تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیام مشترک روسای دو هیئت استانداردهای بین المللی

روسای هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی (IAASB) و هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران (IESBA) به تازگی یک پیام مشترک درباره پیامدهای همه گیری کووید- 19 منتشر کردند. این پیام به شرح زیر است

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  حسابرس، همه گیری کووید 19 یک بحران جهانی برای سلامت و انسانیت است. فراتر از چالشهای درخورتوجه که پیش روی همه جنبه های زندگی قرار دارد، این همه گیری زیانهای بی سابقه ای را هم برای اقتصاد جهانی به همراه دارد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی و هیئت استانداردهای بین‌المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران، متعهدند سهم خود را در پشتیبانی از یک پاسخ جهانی قدرتمند انجام دهند.

 


هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی و هیئت استانداردهای بین‌المللی اخلاق برای حسابداران، متعهدند که کار خود را ادامه دهند، هرچند به صورت مجازی، و از موقعیتها برای سازگاری در نحوه انجام کار، و موضوع انجام کار، با توجه به نیازها و اولویتهای جهانی استفاده کنند.


در کوتاه مدت، برای انجام کارهای روزانه، نشستهای عمومی و اطلاع رسانی به ذینفعان، به طور کامل به بسترهای دیجیتالی منتقل شده ایم. افزون براین، در حال توسعه یا بررسی برای واگذاری و یا منبع یابی در تهیه منابع مرجع، به گونه ای مناسب برای هر هیئت هستیم تا به ذینفعان در راستای فعالیت آنها کمک کنیم. به این منظور،  منابع اینترنتی دارای مطالب و پیامهای مربوط به کووید- 19 در مراکز اطلاع رسانی هر کدام از هیئتها ایجاد خواهیم کرد.


در راستای رویکرد خود، در حال هماهنگی با هیئت نظارت بر منافع همگانی (PIOB)، مراجع انتظام بخشی و استانداردگذاران ملی هستیم. همچنین، درباره بهترین شیوه برقراری تعادل بین به موقع بودن و محدودیتهای کاملا عملیاتی واقعی که بسیاری از ذینفعان با آن مواجه هستند، درحال گفتگو با هیئت نظارت بر منافع همگانی هستیم. این گفتگوها، توانایی سودبران در ارائه بازخورد مطابق با زمانبندی موجود و امکان الزام به انعطاف پذیری را درنظر قرار خواهد داد.


به سرعت در حال سازگارشدن هستیم و تلاش می کنیم که نسبت به بسیاری از مشکلات بی تفاوت نباشیم. ارتباط نزدیک با همه ذینفعان در زمانهای دشوار را در اولویت قرار داده و به بازنگری واکنش خود ادامه خواهیم داد، زیرا امکان دارد در مرتبه اول مسیر درستی را انتخاب نکنیم و احتمال داردکه همراه با تغییر اوضاع جهانی به اصلاح بعدی مسیر نیاز باشد.

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی و هیئت استانداردهای بین‌المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران و کارشناسان آنها، آماده هستند تا حد ممکن در هر زمان و در هر جا کمک کنند.


دو هیئت همچنان در جهت منافع همگانی فعالیت می کنند. همه می دانیم که بحران بی سابقه، چالشهای بی سابقه ای را به دنبال خواهد داشت و با پاسخی قاطع و به موقع با آنها روبرو خواهیم شد.

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics