تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار رهنمود و منابع برای حفظ مدیریت مالی قدرتمند

هیئت استانداردهای بین‌المللی حسابداری بخش عمومی (IPSASB) یک صفحه اینترنتی راه اندازی کرد تا به بررسی آثار کووید 19 بپردازد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از حسابرس، در این صفحه پیامی از یان کروترز (Ian Carruthers) رئیس هیئت، با عنوان «رهنمودهایی از کارشناسان درباره پیامدها برای استانداردهای بین المللی حسابداری بخش عمومی» در ارتباط با کووید 19 و مطالب مفید دیگر درباره حفظ مدیریت مالی عمومی قدرتمند با توجه به شرایط چالشی امروزه درج شده است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در پیام رئیس هیئت استانداردهای بین‌المللی حسابداری بخش عمومی آمده است:

همه گیری کووید 19 چالشهای بی سابقه ای را برای همه ما به دنبال داشته است، از آثار آن بر زندگی روزمره تا آثار آن بر اقتصادهای جهانی. از سوی دیگر، بی تردید یکی از میراثهای این دوره غیرعادی، آثار مالی درازمدت تر ناشی از مداخله دولتها در سراسر جهان خواهد بود.


ماهیت و مقیاس بی اندازه اقدام مالی انجام شده در پاسخ به کووید 19، نیاز به مدیریت مالی عمومی قدرتمند (PFM) را تقویت کرد تا به اثربخشی آنها سرعت دهد. پاسخگویی عمومی قدرتمند در باره منابع استفاده شده در مبارزه با همه گیری کووید 19 از طریق گزارشگری مالی باکیفیت نیز برای شفافیت کامل اثر کلی بر تامین مالی بخش عمومی الزامی خواهد بود.


ما در هیئت متعهد به انجام وظیفه خود در حمایت از پاسخ جهانی قدرتمند به چالشهای ناشی از کووید 19 هستیم. در کوتاه مدت، رهنمود گزارشگری مالی مهم را تدارک دیدیم. هدف ما از تهیه این رهنمود، کمک به  ذینفعان در درک و گزارش آثار مالی و اقتصادی مداخله های انجام شده از سوی دولتها در رابطه با کووید 19 است.


همچنین کارهای روزانه را به طور کامل به بستر دیجیتالی انتقال دادیم و اکنون در تلاشیم که اولین نشست هیئت در ژوئن را به طور کاملا مجازی برگزار کنیم. با انجام این گامها، ما به پایش پیشرفتهای جهانی ادامه خواهیم داد و به اولویتها و نیازهای گزارشگری مالی بخش عمومی پاسخ خواهیم داد. کارکنان هیئت برای ارایه راهنماییهای بیشتر در هر جای ممکن آمادگی دارند. با همکاری نزدیک با یکدیگر در طول هفته ها و ماههای پیشرو، همگی می توانیم بر چالشهای ایجادشده توسط این بیماری همه گیر برای مدیریت مالی عمومی قدرتمند، غلبه کنیم.


همچنین یک سند پرسش وپاسخ از سوی کارکنان هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری بخش عمومی منتشر شد تا بینشی نسبت به مسائل گزارشگری مالی مربوط به پاسخهای دولتها به کووید 19، و استانداردهای بین المللی حسابداری بخش عمومی و دیگر رهنمودهای مربوط ارایه کند.  

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مجید گلزارفر |   1399/05/04 16:28:29   |
0     0
توانایی هایی برای مدیران مالی ضروری است
مهارت ارتباطی
دقت به جزئیات
مهارتهای تحلیل و حل مشکلات
مهارت سازماندهی
مهارت های ریاضی و فناوری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/05/15 00:12:55   |
0     0
کارهای روزانه را به طور کامل به بستر دیجیتالی انتقال دادیم و اکنون در تلاشیم که اولین نشست هیئت در ژوئن را به طور کاملا مجازی برگزار کنیم. با انجام این گامها، ما به پایش پیشرفتهای جهانی ادامه خواهیم داد و به اولویتها و نیازهای گزارشگری مالی بخش عمومی پاسخ خواهیم داد. کارکنان هیئت برای ارایه راهنماییهای بیشتر در هر جای ممکن آمادگی دارند. با همکاری نزدیک با یکدیگر در طول هفته ها و ماههای پیشرو، همگی می توانیم بر چالشهای ایجادشده توسط این بیماری همه گیر برای مدیریت مالی عمومی قدرتمند، غلبه کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/05/26 19:54:40   |
0     0
هدف ما از تهیه این رهنمود، کمک به ذینفعان در درک و گزارش آثار مالی و اقتصادی مداخله های انجام شده از سوی دولتها در رابطه با کووید 19 است.همچنین یک سند پرسش وپاسخ از سوی کارکنان هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری بخش عمومی منتشر شد تا بینشی نسبت به مسائل گزارشگری مالی مربوط به پاسخهای دولتها به کووید 19، و استانداردهای بین المللی حسابداری بخش عمومی و دیگر رهنمودهای مربوط ارایه کند. اهیت و مقیاس بی اندازه اقدام مالی انجام شده در پاسخ به کووید 19، نیاز به مدیریت مالی عمومی قدرتمند (PFM) را تقویت کرد تا به اثربخشی آنها سرعت دهد. پاسخگویی عمومی قدرتمند در باره منابع استفاده شده در مبارزه با همه گیری کووید 19 از طریق گزارشگری مالی باکیفیت نیز برای شفافیت کامل اثر کلی بر تامین مالی بخش عمومی الزامی خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics