تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه گذاری ۷ هزار میلیاردی در پروژه های زیربنایی آذربایجان شرقی/ نیمی از پروژه های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت پروژه های زیربنایی استان پرداخت و گفت: نیمی از پروژه های آزادراهی کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، داود بهبودی اظهار کرد: ۵۰ درصد از پروژه های آزادراهی که در کل کشور اجرا می شود متعلق به استان و شامل ۶ قطعه «مراغه –هشترود»، «تبریز- ارومیه»، «رینک دوم تبریز»، «مرند- تبریز- بازرگان»، «خواجه –ورزقان» و آزادراه «تبریز- سهند» است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: مجموعه سرمایه گذاری های صورت گرفته در این پروژه های آزادراهی حدود ۷ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۵۰ درصد آن آورده بخش خصوصی است. 

 


وجود ۶ هزار کیلومتر راه همسنگ در آذربایجان شرقی

 بهبودی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه توجه به پروژه های زیربنایی است که در این عرصه توسعه شبکه راه ها، حمل و نقل و ترانزیت حرف اصلی را می زند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در فصل کاری سال ۹۷-۹۸ حدود ۲۴۰ کیلومتر به مجموعه شبکه آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی استان، ۳۷۰ کیلومتر به راه های روستایی و ۱۴۰ کیلومتر به مجموعه راه آهن استان اضافه شد.


بهبودی ابراز داشت: در سال گذشته روی محورهای پرترافیک استان و پروژه های نیمه تمام عمرانی تمرکز زیادی داشتیم به طوری که با تکمیل قطعه ۴ آزادراه تبریز- ارومیه حدود ۳۴ کیلومتر به راه های استان اضافه و همانطور که شاهد بودیم عملیات اجرایی قطعه ششم این آزادراه نیز به طول ۳۲ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال ۹۸ همچنین بیش از ۳۰ کیلومتر از جاده تبریز- اهر تکمیل شد و امیدواریم در سال جاری ۱۲ کیلومتر باقی مانده نیز به اتمام برسد و جاده کاملا شکل بزرگراهی به خود گیرد.


وی گفت: یکی از مهمترین پروژه های زیربنایی استان آزادراه مرند- تبریز- بازرگان است که محور تبریز – مرند آن در قالب یک پروژه مشارکتی درحال اجرا است و با به بهره برداری رسیدن آن یکی از حلقه های مفقوده شبکه ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.


قطعه تبریز تا بستان آباد راه آهن میانه-تبریز امسال به بهره برداری می رسد

بهبودی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت حمل و نقل ریلی استان نیز پرداخت و گفت: در سال گذشته بخشی از آرزوی دیرین آذربایجان شرقی تحقق یافت و قطعه میانه به بستان آباد راه آهن میانه – تبریز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و اگر مسئله خاصی نباشد قطعه تبریز تا بستان آباد راه آهن نیز که حدود ۴۰ کیلومتر است، امسال به بهره برداری می رسد.


اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای احداث خط ۳ متروی تبریز در قانون بودجه ۹۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل درون شهری، فاز ۳ قطار شهری تبریز (به طول ۶ کیلومتر) و خط یک (به طول ۱۷ کیلومتر) از ایستگاه ائل گلی تا لاله به بهره برداری رسیده و مسافرگیری این محور شروع شده است و عملیات احداث خط ۲ نیز ادامه دارد.


وی اعلام کرد: در سال ۹۹ برای اولین بار احداث خط ۳ متروی تبریز در قانون بودجه درج شد و عملیات اجرائی آن در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد و بدین ترتیب شبکه درون شهری کلانشهر تبریز به یک استاندارد قابل قبول خواهد رسید.

 

 

منبع خبر: روابط عمومی بانک مرکزی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics