تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تردید کسب‌وکارهای تجاری جهانی نسبت به اثربخشی پاسخ‌های دولت‌ به ویروس همه‌گیر کرونا

بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن حسابداران خبره‌ی ایرلند تنها 15 درصد از حسابداران سراسر کشور معتقدند بسته‌ی محرک اقتصادی دولت برای کمک به کسب‌وکارهای تجاری کافی است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  جامعه حسابداران، بر اساس این نظرسنجی که از 500 فعال حوزه‌ی حسابداری در ایرلند و 10هزار کارشناس مالی در سطح جهان صورت گرفته است، بیش از نیمی از کسب‌وکارهای تجاری عملکرد مالی پیش بینی‌شده‌ی خود را از زمان وقوع کووید 19 مجدداً مورد ارزیابی قرار دادند. این در حالی است که 90 درصد آن‌ها برای سال جاری انتظار رشد منفی دارند. تقریباً 60 درصد کسب‌وکارها اعلام کردند که بهره‌وری کارکنان تحت تاثیر ویروس کرونا منفی شده است. بیش از یک چهارم آن‌ها نیز از مشکلات خود در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات جدید و همچنین مشکلات نقدینگی خبر می‌دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

🔸همچنین نگرانی‌هایی درباره اثربخشی بسته‌ی محرک اقتصادی دولت مطرح شده است، به طوری‌که  45 درصد از تأثیر آن مطمئن نیستند و تنها 15 درصد معتقدند اثرگذار خواهد بود. رئیس انجمن حسابداران خبره‌ی ایرلند در این‌باره گفت هدف از این بررسی کشف مشکلات سازمان‌های مختلف و درک آسیب‌های اقتصادی سازمان‌ها در سراسر کشور است. برای نیل به این هدف، دانستن نگاه حسابداران و متخصصان مالی و اعضای انجمن حسابداران خبره که در این زمان بسیار دشوار ، از طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها و سازمان‌ها پشتیبانی می‌کنند، بسیار بااهمیت است.

 

🔸براساس این یافته‌ها می‌توان پیامدهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت را ارزیابی کرد، ضمن این‌که با توجه به تجربیات اقدامات انجام شده و در نظرگرفته شده توسط تعدادی از واحدهای تجاری، می‌توان برای کاهش آسیب‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد. از آن‌جاکه نظرسنجی به شکل جهانی انجام شده است، می‌توان از یافته‌های آن که تصویر جهانی را نشان می‌دهد، جهت برنامه‌ریزی برای ادامه‌ی فعالیت کسب‌وکارهای تجاری در سراسر جهان استفاده کرد. حدود 60 درصد از کسب‌وکارهای تجاری ایرلندی برنامه‌هایی برای تداوم فعالیت خود داشتند تا بتوانند ریسک‌های ناشی از ویروس همه گیر کرونا را کاهش دهند.

 

🔸تجربه نشان داده است همه‌ی واحدهای تجاری صدمه می‌بینند، اما واحدهای تجاری کوچک‌تر آسیب‌پذیرتر هستند. دو موضوع تأمین مالی و نقدینگی هم دغدغه‌ی اصلی تمام کسب‌وکارهای تجاری در دوران شیوع  کووید 19 است.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فاطمه جعفری |   1399/05/26 19:44:15   |
0     0
بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن حسابداران خبره‌ی ایرلند تنها 15 درصد از حسابداران سراسر کشور معتقدند بسته‌ی محرک اقتصادی دولت برای کمک به کسب‌وکارهای تجاری کافی است.تجربه نشان داده است همه‌ی واحدهای تجاری صدمه می‌بینند، اما واحدهای تجاری کوچک‌تر آسیب‌پذیرتر هستند. دو موضوع تأمین مالی و نقدینگی هم دغدغه‌ی اصلی تمام کسب‌وکارهای تجاری در دوران شیوع کووید 19 است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics