تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار راهبرد و برنامه کار جدید هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی (IAASB) به تازگی راهبرد خود برای سالهای 2020 تا 2023 (the Strategy) و برنامه کار برای سالهای 2020 تا 2021 (the Work Plan) را منتشر کرده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  جامعه حسابداران ، این راهبرد، که از راه مشورتخواهی مستقل گسترده در طول دو سال تدوین شده، به دنبال ایجاد اعتماد پایدار به گزارشگری مالی و سایر گزارشگریها از طریق حسابرسیها، اطمینان بخشی و خدمات مرتبط با کیفیت است. هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی همچنین نیاز به پرداختن به اثر فناوری، مطالبات مربوط به تغییر نیازهای گزارشگری (شامل مطالبات مربوط به گزارشگری غیرمالی) و تغییر انتظارات از حسابرسی را به رسمیت می شناسد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این راهبرد سه هدف راهبردی تعیین می کند تا هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی در طول سالهای 2020 تا 2023 اولویتها و منابعش را بر آنها متمرکز کند: 

 


1. افزایش تاکید بر موضوعهای نوپدید، تا اطمینان پیدا شود که استانداردهای بین المللی هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی زمینه ای برای حسابرسی، اطمینان بخشی و مشاغل خدمات مرتبط فراهم می کند؛
2. نواوری در روشهای کاری هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی، برای تقویت و گسترش چابکی، تواناییها و ظرفیت انجام کار صحیح در زمان مناسب؛
3. حفظ و تعمیق روابط با ذینفعان، برای دستیابی به استانداردهای جهانی مرتبط، پیشرو و عملیاتی.


برنامه کار، در زمان تصویب در دسامبر 2019، توضیح می دهد که چگونه هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی قصد دارد ضمن تکمیل کارهای موجود که از قبل به آن متعهد شده و در حال انجام است، تمرکز خود را بر روی موضوعهای نوپدید افزایش دهد. در برنامه کار، هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی پروژه های استانداردگذاری در مورد تدوام فعالیت، تقلب و شواهد حسابرسی را ، و کارهایی برای رسیدگی به نیازهای حسابرسان واحدهای با پیچیدگی کمتر را در میان مباحث دیگر پیش بینی می کند. برای پشتیبانی از ملاحظات مبتنی بر شواهد و ساختاریافته در مورد مباحث جدید، برنامه کار هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی یک چارچوب جدید برای فعالیتها تعریف کرده که شامل چندین مولفه اصلی است تا به هیئت کمک کند پاسخهای آگاهانه و هدفمند را برای پرداختن به مسائل و موضوعهای نوپدید با اهمیت جهانی ارائه دهد.  

 

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فاطمه جعفری |   1399/05/26 19:46:39   |
0     0
این راهبرد، که از راه مشورتخواهی مستقل گسترده در طول دو سال تدوین شده، به دنبال ایجاد اعتماد پایدار به گزارشگری مالی و سایر گزارشگریها از طریق حسابرسیها، اطمینان بخشی و خدمات مرتبط با کیفیت است. هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی همچنین نیاز به پرداختن به اثر فناوری، مطالبات مربوط به تغییر نیازهای گزارشگری (شامل مطالبات مربوط به گزارشگری غیرمالی) و تغییر انتظارات از حسابرسی را به رسمیت می شناسد.نامه کار، در زمان تصویب در دسامبر 2019، توضیح می دهد که چگونه هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی قصد دارد ضمن تکمیل کارهای موجود که از قبل به آن متعهد شده و در حال انجام است، تمرکز خود را بر روی موضوعهای نوپدید افزایش دهد. در برنامه کار، هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی پروژه های استانداردگذاری در مورد تدوام فعالیت، تقلب و شواهد حسابرسی را ، و کارهایی برای رسیدگی به نیازهای حسابرسان واحدهای با پیچیدگی کمتر را در میان مباحث دیگر پیش بینی می کند. برای پشتیبانی از ملاحظات مبتنی بر شواهد و ساختاریافته در مورد مباحث جدید، برنامه کار هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی یک چارچوب جدید برای فعالیتها تعریف کرده که شامل چندین مولفه اصلی است تا به هیئت کمک کند پاسخهای آگاهانه و هدفمند را برای پرداختن به مسائل و موضوعهای نوپدید با اهمیت جهانی ارائه دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics