تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اوپک توافق کاهش تولید را ۹ ماه دیگر تمدید می‌کند

در حالی که اوپک قرار است هفته آینده نشستی در وین داشته باشد منابع آگاه اعلام کردند: اوپک در این نشست طرح کاهش تولید نفت را ۹ ماه دیگر تمدید می‌کند و عربستان به شدت در حال لابی کردن با دیگر کشورها در این زمینه است.

وزرای نفت دو عضو اوپک دقیقا یک هفته قبل از برگزاری نشست این سازمان در وین اعلام کردند که لازم است طرح کاهش تولید نفت تمدید شود.

به نقل از رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اعضای غیراوپک مانند روسیه و ۹ تولید کننده دیگر توافق کرده‌اند تا تولید نفت خودشان را تا مارس ۲۰۱۸ روزانه ۱٫۸ میلیون بشکه کاهش دهند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که این توافق را در نشست ۳۰ نوامبر در وین تمدید کنند.

 

منابع آگاه اعلام کردند عربستان با وزرای نفت کشورها لابی می‌کند تا طرح کاهش تولید نفت را برای ۹ ماه دیگر تمدید کند. محمد السدا وزیر نفت قطر در حاشیه نشست صادرکنندگان گاز در بولیوی گفت به نظر من تمدید توافق طرح کاهش تولید نفت برای پایداری بازار کمک خواهد کرد.

 

وی همچنین گفت: اوپک در نزدیک‌ کردن میزان تولید به میانگین ۵ سال گذشته تقریبا موفق بوده است اما این گروه زمان بیشتری برای کاهش بیشتر عرضه نفت دارد.

 

دل‌پینو وزیر نفت ونزوئلا هم اعلام کرد: بازار نفت در متعادل کردن عرضه به نتایجی رسیده است، وی قیمت مناسب برای نفت در بازارهای جهانی را ۶۰ تا ۷۰ دلار اعلام کرد که در این صورت می‌تواند سرمایه‌گذاران را در این حوزه تشویق کند.

 

بر اساس این گزارش نفت خام آمریکا به بیشترین قیمت دو سال گذشته یعنی ۵۸٫۰۵ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام برنت افزایش ۵۵ سنتی داشت و به قیمت ۶۳٫۱۲ دلار در هر بشکه معامله شد. افزایش تولید نفت شیل ‌آمریکا عرصه را برای اوپکی‌ها در زمینه کاهش ذخایر جهانی سخت‌تر کرده است.

 

میزان تولید نفت آمریکا رکورد هفتگی خود را در هفته جاری با تولید ۹٫۶ میلیون بشکه در روز ثبت کردند و به رکورد ماهانه ۱۰ میلیون بشکه در روز که در سال ۱۹۷۰ ثبت شده بود، نزدیک شد.

 

منبع خبر: تجارت نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics