تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آزمون سخت مؤسسات حسابرسی جهانی در برابر بحران کنونی

مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای که امیدوارند از بحران ویروس همه‌گیر کرونا به سلامت عبور کنند، باید نظم، نوآوری و ترکیبی از استراتژی‌های جدید و قدیمی را به کار ببندند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  جامعه حسابداران، گیل کراسلی، بنیانگذار مؤسسه‌ی خدمات حرفه‌ای حسابداری کراسلی و همکاران در کنفرانس اخیری که از مدیران و شرکا و رهبران مؤسسات حسابرسی دعوت به عمل آمده بود، طی سخنرانی خود هشدار داد رهبر بودن در شرایط غیرسخت بسیار ساده‌تر است، اما شرایط سختی که اکنون با شیوع ویروس کووید 19 به‌وجود آمده، آزمون سختی برای رهبران مؤسسات است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی و چند تن از رهبران مؤسسات دیگر، ایده‌ها و بهترین شیوه‌ها را با شرکت کنندگان در میان گذاشتند و به آن‌ها هشدار دادند که با تصمیمات دشواری روبرو هستند و باید نقش خود را در سه زمینه‌ی خاص ایفا کنند،‌تصمیم‌گیری درباره‌ی کارکنان، برقراری ارتباط و پی‌گیری یک استراتژی هماهنگ برای رشد به منظور قوی ماندن در طول دوره‌ی همه گیری ویروس. قسمت بد ماجرا این است ، در زمانی‌که مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای با حجم زیادی از تقاضا برای خدمات رعایت روبرو می‌شوند، اطمینان ندارند بتوانند درآمد حاصل از این خدمات را از مشتریان تحت فشار خود دریافت کنند، از سوی دیگر همان مشتریان، خدمات مشاوره‌ی کم‌تری را از مؤسسات خریداری می‌کنند. این امر مؤسسات را ملزم می‌کند تا تصمیمات بسیار سختی بگیرند، خصوصاً در مورد کارکنان خود. بعضی از مؤسسات مجبور می‌شوند به‌تدریج همکاری با کارکنان خود را خاتمه ‌دهند.
 
گیل کراسلی اذعان کرد، من از نوآوری و استفاده‌ی مجدد منابع در مؤسسات بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. وی به نمونه‌ای از مؤسسات بزرگ که در برخی از حوزه‌ها و صنایع متخصص محسوب می‌شوند و به سمت رویکردهای جدید حرکت کرده‌اند، اشاره نمود.
 
تصمیم‌گیری درباره‌ی کارکنان: حتی وقتی مؤسسات تصمیم می‌گیرند برخی از کارکنان را از فهرست خود حذف کنند، باید افراد بیش‌تری را حفظ کنند. اکنون و برای همیشه، کارکنان خود را در اولویت قرار دهید. بهترین رهبران واقعاً اهمیت افراد خود را درک می‌کنند. تشویق آن‌ها، فراهم کردن امکانات برای آنان، توجه به سرمایه‌گذاری بر استعداد آن‌ها، صرف نظر از آن‌چه اتفاق می افتد، بسیار اهمیت دارد. کراسلی بیان کرد، بهترین شرکای مدیریتی که من با همه آن‌ها کار کرده‌ام می‌گویند، کارکنان دارایی شماره‌ی یک ما هستند. گرچه مهارت‌های نرم مانند توسعه‌ی کسب و کار، رهبری و ارتباطات، قبل از بحران مهم بودند، اما اکنون بسیار مهم هستند و مؤسسات باید اطمینان حاصل کنند که به رشد کارکنان کمک می‌کنند. از این تجربه به عنوان فرصتی استفاده کنید تا به تیم خود اجازه دهید در حل مشکلات به شما کمک کند، این امر آن‌ها را به مشاوران قابل اعتماد درونی و بیرونی تبدیل می‌کند.
 
اهمیت ارتباط و دسترسی: ارتباط با کارکنان و مشتریان همیشه برای مؤسسات مهم بوده است اما از اواسط ماه مارس این موضوع پررنگ‌تر شده است. همه باید به هدف خود برسیم. مهم نیست که در چه سطحی باشید، از مدیریت مؤسسه تا کارکنان، با همکاران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اکنون همه‌ی چیزها واقعاً عجیب هستند و این مهم است که مدیریت و شرکا این مسئله را تشخیص داده و کارکنان را در جریان بگذارند. این ارتباطات فعال و قدرتمند هستند. رهبران خط خدمات خود را به برقراری ارتباط بیش از حد تشویق کنید. شما باید مثبت باشید به نظر می‌رسد برخی از مدیران مؤسسات ناراحت و افسرده هستند. به آن‌ها پیام دهید و نشان دهید همگی در کنار هم هستید.
 
قدم نهادن در مسیر رشد: اگر چه ممکن است دنبال کردن مسیر رشد در شرایط کنونی عجیب به نظر برسد، اما کاملاً اساسی است. فرصت‌هایی وجود دارد که با کمک به مشتریان می‌توانید سهم خود را از بازار دریافت کنید. اکنون مشاوران در وضعیت خوبی قرار دارند، تقاضای زیادی برای مشاوره در حوزه‌های تجدید سازمان، استراتژی‌های تامین مالی، تحلیل داده‌ها پیرامون درآمدها و صورت‌های مالی وجود دارد.
 
کراسلی سه حوزه‌‌ی خاص از رشد بالقوه را مشخص کرد.
 
·        تحلیل داده‌ها، به‌ویژه تحلیل و پیش‌بینی جریان‌های نقدی
 
·        مشاوره‌ی فناوری، اکنون زمان سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و پرورش استعداد تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر فناوری است.
 
·        ادغام و تحصیل، در ادغام‌ها و ترکیب‌های تجاری فرصت‌های زیادی وجود خواهد داشت. اشخاصی که که شرایط خوبی دارند می خواهند بخرند و افراد دچار مشکل می‌خواهند بفروشند.
 
 
علاوه بر استفاده از فرصت‌های جدید، برنامه‌ریزی استراتژیک باز بسیار مهم است. اگر برنامه‌ای نداشته باشید، پاسخگو نگه داشتن کارکنان بسیار سخت است. اگر برنامه و اهداف خود را برای مؤسسه، کارکنان و خطوط خدمات خود بازگو نکنید، چگونه می‌توانید آن‌ها را پاسخگو کنید؟ اگر برنامه‌ی استراتژیک شما در ذهن‌تان‌ است، پرسنل شما چگونه باید آن را عملی کنند؟   

 

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فاطمه جعفری |   1399/05/26 18:59:46   |
0     0
گیل کراسلی، بنیانگذار مؤسسه‌ی خدمات حرفه‌ای حسابداری کراسلی و همکاران در کنفرانس اخیری که از مدیران و شرکا و رهبران مؤسسات حسابرسی دعوت به عمل آمده بود، طی سخنرانی خود هشدار داد رهبر بودن در شرایط غیرسخت بسیار ساده‌تر است، اما شرایط سختی که اکنون با شیوع ویروس کووید 19 به‌وجود آمده، آزمون سختی برای رهبران مؤسسات است.وی و چند تن از رهبران مؤسسات دیگر، ایده‌ها و بهترین شیوه‌ها را با شرکت کنندگان در میان گذاشتند و به آن‌ها هشدار دادند که با تصمیمات دشواری روبرو هستند و باید نقش خود را در سه زمینه‌ی خاص ایفا کنند،‌تصمیم‌گیری درباره‌ی کارکنان، برقراری ارتباط و پی‌گیری یک استراتژی هماهنگ برای رشد به منظور قوی ماندن در طول دوره‌ی همه گیری ویروس. کراسلی سه حوزه‌‌ی خاص از رشد بالقوه را مشخص کرد.
· تحلیل داده‌ها، به‌ویژه تحلیل و پیش‌بینی جریان‌های نقدی
· مشاوره‌ی فناوری، اکنون زمان سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و پرورش استعداد تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر فناوری است.
· ادغام و تحصیل، در ادغام‌ها و ترکیب‌های تجاری فرصت‌های زیادی وجود خواهد داشت. اشخاصی که که شرایط خوبی دارند می خواهند بخرند و افراد دچار مشکل می‌خواهند بفروشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics