزینه خرید کتاب، مجله، روزنامه و لوح فشرده و دیگر اقلام فرهنگ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:45:05   |
0     0
خانواده از طریق حقوق و دستمز، وام، فروش خودرو، فروش ساختمان و سایر دارایی ها و ارث و.... می تواند به منابع مالی درست یابد.
مدیریت خرج در خانواده یعنی با توجه به محدودیت های منابع و روند افزایشی هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت، خانواده ها امکان بهرمندی از فرصت های بهینه سرمایه گذاری که بتوانند ضمن حفاظت از ارزش خانواده، رشد و بازدهی قابل قبولی را نیز برای صاحبان سرمایه فراهم کند را داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:46:07   |
0     0
خانواده ها باید هرچه بیشتر با مفاهیم اقتصادی و مالی آشنا شوند تا با بهرگیری از آنها به رفاه مالی بیشتری برسند.
روش های گوناگونی که یک خانواده با آنها می تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم نماید عبارت اند از: حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...
مدیریت خرج در اصل برنامه ریزی کردن برای هزینه ها و مخارج است به این صورت که لیست هزینه ها تهیه و سپس هزینه ها اولویت بندی می شوند با این کار می توان هزینه های غیر ضروری را به حداقل رساند.
خانواده از طریق حقوق و دستمز، وام، فروش خودرو، فروش ساختمان و سایر دارایی ها و ارث و.... می تواند به منابع مالی درست یابد.
مدیریت خرج در خانواده یعنی با توجه به محدودیت های منابع و روند افزایشی هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت، خانواده ها امکان بهرمندی از فرصت های بهینه سرمایه گذاری که بتوانند ضمن حفاظت از ارزش خانواده، رشد و بازدهی قابل قبولی را نیز برای صاحبان سرمایه فراهم کند را داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:46:54   |
0     0
برداشت من از این موضوع از نگاه اقتصادی، خانواده‌ها نیز به‌عنوان یک بنگاه کوچک اقتصادی، همواره با دو موضوع اساسی روبه‌رویند:
۱- نحوۀ تأمین منابع مالی مورد نیاز (مدیریت منابع)
۲- نحوۀ مصرف بهینۀ منابع در اختیار (مدیریت مصارف)
برنامه‌ریزی برای هریک از این دو محور و مدیریت آن‌، نقشی اساسی در موفقیت اقتصادی خانواده‌ها و به تبع آن، اثرات مثبت اجتماعی و رفتاری خواهند داشت.
مدیریت منابع:
یک خانواده با آن‌ها می‌تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم کند.
مدیریت مصارف:
خانواده‌ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می‌کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه‌های خانواده
ب. پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای تأمین هزینه‌های آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/13 23:05:19   |
0     0
از طریق روش های درامد فعال وغیر فعال مانند طلا وارز
مصرف برای پرداخت هزینه های خانوازده پس انداز وسرمایه گذاری برای تامین هزینه های اینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 10:39:00   |
0     0
از طریق کارکردن و کسب دستمزد ،سرمایه گذاری مبالغ مازاد بر مصرف د ر مواردی مثل خرید و فروش سهام ،درآمد حاصل از اجاره املاک،مدیریت خرج در خانواده تقریبا همان برنامه ریزی برای خرج است که خانواده ها باید منابع خود را به در قسمت هزینه و پس انداز تقسیم نمایند ر سپس شروع به خرج نمایند و در خرج کردن هم به اهمیت مخارج دقت کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 10:52:03   |
0     0
استقراض وام. فروش دارایی. اجاره ملک. ارث. سودسپرده. سود سهام و سپرده بانکیو....
فرد متناسب با درامد خود خرج کند و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کند تا بتواند پس انداز کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/14 21:35:10   |
0     0
منابع مالی خانواده ها میتواند از طریق کارهای مختلفی مانند دریافت ارث، سرمایه گذاری، کارهای آزاد ، معامله گری و ... به دست آید
مدیریت خرج به معنای پیش بینی هزینه ها و برنامه ریزی مناسب برای مدیریت خرج و جلو گیری از مشکلات اقتصادی در آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mohammad fatemi |   1399/04/17 00:59:34   |
0     0
سلام
یکی از مهمترین منابع درامد شعل روزمره انسان و معمولا اکثریت
دو یا بیشتر منبع درامد دارند ممکن است سواد پسرده بانکی دریافت کن
یا در سازمان هایی سرمایه گذاری داری ریسک کار کنن
یا یک شغل دوم ثابت داشته باشد
ارث و جوایز هم میتواند منابع درامد باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/17 11:36:51   |
0     0
-از طریق فروش دارایی، به دست اوردن ارث، روش های کسب درآمد مانند حقوق و دستمزد و سرمایه گذاری در بازار های مختلف
-مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه ای که درآمد و هزینه ها را کنترل و مدیریت میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 22:19:06   |
0     0
از روش های مختلف از جمله شغل روزانه، سرمایه گذاری در بورس، اجاره املاک آزاد، و... به درآمد رسید..
مدیریت خرج یعنی‌با توجه به درآمد هزینه کنیم و از هزینه های اضافی پرهیز کنیم تا هم‌به مشکل نخوریم و هم بتوانیم مبلغی رو پس انداز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/17 22:55:39   |
0     0
خانواده از طریق سرمایه گذاری، باز کردن حساب های بلند مدت، پس انداز ماهانه به منابع مالی دست یابد.

ازطریق روش های درامد فعال وغیر فعال مانند سرمایه گذاری دربورس داشتن کار ثابت مدیریت خرج یعنی هزینه های خود رابا درامد خود مطابقت دهیم و ان رامدیریت کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/17 23:53:47   |
0     0
از طریق حقوق و دستمزد ، وام ،فروش دارایی ،سود سهام
متناسب سازی هزینه ها در برابر درآمدها و به گونه ای با مدیریت خرج با همین درآمد سرمایه گذاری کند
از طریق فروش اموال،کسب حقوق،اجاره املاک،وام
مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه مناسب با درامد ها و هزینه ها که بتوان آن را به درستی مدیریت کرد و همینطور برای اینده پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:37:09   |
0     0
روش های دستیابی به منابع مالی:
از طریق کارکردن و کسب حقوق و دستمزد، استقراض بانکی و غیر بانکی، فروش دارایی، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری درسهام شرکت ها، سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، صندوق های خصوصی و قراردادهای سبدگردانی اختصاصی.
منظورازمدیریت خرج در خانواده: یعنی مدیریتمصرف در خانواده برای پرداخت هزینه های آینده خانواده. در مدیریت مصرف به نوع و میزان نیازها و هزینه ها باید توجه کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:49:54   |
0     0
استقراض وام. فروش دارایی. اجاره ملک. ارث. سود سهام و سپرده بانکیو....
فرد متناسب با درامد خود خرج کند و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کند تا بتواند پس انداز کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/18 16:13:01   |
0     0
روش های گوناگونی است که یک خانواده با آنها می تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم کند برخی از این شیوه ها عبارت اند از: حقوق و دستمزد، وام، قرض گرفتن از شخاص، فروش دارایی ، سرمایه شخصی، ارث و...می باشد
منظور از مدیریت خرج در خانواده پیش بینی هزینه ها و برنامه ریزی مناسب برای مدیریت خرج و جلو گیری از مشکلات اقتصادی در آینده است


نکته مهم در این محور، ارزیابی میزان منابع حاصل از هریک از شیوه های بالا و نیز تکرار پذیری و استمرار آنها در طول زمان است که در هنگام تصمیم گیری برای مصرف منابع ایجادشده از هر روش باید مد نظر فرد و خانواده قرار گیرد.


مدیریت مصارف به طور کلی خانواده ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده
ب. پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:12:14   |
0     0
از طریق فروش اموال،کسب حقوق،اجاره املاک،وام
منظور از مدیریت خرج این است که در ابتدا نیازهای ضروری و اولیه انجام شود. سپس مقداری برای اتفاقات غیرمترقبه و نیازهای ثانویه ذخیره شود. در نهایت مقداری هم برای هزینه های آتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 21:12:05   |
0     0
فازطریق فروش زمین,ارث,اجاره ملک,سرمایه گذاری دربورس,سودسپرده دربانک,طلاوسکه.متناسب بادرامدبرای هزینه هابرنامه ریزی کرده انهارااولویت بندی کرده وکنترل کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 22:16:04   |
0     0
ارث,اجاره منزل,وام,خریدوفروش سهام وسرمایه گذاری. ..
باتوجه به درامدی که سرپرست خانواده داردبایدهزینه هاراکنترل کردازمخارج غیرضرورجلوگیری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/19 23:10:37   |
0     0
خانواده از طریق ارث،سرمایه گذاری در بورس،اجاره یا فروش ملک مازاد بر نیاز

مدیریت خرج از جانب خانواده بسیاری از مشکلات اقتصادی خانواده را رفع میکند خانواده میتواند با چشم پوشی از مخارج هنگفت و بیهوده مدیریت را انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/20 00:28:04   |
0     0
از طریق وام بانکی، سرمایه گذاری(سود سهام)، اجاره املاک، ارث، فروش دارایی، حقوق و دستمزد.
مدیریت منابع مالی و نحوه بهینه استفاده از منابع مالی و پس انداز درست. یعنی با صرف کترین هزینه بیشترین بهره مندی از منابع را داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/21 10:13:11   |
0     0
-از طریق فروش دارایی، به دست اوردن ارث، روش های کسب درآمد مانند حقوق و دستمزد و سرمایه گذاری در بازار های مختلف
-مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه ای که درآمد و هزینه ها را کنترل و مدیریت میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/21 15:42:29   |
0     0
از طریق شغل دوم فروش دارایی ، ،حقوق دستمزد ،سپرده بانکی
سود سهام
مدیریت خرج
برنامه ریزی دقیق جلوگیری از خرید غیر ضروری بیشترین بهره را میتوان به دست آورد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:34:15   |
0     0
به نظر من باید با برنامه ریزی و مدیریت پولی در مورد در مورد مال یا املاکی که داریم بپردازیم تا به منابع مالی دست یابیم .مثلا زمین داریم با خرید و فروش به موقع آن .
برای مدیریت خرج باید هزینه های اضافی را کاهش داد و در توانمون خرید کنیم واینکه پس انداز داشته باشیم برای مواقع لزومی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/22 01:48:18   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس یا شرکتهایی که در حال پیشرفت خوبی هستن ، وام گرفتن.
منظور از مدیریت خرج این است که در خرج کردن مدریت داشته باشیم و هزینهای اضافی زندگی را کاهش بدیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/22 16:38:31   |
0     0
از طریق حقوق ودستمزد ،سود سهام ،سرمایه گذاری در بانکها
فروش دارایی
در شرایط کنونی جامعه که اقتصاد و ثبات کاملی ندارد و مدیریت دخل و خرج خانواده کار بسیار دشواری است که برای مدیریت آن باید برنامه ریزی دقیق و کاملی داشته باشیم تا بتوانیم از پرداخت هزینه های جاری وغیره بر آییم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 08:39:29   |
0     0
از طریق سرمایه گذاری در بورس به شرط داشتن علم و دانش مربوطه و همچنین ایجاد شغل دوم
با مدیریت هزینه روزانه شما می توانید دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی داشته باشید و به این ترتیب می بینید که چه میزان پول در اختیار داشته و این پول، چگونه و کجا صرف می شود. مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید. به عنوان مثال چیزهایی را بخرید که چندین بار بتوان از آن ها استفاده کرد؛ مثلا باتری های قابل شارژ. حتی اگر قیمت اولیه این گونه اجناس کمی بالاتر باشد، در طول زمان موجب صرفه جویی قابل توجهی خواهدشد.
و یا پیش از هر خریدی مطمئن شوید آنچه برایش هزینه صرف می کنید، یک نیاز است، نه یک وسوسه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 10:49:50   |
0     0
می‌توان فهرست کاملی از زمان، پول، فضای زندگی و... تهیه کرد. شاید اقلام این فهرست متفاوت به‌نظر برسد، ولی همه آنها دارای یک ویژگی مشترک هستند. ویژگی همه این اقلام در زندگی امروز این است که کمیاب هستند. حتما شنیده‌اید که مردم می‌گویند ‌ای کاش وقت بیشتری داشتم، ‌ای کاش خانه بزرگ‌تری داشتم، ‌ای کاش پول بیشتری داشتم و... . هرچند که خانواده به غیراز منابع مادی، منابعی نظیر عشق، وحدت خانواده، خاطرات خوش، لحظه‌های شادمانه خانوادگی و... در اختیار دارد که قابل تبدیل به پول نیست اما نقش منابع مادی هم آن قدر اهمیت دارد که کارشناسان مدیریت اقتصاد، خانواده را یکی از ارکان تحقق رویای خوشبختی و موفق عنوان می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است. مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره­‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 13:59:02   |
0     0
روش های گوناگونی که یک خانواده با آنها می تواند منابع مالی و غیرمالی مورد نیاز خود را فراهم نماید عبارت اند از: حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 14:00:24   |
0     0
2)مدیریت مصارف به طور کلی خانواده ها منابع در اختیار خود را در دو زمینه استفاده می کنند:
الف. مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده
ب. پس انداز و سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 15:47:39   |
0     0
سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، ارز، طلا و به ویژه مسکن، تنها شیوه های پس انداز و حفظ سرمایه شناخته شده است. در حالی که در اکثر جوامع توسعه یافته، فرصت های سرمایه گذاری بهینه با توجه به شرایط خانواده ها، به عنوان تکیه گاهی برای حفظ سرمایه و تأمین مخارج آتی آنها مورد توجه قرار گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/25 17:10:03   |
0     0
مثلا ارث
مدیریت کردن هزینها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/25 22:06:06   |
0     0
حقوق و دستمزد
استقراض بانکی (وام)
استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)
پیدا کردن گنج
فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)
سرمایه شخصی
ارث و...
به نظر می رسد مدیریت مخارج به مراتب مهم تر و بالاتر مدیریت منابع می باشد
اینکه چه چیزی و چه مقدار و در کجا هزینه کنیم بسیار حایز اهمیت می باشد
اینکه برای خرید یک کالا و یا خدمات ضرورتی وجود دارد یا خیر بسیار مهم هست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/26 08:28:48   |
0     0
از طریق فروش مال یا بدست آوردن ارث یا گرفتن وام یا قرض از اشخاص مطمئن و..به منابع مالی دست یافت... و با پس انداز کردن و مدیریت کردن هزینه ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:15:21   |
0     0
از طریق کار کردن و دریافت دستمزد، سرمایه گذاری،وام بانکی،قرض گرفتنمنظور از مدیریت خرج این است که در خرج کردن مدریت داشته باشیم و هزینهای اضافی زندگی را کاهش بدیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:37:33   |
0     0
حقوق ، ارث، سرمایه گذاری، وام بانکی
منظور از مدیریت خرج این است که در خرج کردن مدریت داشته باشیم و هزینهای اضافی زندگی را کاهش بدیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/26 18:33:13   |
0     0
به نظر خانوادهها هم میتوانند دربازارسرمایه ورود پیدا کنند.وباتوجه به ریسک بازار سرمایه گذاری سود بدست اورند.هرچه ریسک بالاتر امکان سود بیشتراست.اما انتخاب ریسک پایین درسرمایه گذاری در صندوقهای بادرامد ثابت واوراق مشارکت میباشدکه به خاطر حاشیه امن سرمایه عایدی کمتری نیز دارد.
به نظریکی ازراههای مدیریت خرج خانواده این است که جهت مخارج روزمره زندگی کارت خاص بانکی اختصاص یابدوهمه مخارج روزمره تنها ازطریق این کارت پرداخت گردد.مسلما دریک دوره مثلا یکساله متوسط هزینه روزمره ماهیانه قابل محاسبه است وبدین ترتیب شاخصی برای هزینه روزمره بدست می آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 20:42:32   |
0     0
ارث سرمایه گذاری استقراص و ... ولی مهمترین درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری
مدیریت خرج یعنی همیشه باید مقداری پول پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 21:29:25   |
0     0
حقوق ماهانه اعضای خانواده می باشد . غیر از ان می توان به شغل دوم ، اجاره خانه های دیگر یا سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد .
مدیریت خرج در خانواده یعنی نظارت و کنترل هزینه ها و انطباق ان با درام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/27 14:41:43   |
0     0
روش های مختلفی برای دستیابی به منابع مالی وجود دارد یکیش همین حقوق ودستمزدی که فرد داخل هر موسسه ای مشغول به کار است دریافت میکند یا برای خرید زمین یا ملکی از بانک وام میگیرد یا درایی که ددارد را میفروشد ومنظور از میریت خرج این هست که فردی که سر پرستی خانواده اش را به عهده دارد هزینه ها ییکه برای تامین ارامش ورفاه خانواده اش را طوری مدیریت کند که به مشکل نخورد مثلا برای خود بدهی الکی ایجاد نکند چیز های ضروری برای مصرف خانوادهاش تهیه کند و غیر ضروری را صرف نظر کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/27 19:07:47   |
0     0
از طریق فروش داراییها، سرمایه شخصی، ارث، حقوق و دستمزد
منظور از مدیریت خرج شامل مصرف برای پرداخت هزینه های خانواده و پس انداز و سرمایه گذاری برای تامین هزینه های اینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 05:13:37   |
0     0
با افزایش درآمد یا فروش سرمایه
مدیریت هزینه های اضافی و جبران بدهی ها به وسیله افزایش درآمد خانواده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/28 16:00:35   |
0     0
استقراض،حقوق و دستمزد سرپرست و دیگر اعضای خانواده،ارث و...
مدیریت خرج یعنی اینکه خانواده ها تعادلی بین درآمدو هزینه داشته باشند و یک بخشی از درآمد را به سرمایه گذاری و پس انداز اختصاص دهند و هزینه های ضروری را نسبت به هزینه های غیر ضروری در اولویت قراردهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/28 17:59:19   |
0     0
منابع درآمدی خانواده میتواند از حقوق و دستمزد، گرفتن وام، قرض گرفتن پول، فروش طلا و به طور کلی سرمایه ها، ارث بردن و... باشد.
منظور از مدیریت در خرج خانواده نه تنها به اندازه کردن درآمد با هزینه های جاری بلکه توجه به هزینه های آینده و پس انداز کردن برای آنها می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/29 11:31:32   |
0     0
حقوق و دستمزد، ارث، فروش زمین و ساختمان و ماشین، سرمایه شخصی و...
یعنی مدیریت کردن هزینه های حال و پس انداز برای تامین هزینه های اتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:03:17   |
0     0
خانوداه ها می توانند از طریق ترکیبی از موقعیت های درآمدی فعال و غیرفعال ی که ایجاد می کنند درآمد کسب کنند و همچنین از سایر منابع مالی مانند دریافت کمک ها و استقراض وفورش دارایی ها. مدیریت خرج در خانواده همان مدیریت هزینه ها با بالاترین اثربخشی و رضایت مندی است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:11:37   |
0     0
حقوق و دستمزد، استقراض بانکی (وام)، استقراض غیربانکی (استقراض از شخاص)، فروش دارایی (املاک، خودرو و سایر دارایی ها)، سرمایه شخصی، ارث و...
شفافیت مالی داشته باشید سیاست «عدم پیگیری هزینه‌ها» نمی‌تواند روشی مناسب به هنگام مدیریت منابع مالی و کنترل هزینه‌های خانواده باشد.. از خرید اقلامی که توانایی پرداخت هزینه آن‌ها را ندارید خودداری کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 12:36:15   |
0     0
خانواده از راه های کارکردن و گرفتن حقوق و دستمزد، وام گرفتن از بانک، استقراض از مردم، فروختن دارایی های مازاد بر احتیاج خود می تواند تامین مالی را انجام دهد.منظور از مدیریت خرج این است که در خرج کردن مدریت داشته باشیم و هزینهای اضافی زندگی را کاهش بدهیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 13:33:47   |
0     0
مدیریت منابع از طریق گرفتن حقوق، سرمایه گذاری در سهام شرکت ها، وام گرفتن از بانک، استقراض از اشخاص غیربانکی، فروش دارایی ها، سرمایه شخصی و ارث.
مدیریت خرج در خانواده یعنی نظارت و کنترل هزینه ها و انطباق ان با درآمد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/29 15:15:50   |
0     0
دریافت حقوق و دستمزد، ارث بردن، گرفتن وام، قرض کردن، سرمایه گذاری در طلا یا بورس یا اوراق بهادار و فروش اموال یا اجاره دادن آنها
منظور از مدیریت در خرج خانواده برقراری تعادل بین درآمد ها و هزینه ها به نحوی که نه تنها هزینه ها از درآمد ها بیشتر نشود بلکه بتوان پس انداز هم انجام داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/29 15:16:39   |
0     0
بهترین راهکار برای مدیریت دخل وخرج آن است که هزینه ها را کاهش داد ودرآمد را با استفاده از برنامه های منطقی ودرست افزایش داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:09:29   |
0     0
کسب منابع مالی رابطه مستقیمی با نیاز هر شخص و خانواده داشته و همچنین به شرایط و عقبه ان خانواده چرا که خانواده ثروتمند با توجه به موروثی بودن انتقال ثروت دغدغه ای برای کسب درآمد اولیه نداشته لیکن از منابع موجود مصرف یا تلاش به افزایش آن می نماید. حال اگر از اینموضوع صرفه نظر نمائیم هر خانوداه با توجه به استعداد ذاتی و اکتسابی و با توجه به هدف تعیین شده میتواند دست به خلق منابع مالی بزنید همانند؛
1) تولید و فروش محصولات غذایی خانگی.
2) تولید و فروش محصولات نیمه ساخته در بازار اولیه
3) ایجاد سامانه قرعه کشی خانوادگی.
4) ارائه خدمات تخصصی و دانشگاهی هر یک از اعضاء خانواده در فضای مجازی یا تدریس به صورت خصوصی
مدیریت مخارج یعنی مدیریت هزینه ها و تفکیک هزینه های لازم و ضروری از هزینه های غیر ضروری و تلاش در جهت کاهش هزینه های غیر ضروری و تناسب بخشیدن بیین هزینه و ارزشی که ایجاد میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/29 23:38:11   |
0     0
هر خانواده از راههاى مختلف کسب درآمد مىکند که هر کس نسبت به درآمد خود وکاهش هزینه میتواند دخل وخرج خود را مدیریت کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 14:05:04   |
0     0
هر خانواده از راههاى مختلف کسب درآمد مىکند که هر کس نسبت به درآمد خود وکاهش هزینه میتواند دخل وخرج خود را مدیریت کند

بهترین راهکار برای مدیریت دخل وخرج آن است که هزینه ها را کاهش داد ودرآمد را با استفاده از برنامه های منطقی ودرست افزایش داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 14:47:41   |
0     0
باید با برنامه ریزی و مدیریت پولی در مورد در مورد مال یا املاکی که داریم بپردازیم تا به منابع مالی دست یابیم .مثلا زمین داریم با خرید و فروش به موقع آن .
برای مدیریت خرج باید هزینه های اضافی را کاهش داد و در توانمون خرید کنیم واینکه پس انداز داشته باشیم برای مواقع لزومی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارادرویشی |   1399/05/01 02:01:05   |
0     0
از طریق فروش اموال و یا اخذ وام و یا ارث
و سایر روش ها
کاهش هزینه ها و افزایش درآمد ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:08:34   |
0     0
خانواده ها از طریق حقوق -وام -فروش دارایی -ارث و غیره
مدیریت خرج در خانواده تقریبا همان برنامه ریزی برای خرج است که خانواده ها باید منابع خود را به در قسمت هزینه و پس انداز تقسیم نمایند ر سپس شروع به خرج نمایند و در خرج کردن هم به اهمیت مخارج دقت کنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 12:56:20   |
0     0
خانواده میتواند از طریق فروش اموال،اجاره دادن املاک،گرفتن وام یا قرض،حقوق و دستمزد،و بدست آوردن ارث به منابع مالی دست یابد.
مدیریت خرج با برنامه ریزی راجع به درآمد ها و هزینه ها محقق میشود،یعنی از پولی که داریم هم بتوان خرج کرد،هم بتوان پس لنداز کرد،هم بتوان سرمایه گذاری کرد،و هم بتوان هدیه داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 17:22:00   |
0     0
خانواده ها میتوانند از طریق حقوق و دستمزد،فروش دارایی ها،اجاره املاک،سود سهام،وام،قرض از دیگران و ارث میتوانند منابع مالی بدست آورند.
خانواده ها میتوانند از طریق مدیریت و کنترل هزینه ها و حذف خرج های اضافی و پس انداز و سرمایه گذاری خرج را مدیریت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 17:39:15   |
0     0
مدیریت مخارج همون برنامه ریزی دقیق و کارا برای افرادی که در یک خانواده زندگی میکنند و همانطور که پس انداز به موقع و مناسب باید داشته باشیم برای مخارج هم باید برنامه و هدف داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 09:35:21   |
0     0
از طریق استقراض وام ،اجاره ملک ،سود سهام ،سپرده بانک و....
هزینه ها را باتوجه به درآمدها قرار دهیم و با همین مدیریت خرج بتوانیم
سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 10:17:13   |
0     0
از طریق وام بانکی ،فروش دارایی ،سرمایه گذاری سود سهام
مدیریت مخارج یعنی داشتن یک برنامه که میتوان توسط آن درآمد و هزینه ها
را به درستی مدیریت کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 22:09:16   |
0     0
از طریق حقوق و دستمزد وام فروش دارایی های خود سرمایه ی خود شخص ارث سرمایه گذاری استقراض شخص سرمایه گذاری در بورس و....
مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه ریزی به طوری که دخل و خرج به هم بخورند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 23:46:36   |
0     0
ارث از فروش املاک و خودرو و سایر دارایی ها حقوق و دستمزد و سرمایه گذاری ها و...
یعنی به گونه ای مدریت و برنامه ریزی شود که درآمدها و هزینه ها متناسب باشند وبتوان پولی را پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 10:56:11   |
0     0
سلام
از طریق کار کردن وکسب درامد
درهر خانواده ،اعضای ان خانواده متناسب با درامد وموقعیت خودباید خرج کنند.و همین که مخارج را کاهش دهند ودرعوض پس انداز کنند کافی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 19:40:26   |
0     0
از طریق وام بانکی، سرمایه گذاری(سود سهام)، اجاره املاک، ارث، فروش دارایی، حقوق و دستمزد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:48:05   |
0     0
از طریق بدست اوردن ارث.فروش دارایی.وام..قرض از دیگران.حقوق و دستمزد
مدیریت خرج یعنی داشتن برنامه دخل و خرج که میتوان توسط آن درآمد و هزینه هارا بدرستی مدیریت کرد و برای آینده پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:53:35   |
0     0
از طریق اجاره ملک. ارث. سود سهام. سود سپرده. و...
یعنی متناسب با درامد هزینه شودو از هزینه های غیر ضروری جلوگیری شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics