تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ماهانه چقدر پول پس‌انداز کنیم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چقدر از درآمد ماهانه باید پس انداز شود و آیا اصلا ضرورتی برای کار هست یا خیر و چگونه می‌توان آن را مدیریت کرد؟

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، این سوال خوبی است که وقتی سطح درآمد بسیاری از افراد رشد می‌کند در مورد میزان پس انداز آن، از خود می‌پرسند. برای پاسخ به این سوال حداقل باید هدف از پس انداز و میزان حقوق دریافتی خود را بدانید، مبلغی که به راحتی و به صورت ماهانه می‌توان کنار گذاشت. در این مطلب رویکردهایی برای شناسایی این مقدار مطرح می‌کنیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قانون ۱۰ درصد

اگر تصمیم به صرفه جویی در هزینه‌های خود گرفته‌اید، پیش از هر چیز لازم است مطمئن شوید که قبلاً حساب بازنشستگی افتتاح و شروع به انتقال پول به آن کرده‌اید. این یک مرحله اساسی است، زیرا صندوق بازنشستگی که یک پس انداز منظم است می‌تواند در موارد اضطراری، خرید مسکن و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

 

در مرحله بعدی پس انداز ۱۰ درصد از درآمد ماهانه خود را شروع کنید. این مقدار معمولاً صرفه جویی می‌شود. شما می‌توانید قانون را اتوماتیک تنظیم کنید و بانک شما ۱۰ ٪ از درآمد دریافتی را به حساب شما منتقل کند. طی دو ماه پس از اینکه این پول به حساب پس انداز منتقل شد، ارزیابی اینکه آیا می‌توان مقدار پس انداز را به ۱۵ درصد افزایش داد یا خیر، آغاز می‌شود.

 

مبلغ مورد نظر را برای ذخیره ماهانه افزایش دهید

پس از اینکه موفق به انتقال پول به حساب بازنشستگی و پس انداز شدید، شروع به تحلیل هزینه‌های ماهیانه و شیوه زندگی خود کنید. آیا این شانس وجود دارد که به جای صرف پول در خریدهای غیر ضروری مبلغی را پس انداز کنید؟ بدون شک وجود دارد. این بدان معنا نیست که شخص نباید سرگرمی و تفریح داشته باشد، با این وجود همیشه امکان صرفه جویی در چیزی که به آن عادت کرده‌اید، وجود دارد بدون اینکه آسیب بزرگی به سبک زندگی شما داشته باشد.

 

علاوه بر این، باید فرصت‌های مالی ایجاد شده با افزایش حقوق را در نظر گرفت. بنابراین هنگامی که درآمدتان را افزایش دادید خود را برای افزایش مبلغ پس‌انداز ماهانه نیز آماده کنید.

 

تنظیم هدف برای صرفه جویی

حساب بازنشستگی اولین حساب پس‌اندازی است که باید افتتاح کنید و پس از آن منطقی است به هدف بیندیشیم. به عنوان مثال شما به جمع آوری پول برابر با اجاره سالانه‌ای که پرداخت می‌کنید، نیاز دارید. این می‌تواند اولین پرداخت برای رهن یا خرید ماشین باشد. مرحله بعدی صرفه جویی در هزینه‌ها برای تسلط در تجارت برای مبتدیان و سرمایه گذاری بیشتر است. حالت دوم راهی عالی برای افزایش ثروت و سطح درآمد است. اگر موفق شده‌اید صندوق سرمایه گذاری‌هایی را که قبل از حساب بازنشستگی و امور مالی اضطراری جمع آوری کنید، این راه موفقیت است. اگرچه سرمایه گذاری‌ها مانند بهترین کارگزاری‌های فارکس ریسک پذیر هستند، اما شما بازی را جدی آغاز خواهید کرد. بنابراین نقاط عطف را تنظیم کرده و در مسیر موفقیت قرار بگیرید!

 

مجدداً بودجه ماهانه را تغییر دهید

چرا باید این کار دوباره انجام شود؟ معمولاً فرد پس از رسیدن به چند نقطه عطف، اهمیت پس انداز منظم را بیشتر درک می‌کند. به عنوان مثال شما یک صندوق اضطراری دریافت و نیمی از مبلغ ماشین را پرداخت کرده‌اید. عالی نیست؟! برای اینکه امکان انجام اولین پرداخت وام را داشته باشید، داشتن مقدار قابل توجهی پول ضروری است. بنابراین احتمالاً ۵ درصد اضافی در هر ماه صرفه جویی می‌شود تا سریع‌تر به این هدف برسید، درست است؟

 

علاوه بر این، شخص با داشتن هدف مشخص، امور مالی متفاوتی را رهبری می‌کند. بنابراین ممکن است درصد درآمدی را که پس انداز کرده‌اید افزایش دهید و مبلغ مورد نیاز برای زندگی را صرفه جویی کنید. به عبارت دیگر فرد تا زمانی که صدمه نبیند پس انداز می‌کند، این یک رویکرد کاملاً بنیادی است. با این حال یک سال از برنامه صرفه جویی دقیق‌تر به طور چشمگیری شما را به هدف نزدیک می‌کند.

 

اهمیت عادات مالی صحیح

فکر کردن در مورد پس انداز اولین قدم برای رشد عادات مالی مؤثر خود است. هرچه فرد زودتر بفهمد که پس انداز مهم است و نیاز به نظم و انضباط مالی و همچنین تجزیه و تحلیل هزینه‌ها دارد زودتر به موفقیت مالی خواهد رسید. ممکن است شخصی با رسیدن به سن ۳۰ سالگی پس انداز را شروع کند، در حالی که دیگری پس انداز را از سال‌های تحصیل در دانشگاه آغاز کند.

 

پس انداز و درآمدزایی برای شما کار می‌کند

همانطور که در بالا ذکر شد، سرمایه گذاری ابزاری عالی برای افزایش ثروت است. با این حال تعیین این قاعده مهم است که سرمایه بازنشستگی و همچنین شرایط اضطراری هیچ وقت نباید برای سرمایه گذاری استفاده شوند. این وسوسه کننده است که به دلیل بسیج این منابع مالی امکان دستیابی به راه بیشتر فراهم شود. با این حال در چنین روشی شما رفاه خود را به خطر می‌اندازید. بنابراین در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و به نقاط عطف برسید، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری را جمع کنید، اصول و استراتژی‌های اصلی را بیاموزید و منبع درآمد اضافی را بدست آورید، به عبارتی دیگر یعنی سرمایه گذار شوید!

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics