تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کرونا و فرصت‌های ادغام مؤسسات حسابرسی

بسیاری از موارد ادغام‌های مؤسسات حسابرسی به دلیل ترس موجود در هر دو طرف مذاکره، در حد صحبت باقی می‌مانند و هرگز رسمیت نمی‌یابد. ترس از دست دادن کنترل، ترس از محیط ناشناخته، ترس از پاسخ‌گویی، ترس از تغییر و ترس از اتمام دوره‌ی فعالیت و بازنشستگی شرکای مؤسسات. این موارد تنها نمونه‌ای از متداول ترین موانع آغاز راه برای انجام ادغام و تحصیل مؤسسات حسابرسی است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران،  اکنون، که بحران همه‌گیر کرونا رخ داده است و شرایط عدم اطمینان خاصی را به‌وجود آورده، الزام به پاسخ‌گویی، ترس از دست دادن کنترل، الزام برای تغییر مستمر و سازگاری با محیط ناشناخته را بیش از گذشته، پیش روی مؤسساتی قرار داده که تفکر ادغام را در سر می‌پرورانند. مؤسسات حسابرسی می‌توانند تمام این موارد را مدیریت کنند که این موضوع ثابت می‌کند آن‌ها قادر هستند بر ترس خود غلبه و تصمیم هوشمندانه‌ای را برای تداوم فعالیت خود اتخاذ کنند. این تصمیمات صحیح باید روی سناریوهای سنتی ریسک و پاداش متمرکز شود. آن‌چه در این مدت زمان خاص بیش‌تراز تمرکز بر ریسک یا پاداش ناشی از انجام معامله اهمیت دارد، در نظر گرفتن ریسک و پاداش در موارد زیر است:
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

·        فناوری، آیا در صورت مستقل ماندن، تعهدات مالی و زمانی مبتنی بر فناوری قابل کنترل است؟ یا توزیع هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری دانش از طریق ادغام و تحصیل، قانع‌کننده است؟
 
·        خدمات،آیا بستر ارائه‌ی خدمات به مشتری و وفاداری مشتری با ادغام مؤسسه با مؤسسه‌ی دیگر افزایش یافته است؟ اگر چنین است، آیا زمان کافی برای ارزیابی استانداردهای ارائه‌ی خدمات به مشتری، سیاست‌های مالی، بررسی فنی ، فناوری ، ظرفیت، سازگاری، سیاست‌های منابع انسانی، فرهنگ، چشم‌انداز، وفاداری مشتری و زیرساخت‌ها اختصاص یافته است؟
 
·        کارکنان، آیا تیم شما به اندازه کافی نیرومند و کارآمد خواهد بود تا بتواند مشتریان برتر را راهنمایی کند و مشتری‌های برتر بیش‌تری را در صورت مستقل ماندن یا ادغام شدن، جذب کند؟ و چه هزینه‌های جدیدی لازم خواهد بود؟ آیا اعضای تیم شما با انجام ادغام احساس امنیت بیش‌تری خواهند کرد یا آسیب‌پذیری بیش‌تر؟ آیا ادغام مؤسسات برای حفظ و جذب استعدادهای برتر، قدرت جاذبه‌ی بیش‌تری ایجاد می‌کند؟
 
·        وضعیت مالی، بهترین روش برای حفظ درآمد چیست؟ چه راه‌کاری به بهترین وجه از سرمایه محافظت می‌کند و چه چیزی نرخ بازگشت سرمایه‌ی مناسب را به ارمغان می آورد؟ آیا قواعد تصمیم‌گیری مناسبی برای تصمیم‌گیری مالی وجود خواهد داشت و چه میزان جریان‌های ورودی معنادار است؟
 
·        چشم‌انداز،آیا ادغام صرفاً نگرانی‌های مالی کوتاه‌مدت را برطرف می‌کند، یا چشم‌انداز بلندمدت ادغام هم رضایت‌بخش است؟ آیا طرفین فرصت را به‌طور مشابه تعریف می‌کنند؟ آیا طرفین برای اجرای برنامه درست عمل می‌کنند؟
 
ادغام در زمان کرونا و استفاده از استعدادها، دانش، سرمایه، اعتبار و ارتباطات مؤسسات دیگر نگرانی در مورد چالش‌های متوالی را از بین نمی‌برد. نیاز به پرورش استعداد، کسب دانش‌های روز و ارتقای سیستم جبران خدمات همچنان احساس می‌شود. اما پارامترهای ذکر شده برای انتخاب شریک مناسب بسیار مهم‌تر است. تنها آموختن از تجربیات ناشی از کووید 19 برای یافتن راه‌های تقویت مؤسسه کافی نیست. روش‌هایی را برای کشف گزینه‌ها پیدا کنید و بر ریسک و پاداش انجام معامله تاکید کنید. مؤسسات حسابرسی به دلایل زیادی جزء کسب‌وکارهای اساسی محسوب می‌شوند. با نگاه کردن به شرایط مؤسسه‌ و آینده‌ی خود به‌عنوان گام ضروری نخست شروع کنید و برای اطمینان از پایداری و اضافه کردن شریک جدید به مجموعه‌ی خود گام‌های صحیح بعدی را بردارید.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

زهرا حاجی زاده |   1399/05/15 00:11:58   |
0     0
اکنون، که بحران همه‌گیر کرونا رخ داده است و شرایط عدم اطمینان خاصی را به‌وجود آورده، الزام به پاسخ‌گویی، ترس از دست دادن کنترل، الزام برای تغییر مستمر و سازگاری با محیط ناشناخته را بیش از گذشته، پیش روی مؤسساتی قرار داده که تفکر ادغام را در سر می‌پرورانند. مؤسسات حسابرسی می‌توانند تمام این موارد را مدیریت کنند که این موضوع ثابت می‌کند آن‌ها قادر هستند بر ترس خود غلبه و تصمیم هوشمندانه‌ای را برای تداوم فعالیت خود اتخاذ کنند. این تصمیمات صحیح باید روی سناریوهای سنتی ریسک و پاداش متمرکز شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/05/26 18:53:13   |
0     0
ترس از دست دادن کنترل، ترس از محیط ناشناخته، ترس از پاسخ‌گویی، ترس از تغییر و ترس از اتمام دوره‌ی فعالیت و بازنشستگی شرکای مؤسسات. این موارد تنها نمونه‌ای از متداول ترین موانع آغاز راه برای انجام ادغام و تحصیل مؤسسات حسابرسی است. این تصمیمات صحیح باید روی سناریوهای سنتی ریسک و پاداش متمرکز شود. آن‌چه در این مدت زمان خاص بیش‌تراز تمرکز بر ریسک یا پاداش ناشی از انجام معامله اهمیت دارد، در نظر گرفتن ریسک و پاداش است.مؤسسات حسابرسی به دلایل زیادی جزء کسب‌وکارهای اساسی محسوب می‌شوند. با نگاه کردن به شرایط مؤسسه‌ و آینده‌ی خود به‌عنوان گام ضروری نخست شروع کنید و برای اطمینان از پایداری و اضافه کردن شریک جدید به مجموعه‌ی خود گام‌های صحیح بعدی را بردارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/06/02 01:57:40   |
0     0
ترس از دست دادن کنترل، ترس از محیط ناشناخته، ترس از پاسخ‌گویی، ترس از تغییر و ترس از اتمام دوره‌ی فعالیت و بازنشستگی شرکای مؤسسات. این موارد تنها نمونه‌ای از متداول ترین موانع آغاز راه برای انجام ادغام و تحصیل مؤسسات حسابرسی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics