تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کرونا به بانک‌ها فشار آورد

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی، میزان همکاری بانک با تولیدکنندگان را بسته به رفتار مالی تولیدکنندگان و گردش مالی آن‌ها دانست.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک آنلاین، رژین میدانی، محمد علی پورشیرازی در گفت و گو با چابک آنلاین ضمن بیان این که "بانک ها در راه تولیدکنندگان سنگ اندازی نمی کنند" گفت: اگر مشتری همیشه با بانک به درستی رفتار کند، بانک نیز از خود نرمی نشان داده و حتی به مشتریان خوب خود پیشنهاد وام هم می دهند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تشریح کرد: بانک ها بسیار کافی و وافی وضعیت مالی هر موسسه ای را می دانند و بر اساس گردش مالی و خوش حسابی آن ها وام می دهند.

وی افزود: بانک ها عملکرد مالی تولیدکنندگان، ورود و خروج و میزان چک های برگشتی آن ها را مورد بررسی قرار می دهند و بر اساس آن به تولیدکنندگان وام می دهند.

 

پورشیرازی در "خصوص نرخ تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان" بیان کرد: وقتی تولیدکنندگان قیمت کالاهای خود را افزایش می دهند و به طور مثال بر روی آن ها 60 درصد سود می کنند، بانک هم نرخ تسهیلات خود را بالا می کشد.

 

وی افزود: از آن جایی که گردش مالی را مصرف کنندگان به وجود می آورند، باید آن ها را شایق کرد و در این میان تنها مسئله تولیدکنندگان نیستند.

وی ادامه داد: بحران کرونا باعث شده است که مغازه ها تعطیل شوند در نتیجه مصرف کنندگان قادر به خرید کالاها نیستند و از این رو گردش اقتصادی به مشکل برخورده است و بانک ها نیز دراین جریان متحمل فشارهایی شده اند.

 

پورشیرازی مهم ترین مشکل کار آفرینان را "عدم پرداخت مطالبات دولتی به سازندگان زیربنایی" عنوان و ادعا کرد: برای مثال، نزدیک به دو سال است که وزارت کار مطالبات من را نداده است.

 وی اضافه کرد: بانک ها در راستای جهش تولید اقدامی نمی توانند بکنند بلکه کل سیستم باید در این راه قدم بگذارد.

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics