تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار رهنمود روزامدشده شورای گزارشگری مالی بریتانیا در رابطه با کووید-19

شورای گزارشگری مالی بریتانیا (FRC) رهنمود خود در رابطه با همه گیری ویروس کووید 19 (COVID-19) را روزامد کرده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان، کووید- 19 باعث ایجاد بی اطمینانی زیادی برای عملیات آینده بسیاری از شرکتها شده است که به نوبه خود پیادمهایی برای کسانی به دنبال خواهد داشت که درنظر دارند در ماههای آینده گزارش دهند، همچنین برای حسابرسان آنها.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برخی از شرکتها و حسابرسان در تهیه حسابها و انجام حسابرسی با مشکلات عملی روبرو هستند. با توجه به محدودیتهایی که در زمینه سفر، نشستها، و داشتن دسترس به محل شرکتها در برخی از حوزه های گزارشگری تعیین شده است، موسسه های حسابرسی ممکن است برای جمع آوری شواهد حسابرسی کافی و مناسب، نیاز به روشهای جایگزین داشته باشند.


شورای گزارشگری مالی بریتانیا نسبت به این موضوع که شرایط فعلی نباید ارائه حسابرسیهای باکیفیت را تضعیف کند، اعلام نگرانی کرده و خواسته است که حسابرسیها همچنان مطابق با استانداردهای لازم باشد.


با این حال، این مرجع انتظام بخشی یاداوری کرد که ممکن است زمان بیشتری برای تکمیل حسابرسیها لازم باشد و مهم است که این اقدام انجام شود، حتی با وجود ریسک تاخیر در گزارشگری شرکت.


حسابرسان باید تاثیر کووید- 19 بر موارد زیر را درنظر بگیرند:


• چگونگی جمع آوری شواهد حسابرسی کافی و مناسب، با تشخیص این که رویکرد حسابرسی برنامه ریزی شده ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد و باید رویه های جایگزین توسعه داده شود؛ 


• چگونگی پیشنهاد حسابرس گروه برای بازبینی کار حسابرسان بخش؛


• ارزیابی حسابرس از تداوم فعالیت و چشم انداز شرکت حسابرسی شده؛


• کفایت موارد افشای انجام شده به وسیله مدیریت درباره تاثیر کووید- 19 بر شرکت؛


• ضرورت ارزیابی دوباره جنبه های اصلی حسابرسی به وسیله حسابرس، در نتیجه وضعیتی که به سرعت در حال تغییر بوده، و ممکن است نیاز داشته باشد تا مدیریت شواهد بیشتری ارائه دهد.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics