تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اثر قابل ملاحظه کووید 19 بر حسابرسان جهان

براساس «پیمایش جهانی کووید 19: درون کسب وکار، پیامد و پاسخها» که انجمن حسابداران خبره و رسمی (ACCA) انجام داده است، پیامد کووید 19 در حال حاضر تاثیر درخورملاحظه ای بر حرفه حسابرسی داشته است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از حسابرس، اگرچه پیشرفتهای دیجیتالی همچنان بر نحوه انجام حسابرسیها و نحوه جمع آوری شواهد و همچنین جنبه های فرایند گزارشگری تاثیر می گذارد، اما برای بسیاری از موسسه ها این بحران یک شوک سیستمیک برای فعالیتهای عادی مربوط به صاحبکار ایجاد می کند. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

کمی بیش از نیمی (53٪) از پاسخ دهندگان گفتند که برای کامل کردن کار خدمات به صاحبکار زیر فشار هستند، و بیش از یک سوم (36٪) گفتند که آنها با ناتوانی در تحقق مهلتهای گزارشگری روبرو بودند، نکته ای که در بسیاری از حوزه های گزارشگری مشاهده شد این بود که مهلتهای گزارشگری انعطاف پذیر شده است. 
 
یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که در جمع آوری شواهد حسابرسی دچار مشکل هستند، و 27٪ گفتند که شاهد افزایش ریسک حسابرسی در رابطه با ارزیابی داراییها، تکمیل بدهیها یا مسائل مربوط به تداوم فعالیت بودند. 
 
مدیر بینشهای حرفه ای انجمن حسابداران خبره و رسمی مایک سوفیلد (Mike Suffield) گفت: "از افزایش فشار برای کامل کردن کار حسابرسی گرفته تا مسائل مربوط به گرفتن شواهد حسابرسی، و قضاوتهای بسیار حساس در زمینه هایی مانند تداوم فعالیت، حسابرسان باید چگونگی انجام فعالیتهای عادی حسابرسی را بازارزیابی کنند. چالشهایی در پیش است، اما پاسخ دهندگان همچنان به طور علنی درباره فرصتها صحبت می کنند." 

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فاطمه جعفری |   1399/05/26 19:14:02   |
0     0
اگرچه پیشرفتهای دیجیتالی همچنان بر نحوه انجام حسابرسیها و نحوه جمع آوری شواهد و همچنین جنبه های فرایند گزارشگری تاثیر می گذارد، اما برای بسیاری از موسسه ها این بحران یک شوک سیستمیک برای فعالیتهای عادی مربوط به صاحبکار ایجاد می کند. مدیر بینشهای حرفه ای انجمن حسابداران خبره و رسمی مایک سوفیلد (Mike Suffield) گفت: "از افزایش فشار برای کامل کردن کار حسابرسی گرفته تا مسائل مربوط به گرفتن شواهد حسابرسی، و قضاوتهای بسیار حساس در زمینه هایی مانند تداوم فعالیت، حسابرسان باید چگونگی انجام فعالیتهای عادی حسابرسی را بازارزیابی کنند. چالشهایی در پیش است، اما پاسخ دهندگان همچنان به طور علنی درباره فرصتها صحبت می کنند."
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics