تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عدم تخصیص ارز تولید لوازم خانگی را تهدید می‌کند

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تامین نشدن ارز از ابتدای سال وضعیت تولید را تحت تاثیر قرار داده که امیدواریم زودتر این مشکل برطرف شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری میزان، حمیدرضا غزنوی  اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸ شرایط تولید لوازم خانگی مناسب بود و در تولید لباسشویی و یخچال با رشد تولید مواجه بودیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به مشکلات سر تولید لوازم خانگی افزود: تهیه ورق فولادی از بورس برای واحد‌های تولیدی بسیار مشکل شده است به گونه‌ای که دلالان بیشترین منفعت را می‌برند.

 

وی گفت: ورق‌های فولاد با قیمت ۲ برابر نرخ بورس در بازار آزاد توسط دلالان به فروش می‌رسد و این موضوع موجب زیان تولیدکنندگان شده است.

 

غزنوی با بیان اینکه از دلال بازی در بورس جلوگیری نشده است، ادامه داد: بخشی از ورق‌ها را تولیدکنندگان باید از مچینگ خریداری کنند، اما مچینگ، لوازم خانگی را در اولویت قرار نداده است.

 

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی بیان کرد: برخی از افراد بدون داشتن کارخانه، در سایت بهین یاب به عنوان تولیدکننده اقدام به خرید ورق می‌کنند و در بازار آزاد آن را به فروش می‌رسانند.

 

وی همچنین با اشاره به مشکلات ارزی ایجاد شده برای تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی، ارز به لوازم خانگی تخصیص نداده است و تکلیف تولیدکنندگان در این زمینه مشخص نیست.

 

غزنوی تصریح کرد: تامین نشدن ارز از ابتدای سال وضعیت تولید را تحت تاثیر قرار داده که امیدواریم زودتر این مشکل برطرف شود.

 

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: البته در حال حاضر به دلیل تعطیل بودن بازار به واسطه شیوع کرونا، مشکلات ایجاد شده برای تولید به واسطه تامین نشدن نرخ ارز هنوز بروز نکرده است.


وی درباره تاثیر کرونا بر تولید گفت: در حال حاضر کرونا تاثیری بر تولید نگذاشته است، اما اگر فروش در بازار رونق نگیرد تولید به مشکل خواهد خورد.

 

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics