تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سال گذشته چند هزار مقرری بگیر سرکار رفتند؟

درحالی که تا سال ۹۷ نزدیک به ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مجددا مشغول کار شدند، جدیدترین آمارها از اشتغال بکار دوباره ۲۳ هزار مقرری بگیر در سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مقرری بگیران بیمه بیکاری، فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد آنها است که بر این اساس تا سال گذشته 17 هزار و 881 نفر  از مقرری بگیران به اشتغال مجدد بازگشتند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 


وزارت کار درتلاش است با اتخاذ سیاست‌های مناسب و فراهم کردن فرصت اشتغال مجدد، ضمن صرفه‌جویی در منابع بیمه بیکاری، امکان بازگشت به کار دوباره بیکار شدگان را به وجود آورد.

در این راستا نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بازآموزی کارگران بیکار شده حایز اهمیت است. این سازمان موظف است آموزشهای مهارتی مورد نیاز بازار کار را به کارگران بیکار شده تحت پوشش بیمه بیکاری ارائه و از این طریق زمینه تجدید مهارت آنها را فراهم کند.

برابر آمار منتشره از سوی وزارت کار، درسال گذشته حدود ۲۲ هزار و ۸۵۳ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مجددا مشغول کار شدند. در حالی که تعداد مقرری بگیران در سال 1397 حدود 17 هزار و 881 نفر و در سال 1396، 16 هزار و 474 نفر بوده که افزایش آمار متقاضیان بیمه بیکاری در سالهای گذشته را نشان می دهد.
 
 
بر اساس قانون بیمه بیکاری، افرادی که بدون میل و اراده خود از کار بیکار شده و آماده کار باشند و به دلایلی نظیر عدم نیاز کارفرما یا عدم تفاهم میان کارگر و کارفرما برای ادامه همکاری، توسط کارفرما اخراج یا تعدیل نیرو شده‌اند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود اما کارگرانی که استعفا داده یا خودشان ترک کار کنند از این قاعده مستثنا هستند و بیمه بیکاری دریافت نمی کنند.

مطابق قانون بیمه بیکاری، کارگران مجرد حداقل ۶ و حداکثر ۳۶ ماه و کارگران متاهل حداقل ۱۲ و حداکثر ۵۰ ماه با داشتن سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از حمایت اجتماعی بیمه بیکاری برخوردار شوند.

در مقرری بیمه بیکاری افرادی که به دلیل تغییر ساختار واحد اقتصادی یا بازسازی و نوسازی کارگاه و یا بروز حوادثی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی و بحرانهایی نظیر کرونا بیکار شوند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند و مدت دریافت بیمه بیکاری جزو سوابق کار آنها محسوب می‌شود.

بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های مهم تأمین اجتماعی در راستای صیانت از نیروی کار کشور است تا کارگرانی که به طور غیر ارادی بیکار شده و معیشت آنها در شرایط بحرانی به سختی می گذرد بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.
منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics