تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار نسخه 2020 دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و پیوندپایه فرمولی

بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRSF) دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی سال 2020 (IFRS Taxonomy) را منتشر کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان، دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، گزارشگری الکترونیکی اطلاعات مالی براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را امکانپذیر می سازد. تهیه کنندگان اطلاعات مالی می توانند برای برچسب زنی موارد افشا از دانشنامه استفاده کنند، که موجب سهولت دسترس به اطلاعات برای سرمایه گذارانی است که تمایل دارند اطلاعات مالی را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.  

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی بر مبنای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی منتشر شده در تاریخ 1 ژانویه سال 2020 تهیه شده است و شامل استانداردهایی است که منتشر شده اما هنوز لازم الاجرا نشده اند.  


دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی 2020، تغییرات حاصل از به روزرسانی شماره 1 با عنوان «اقدام اصلاحی برای شاخص نرخ بهره»  (اصلاحاتی در استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، استاندارد بین المللی حسابداری 39 و استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 7) را دربر می گیرد که به تازگی منتشر شد.


به روزرسانی دانشنامه شامل عناصر (Elements) جدیدی است که به ذینفعان صورتهای مالی منتشرشده به صورت الکترونیک، امکان می دهد چگونگی تاثیر ابهام ناشی از اقدام اصلاحی برای شاخص نرخ بهره بر روابط مصون سازی موسسه را درک کنند.


مجموعه پیوندپایه های فرمولی (IFRS Formula Linkbase 2020) که به همراه دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی منتشر شده است، ممکن است به اعتبار موارد افشای گزارش شده با استفاده از دانشنامه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و شکل بندی فنی ایکس بی ارال کمک کند.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics