تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تغییر اساسی در استفاده از فناوری برای بهبود حسابرسی

طبق گزارش جدید شورای گزارشگری مالی بریتانیا (FRC)، استفاده از ابزار خودکار برای حسابرسی مانند تحلیلگری داده، در سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، با وجود این حسابرسان به این وابسته اند که آیا شرکتها دارای زیرساخت فناوری اطلاعات (IT) قوی هستند که اجازه دهد تا داده ها به شکل استفاده پذیر استخراج شود تا مدیریت را به چالش بکشد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از حسابرس، این گزارش به دنبال بررسی انجام شده در سال 2017 منتشر شده است، که نشان داد استفاده از ابزار تحلیلگری داده برای حسابرسی، به اندازه ای انتظار بازار رایج نیست. با این حال، سه سال گذشته است و شورای گزارشگری مالی بریتانیا اعتقاد دارد که یک «تغییر اساسی» رخ داده است، به طوری که حسابرسیهای داده محور بیشتر رایج شده و استفاده از فناوری در بزرگترین موسسه های حسابرسی بریتانیا امری عادی است. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شورای گزارشگری مالی بریتانیا همچنین دریافته است که فناوریهای نوپدید مانند یادگیری ماشین و تحلیلگری پیش بینانه اگرچه در مراحل ابتدایی خود هستند، ممکن است در شناسایی تراکنشهای غیرمعمول یا به چالش کشیدن قضاوت درباره تداوم فعالیت یا کاهش ارزش سودمند باشد؛ کاری که به وسیله حسابرس انسانی انجام پذیر نیست. شورای گزارشگری مالی بریتانیا موسسه های حسابرسی را تشویق می کند تا در جستجوی پیشرفتهای بیشتر در کیفیت حسابرسی، به توسعه فناوریهای خود در این حوزه ها ادامه دهند. 

 


از آنجا که توسعه فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، شورای گزارشگری مالی بریتانیا تعدادی از انتظارات از موسسه های حسابرسی را تشریح کرده است، که عبارتند از: 


• مسئولیت برای توسعه مداوم، آزمایش و تصویب ابزار خودکار موجود و جدید؛
• نشان دادن صحت داده های استخراج شده برای استفاده به وسیله ابزار خودکار؛
• بیان دقیق چگونگی پشتیبانی ابزار خودکار از روشهای حسابرسی.

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics