تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اجرای طرح «بهارانه کتاب۹۹» با اعتبار۲۰میلیارد ریالی

به گفته مدیرعامل موسسه خانه کتاب میزان یارانه اختصاص یافته به طرح «بهارانه کتاب۹۹» ۲۰میلیارد ریال و یارانه خرید کتاب ۲۰درصد است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایلنا، نیکنام حسینی پور (مدیرعامل موسسه خانه کتاب) با بیان اینکه میزان یارانه اختصاص یافته به طرح «بهارانه کتاب۹۹» ۲۰میلیارد ریال و یارانه خرید کتاب ۲۰درصد است، گفت: با توجه به مضیقه مالی دولت و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این میزان یارانه با توجه به دغدغه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتابفروشان در نظر گرفته شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهار کرد: یارانه اختصاصی به هر کتابفروشی قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد و این اعتبار به دلیل محدودیت‌های مالی به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود؛ لذا مدیریت این اعتبار بر عهده خود کتابفروشان است.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود. همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در این دوره از طرح «بهارانه کتاب۹۹»سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰۰۰۰۰ ریال است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

 

مدیرعامل خانه کتاب گفت: در این طرح، امکانی فراهم شده تا کتابفروشان در تامین بخشی از یارانه مشارکت داشته باشند و بعد از اتمام بخشی از یارانه در نظر گرفته شده برای آنها، در تامین ۵۰درصد یارانه مشارکت کنند.

 

حسینی پور با اشاره به تغییر برگزاری مدت زمان اجرای طرح «بهارانه کتاب۹۹» گفت: این طرح از روز شنبه ۲۰اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) تا سه شنبه۳۰اردیبهشت ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می شود.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پایان گفت: مدت زمان تسویه حساب طرح«بهارانه کتاب۹۹» ۲هفته پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتابفروشان خواهد بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز بر طرح نظارت خواهند کرد.

گفتنی است؛ کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تایید شرکت در طرح «بهارانه کتاب۹۹» نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

 

 

منبع خبر: ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics