تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استفاده شرکت ها از تسهیلات بانکی با کاهش نرخ سود

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس با اشاره به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی، گفت: کاهش نرخ سبب استفاده شرکت ها و بنگاه های اقتصادی از تسهیلات بانکی می شود.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایبِنا، محسن خدابخش در یک برنامه رادیویی افزود:بر همین اساس شرکت‌ها می توانند تأمین مالی را نیز از بازار سرمایه هم انجام دهند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده، بازار سرمایه به دنبال ایجاد روش های تأمین مالی برای تشکیل شرکت ها و بنگاه های اقتصادی جدید است یا برای تأمین بنگاه های فعلی، تأمین نقدینگی کند.

 

وی با تصریح بر اینکه با توجه به مولد محوری بودن بورس، سرمایه ها به سمت تولید هدایت می شود، از رشد نقدینگی بورس گفت و عنوان کرد: حجم نقدینگی در نظام مالی بسیار بالا است و تمایل افراد سبب شده است، این نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق داده شود.

 

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس همچنین اظهار کرد: افراد در ورود به بازار سرمایه باید به بعضی از موارد نیز توجه کنند. افراد در انتخاب سهام شرکت ها توجه ویژه داشته باشند و بحث سودآوری و ارتباط قیمت این سهام با سودآوری شرکت ها تناسب داشته باشد.

 

وی به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سبب استفاده شرکت ها و بنگاه های اقتصادی از تسهیلات بانکی می شود و از سوی دیگر نیز می توانند شرکت ها تأمین مالی خودشان را نیز از بازار سرمایه هم انجام دهند.

 

خدابخش درباره اثرگذاری شیوع کرونا بر بازار سرمایه اظهار کرد: بازارهای جهانی بورس در مواجه با کرونا دچار مشکل شدند اما پس از مدتی بسیاری از آن‌ها این مشکلات را جبران کردند و تقریباً به روال عادی بازگشتند اما در ایران این وضعیت کمتر وجود داشت. اساساً وقتی رکود در بازارها حاکم باشد، نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می کند.

 

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics