تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تاکید بر جذب سرمایه برای جهش تولید در پالایشگاه‌ها

کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: پالایشگاه‌های کشور در مسیر جهش تولید گام برداشته‌اند اما در این بین لازم است تا جذب سرمایه صورت گیرد تا موانع موجود برطرف شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسین آقایان، با اشاره به نام سال با عنوان جهش تولید و راهکارهایی که می‌توان در این حوزه برای تحقق این مهم به کار بست، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس توانست میزان تولید بنزین در کشور را به خوبی افزایش دهد و این تنها پالایشگاهی است در ایران که تولید نفت کوره ندارد اما برای اینکه جهش تولید به معنای واقعی محقق شود می بایست جذب سرمایه در این حوزه صورت گیرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه مساله مهم در این حوزه تولید نیست و مهم این است که میزان ورودی با خروجی همراه باشد، گفت: برای این مهم پالایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند اما مشکل مهم سرمایه‌گذاری است لذا باید راه‌های تشویقی به وجود آید تا سرمایه‌گذاری در بخش تولید افزایش یابد و بخش خصوصی وارد کار شود.

به گفته این کارشناس حوزه انرژی سرمایه گذار، سرمایه خود را در جایی می آورد که نسبت به بازگشت سرمایه اطمینان داشته باشد به همین دلیل باید ساز و کاری اندیشیده شود تا بتوان با جذب سرمایه خصوصی در این حوزه گام های بزرگ تری برداشت.

 

آقایان همچنین با بیان اینکه در حال حاصر مصرف بنزین در کل جهان کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: اگر بتوان در این شرایط مشتری مناسبی پیدا کرد قطعا می توان درامد خوبی را بدست آورد اما مشکل این است که در شرایط فعلی بازار بنزین نیز همچون نفت خام مناسب نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه میزان مصرف بنزین در ایران نیز در پی شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، تصریح کرد: اگر خریدار بنزین ایران وجود داشته باشد بهترین راه حل فروش این فراورده نفتی و درامد زایی است اما شرایط اکنون پیچیده است و باید منتظر عادی شدن شرایط بود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics