تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد ۲۳ درصدی تسهیلات بانکی

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد میزان مانده تسهیلات بانکی در پایان آذر ۹۸ به ۱۷ هزار و ۴۰۹ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها حدود ۲۴ هزار و ۷۱۶ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل حدود ۲۶.۹ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱۹.۶ درصد را افزایش نشان می‌دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۳ هزار و ۲۹۵ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶۵ هزار میلیارد ریال است.

 

مانده کل تسهیلات ۱۷ هزار و ۴۰۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است.

 

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۱ هزار و ۱۶۴ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۲ هزار میلیارد ریال است.

 

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۸.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲.۴ و۲.۸ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics