تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قرار نیست با حذف فیزیکی بیمه‌نامه ثالث فروش ازنمایندگان گرفته شود/ نمایندگان بپذیرند دنیا درحال تغییر است

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد با بیان اینکه، برای اجرایی کردن طرح حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث نباید عجله کرد، گفت: این طرح با بررسی تمام جوانب و رفع اشکالات باید اجرایی شود زیرا یک تغییر اجرایی است که آثار مثبت و منفی با خود به همراه دارد اما به طور حتم آثار مثبت آن بیشتر است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بیمه مرکزی28 اردیبهشت ماه سالجاری، در بخشنامه ای،تمامی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرد تا به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معصوم ضمیری در خصوص نگرانی نمایندگان از حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: با حذف فیزیکی قرار نیست که فروش آن از نمایندگان گرفته شود، می شود بیمه نامه بدون کاغذ را هم به نمایندگان داد تا بفروشند که مشکل زیادی ایجاد نمی کند.

 

وی افزود: در ابتدا باید مقدمات اینکار آماده شود در جلساتی که در بیمه مرکزی برگزار شد چند فرض مطرح شده، یکی اینکه بیمه نامه کاغذی حذف شود اما به جای آن کارت صادر شود که بیمه گزار به جای بیمه نامه کاغذی، کارت الکترونیکی  دریافت کرده و اطلاعات برروی آن ثبت شود.

 

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد با بیان اینکه نیاز به سیستمی است که اطلاعات کارت قابل خواندن باشد، ادامه داد: اطلاعات موجود برروی کارت باید با سایت ارگان های دیگرهماهنگ باشد و برای قسمت نقل و انتقال این کارت هم باید چاره ای اندیشیده شود، و اگر تمامی امکانات اجرایی فراهم شود مسئله نگرانی نمایندگان قابل حل است.

 

ضمیری اظهارکرد: باید به نمایندگان امکانات داده شود تا بتواند کارت صادر کنند تنها سوال این است که آیا در این دوره کوتاه مدت می شود این حجم از نمایندگان را به دستگاههای صادر کننده کارت تجهیز کرد؟

وی، با بیان اینکه تا تجهیز کامل نمایندگان نباید برای اجرایی کردن این طرح عجله کرد، گفت: در شرایط کنونی خرید دستگاه برای این حجم از نمایندگان مقداری مشکل است .

 

مدیرعامل بیمه پاسارگاد افزود: نمایندگان هم باید بپذیرند که دنیا درحال تغییر است و خودرا به فروش آنلاین مجهز کنند و همسو با تغییرات جامعه پیش بروند در این بین ممکن است تعدادی از نمایندگان توانایی فراهم کردن این امکانات را نداشته باشند که می توانند در رشته های دیگر بیمه ای فعالیت کنند.

 

به عقیده مدیرعامل بیمه پاسارگاد، این طرح با بررسی تمام جوانب و رفع اشکالات، باید اجرایی شود و برای اجرای آن نباید عجله کرد زیرا یک تغییر اجرایی است که آثار مثبت و منفی دارد اما به طور حتم آثار مثبت آن بیشتر است.

 

ضمیری بیان کرد: شرکت متبوع وی در بخش بیمه نامه ثالث چندان فعال نیست و بیشتر در حوزه بیمه نامه عمر فعال بوده و این طرح شرکت های بیمه ای را که عمده فعالیت آنها در بخش بیمه نامه شخص ثالث است تحت تاثیر قرار می دهد.

 

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics