تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کارگران ساختمانی مشمول بیمه بیکاری نیستند

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به غفلت دولت از ۴میلیون کارگر تحت پوشش بیمه خاص گفت: علیرغم اینکه این کارگران بخاطر شیوع کرونا بیکار شده اند دولت برنامه ای برای حمایت از آنها ندارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری چابک آنلاین ، اکبر شوکت، اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگران ساختمانی کارفرمای ثابت و قرارداد بیمه‌ای ندارند، مشمول بیمه بیکاری هم نیستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: دولت به صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از افرادی که مشمول بیمه بیکاری هستند، ۵ هزار میلیارد تومان کمک کرده است. این در حالی است که تمام اطلاعات و آمار افراد دارای بیمه خاص همچون رانندگان برون شهری و درون شهری، کارگران ساختمانی، خادمین مساجد، کارگران ساختمانی، زنبورداران و … در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و سامانه خدمات رفاه ایرانیان قرار دارد و دولت می‌توانست با استفاده از این اطلاعات به این قشر که کلاً ۴ میلیون نفر هستند کمک کند. باید توجه کرد که این افراد هیچکدام بیمه بیکاری ندارند.

 

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: در حال حاضر ۹ میلیون نفر بیمه شده اجباری در کشور وجود دارد که مشمول حمایت صندوق بیمه بیکاری هستند و دولت به این افراد ۵ هزار میلیارد تومان کمک کرده است اما به این ۴ میلیون نفر که هیچ گونه اندوخته‌ای در صندوقشان ندارند یک ریال هم کمکی نشده است.

 

شوکت  گفت: انتظار داشتیم دولت عادلانه اعتبار را بین کارگران تقسیم می‌کرد؛ به گونه‌ای که مثلاً ۳ هزار میلیارد تومان برای دارندگان بیمه اجباری و ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای دارندگان بیمه‌های خاص که صندوق ندارند و اطلاعاتشان در دست دولت هست در نظر می‌گرفت. با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از این افراد وضعیت مالی بدی دارند دولت حداقل می‌توانست این افراد را ساماندهی کند و به این قشر اعتباری اختصاص می‌داد.

 

 

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics