تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرداخت ۳۳.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان در قالب ۲۰ هزار و ۹۳۰ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۳۹۹۹ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، بر اساس این آمار بخشی از این پرداختی‌ها شامل ۱۶ هزار و ۵۳۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم توسط بانک‌ها انجام شده و بخشی دیگر شامل ۴۳۹۷ فقره به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان به صورت پرداخت در فرآیند رونق پرداخت شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیشترین پرداختی مربوط به استان تهران با مجموع مبلغ ۶۷۴۴ میلیارد تومان، البرز با ۳۴۱۳ میلیارد تومان و مرکزی با ۱۹۴۶ میلیارد تومان بوده است.


کمترین تسهیلات در مناطق محروم!
کمترین تسهیلات هم مربوط به جنوب کرمان با مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، کهگیلویه و بویر احمد با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان و سیستان و بلوچستان با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بوده است.


از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال چه خبر؟
همچنین از ابتدای اسفند ۱۳۹۷ تا پایان اسفند سال گذشته بیش از ۳۹۹۹ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) به استان‌های مختلف پرداخت شده است.


بیشترین تسهیلات برنامه تولید اشتغال در سال گذشته به اصفهان، البرز و تهران اختصاص یافته، به‌طوری‌که به ترتیب ۳۷۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان به اصفهان، ۳۴۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به البرز و ۳۰۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان به در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.


همچنین جنوب کرمان با دریافت ۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان، چهار محال بختیاری با دریافت ۲۴ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان و کردستان با دریافت ۲۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان کمترین تسهیلات تبصره ۱۸ را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics