تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افت 90 درصدی ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت

حجم ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت 90 درصد کاهش یافته است. به گزارش اخبار پولی مالی- اگرچه باکاهش نرخ سود بانکی ، صندوق های با درآمد ثابت به یکی از مقاصد پول صاحبان سرمایه پس از خروج از سیستم بانکی تبدیل شدند.

آنچنانکه کارشناس ارشد ریسک و تحقیقات مالی در شرکت تامین سرمایه سپهر دراین باره می گوید:  در 14 آبان ماه ، طی ابلاغیه ایی از سوی مدیر نظارت بر نهادهای مالی به طور رسمی صدور واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها از طریق شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ممنوع شد، و این موضوع موانع ورود پول به صندوق ها را افزایش داد.

 

سعید رحیمیان اضافه می کند: براساس آخرین گزارش های دریافتی، خالص صدور صندوق های با درآمد ثابت در هفته منتهی به 19 آبان ماه 96 ، معادل یک هزار و 95 میلیارد تومان بوده که این عدد در هفته منتهی به 26 آبان ماه یکباره به 304 میلیارد تومان ، معادل 70 درصد افت می کند.

 

به گفته وی ، این درحالی است که میزان خالص صدور در بعضی از هفته ها مانند 28 مهرماه به بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان و یا در 7 مهرماه بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان بوده است .

 

رحیمیان با تاکید براینکه میزان ورود پول به صندوق های در هفته آخر آبان نسبت به هفته آخر مهر حدود 90 درصد کاهش داشته است ، اضافه می کند: هم اکنون 62 صندوق با درآمد ثابت در بازار سرمایه فعال هستند که خالص ورودی پول به این صندوق ها در هفته گذشته تنها 300 میلیارد تومان بوده است، در حالیکه میانگین ورود پول به همین صندوق ها در مهرماه بالغ بر 3000 میلیارد تومان در هفته بوده است.

 

منبع خبر: پولی مالی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics