تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رهنمود هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی درباره ملاحظات حسابرس مربوط به تداوم فعالیت

هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی (IAASB) به تازگی یک رهنمود رسمی در زمینه ملاحظات حسابرس مربوط به تداوم فعالیت با درنظر گرفتن تغییر محیط با توجه به همه گیری کووید 19 منتشر کرده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از حسابرس، این سند برای تاکید بر حوزه های مهم تمرکز در محیط کنونی، حین به کاربستن رویه های مربوط به مناسب بودن استفاده مدیریت از مبنای تداوم فعالیت و نتیجه گیری درباره آن مطابق با استانداردهای بین المللی حسابرسی تهیه شده است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این سند، استانداردهای بین المللی حسابرسی که متن آنها به تنهایی معتبر است را اصلاح یا حذف نمی کند. مطالعه این سند جایگزین مطالعه استانداردهای بین المللی حسابرسی نخواهد بود.
 
ممکن است این رهنمود برای تهیه کنندگان، ارکان راهبری و استفاده کنندگان از صورتهای مالی در درک مسئولیتهایی حسابرس در ارتباط با تداوم فعالیت، و همچنین هرگونه اصلاح انجام شده در گزارش حسابرس در نتیجه هرگونه بی اطمینانی مربوط به تداوم فعالیت، سودمند باشد.
 
پیش از این نیز هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی همراه با راه اندازی صفحه ویژه کووید 19 در مرکز اطلاع رسانی اینترنتی خود، رهنمودی با عنوان «تاکید بر حوزه های تمرکز در محیط حسابرسی در حال تحول با توجه به اثر کووید 19» منتشر کرده بود.

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فاطمه جعفری |   1399/05/26 19:16:36   |
0     0
این سند، استانداردهای بین المللی حسابرسی که متن آنها به تنهایی معتبر است را اصلاح یا حذف نمی کند. مطالعه این سند جایگزین مطالعه استانداردهای بین المللی حسابرسی نخواهد بود.ممکن است این رهنمود برای تهیه کنندگان، ارکان راهبری و استفاده کنندگان از صورتهای مالی در درک مسئولیتهایی حسابرس در ارتباط با تداوم فعالیت، و همچنین هرگونه اصلاح انجام شده در گزارش حسابرس در نتیجه هرگونه بی اطمینانی مربوط به تداوم فعالیت، سودمند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics