تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درخواست کی پی ام جی از جامعه‌ی تجاری برای در دستورکار قرار دادن برنامه‌های سبز

مؤسسه‌ی حسابرسی و خدمات مشاوره‌ی مدیریت کی پی ام جی در بریتانیا از دولت و کسب‌وکارهای تجاری دعوت نمود تا برنامه‌های سبز را در صدر در دستورکار خود قرار دهند. این مؤسسه در حال ترغیب رهبران تجاری و سیاسی است، که برای بهبود بلندمدت پس از کووید 19 آماده شوند، و با پیشروی و همکاری بیش‌تر در جهت تحولاتی عمل کنند که به ریسک‌ها و فرصت‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و گذار به اقتصاد بدون کربن، به شکل مناسب پاسخ دهند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری جامعه حسابداران رسمی ایران، گذار به اقتصاد بدون کربن حرکتی بسیار پیچیده است و به‌سادگی قابل انجام نیست. در ژوئن سال 2019، بریتانیا قانونی را تصویب کرد که  طبق آن متعهد می‌شود سهم خود را در گرمایش کره‌ی زمین تا سال 2050 به پایان برساند و به دیگر 109 کشور، ایالت و شهرهایی بپیوندد که موافقت کرده‌اند یا در نظر دارند اقدامات مشابهی را انجام دهند. در حالی که برخی از بنگاه‌های بزرگ بریتانیایی از طرح‌های تحول‌گرایانه‌ای در این زمینه رونمایی کرده‌اند، اما پاسخ جامعه‌ی تجاری بریتانیا همچنان نامشخص و متناقض است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب‌وهوایی نیز که قرار بود در اواخر سال جاری در گلاسکو برگزار شود، به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به سال 2021 موکول شد که این موضوع نگرانی‌های زیادی را در مورد کاهش اولویت برنامه‌های سبز رقم زده است. واحدهای تجاری باید با ارزیابی مزایای ناشی از اقتصاد بدون کربن و دریافت مشاوره‌های استراتژیک در مورد چگونگی تحول و کاهش ریسک‌ها، به ریسک‌های آب‌وهوایی پاسخ دهند.

البته دستیابی به اهداف اقتصاد بدون کربن در بریتانیا در دوره‌ای از بی ثباتی عمیق اقتصادی، به تغییر و تحول گسترده در تمام بخش‌های اقتصاد نیاز دارد. حداکثر تا سال 2022 ، تمامی شرکت‌های بورسی و صاحبان دارایی‌های بزرگ ملزم خواهند بود تا ارزیابی خود از ریسک‌هایی ناشی از تغییرات آب‌وهوا را که در معرض آن‌ها قرار دارند، همچنین استراتژی‌ها و نحوه‌ی مدیریت این ریسک‌ها را گزارش کنند. بدون تردید تغییر سیاست‌ها و مقررات، حرکت روبه جلوی برنامه‌های سبز را تسهیل خواهد کرد، اما اهرم‌های حقوقی مختلف باعث ایجاد ریسک‌های احتمالی می‌شوند، بنابراین این وظیفه‌ بر عهده‌ی کسب‌وکارهای تجاری است که به جای انتظار و پاسخگویی، دنبال راه‌کار باشند. فشارهای فوری بر روی هیأت‌های مدیره می‌تواند مانع از تأثیرگذاری و تأمل شود، اما با صرف وقت برای فکر کردن در مورد ریسک‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوا، اجرای سناریوها و ایجاد تغییرات مناسب در مدل‌ها و استراتژی‌های تجاری می توان کمک کرد تا افق برنامه ریزی اقتصادی و سیاسی شرکت‌ها را افزایش داد.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

میثم دهقان |   1399/05/13 09:58:02   |
0     0
براساس آخرین گزارش شرکت مشاوره رتبه‌بندی هم‌اسکات (Hemscott)، موسسه کی‌پی‌ام‌جی (KPMG) در رتبه‌بندی حسابرسان با توجه به تعداد مشتریان همچنان در صدر قرار دارد، و موسسه کرو‌کلارک وایت هیل (Crowe Clark Whitehill) برای اولین بار در جایگاه ۱۰ موسسه برتر قرار گرفته است.
این لیست سه ماهه، قرار گرفتن موسسه کی‌پی‌ام‌جی را در موقعیت برتر از سال ۲۰۰۷ تاکنون تایید می‌کند. این موسسه چهار مشتری جدید به‌دست آورده که که تعداد کل مشتریان بورسی آن را به ۳۸۰ رسانده است. موسسه پرایس‌واتر‌هاوس‌کوپرز (PWC) در جایگاه دوم قرار گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/05/15 00:08:50   |
0     0
گذار به اقتصاد بدون کربن حرکتی بسیار پیچیده است و به‌سادگی قابل انجام نیست. در ژوئن سال 2019، بریتانیا قانونی را تصویب کرد که طبق آن متعهد می‌شود سهم خود را در گرمایش کره‌ی زمین تا سال 2050 به پایان برساند و به دیگر 109 کشور، ایالت و شهرهایی بپیوندد که موافقت کرده‌اند یا در نظر دارند اقدامات مشابهی را انجام دهند. در حالی که برخی از بنگاه‌های بزرگ بریتانیایی از طرح‌های تحول‌گرایانه‌ای در این زمینه رونمایی کرده‌اند، اما پاسخ جامعه‌ی تجاری بریتانیا همچنان نامشخص و متناقض است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/05/26 21:14:05   |
0     0
به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به سال 2021 موکول شد که این موضوع نگرانی‌های زیادی را در مورد کاهش اولویت برنامه‌های سبز رقم زده است. واحدهای تجاری باید با ارزیابی مزایای ناشی از اقتصاد بدون کربن و دریافت مشاوره‌های استراتژیک در مورد چگونگی تحول و کاهش ریسک‌ها، به ریسک‌های آب‌وهوایی پاسخ دهند.
البته دستیابی به اهداف اقتصاد بدون کربن در بریتانیا در دوره‌ای از بی ثباتی عمیق اقتصادی، به تغییر و تحول گسترده در تمام بخش‌های اقتصاد نیاز دارد.مؤسسه‌ی حسابرسی و خدمات مشاوره‌ی مدیریت کی پی ام جی در بریتانیا از دولت و کسب‌وکارهای تجاری دعوت نمود تا برنامه‌های سبز را در صدر در دستورکار خود قرار دهند. این مؤسسه در حال ترغیب رهبران تجاری و سیاسی است، که برای بهبود بلندمدت پس از کووید 19 آماده شوند، و با پیشروی و همکاری بیش‌تر در جهت تحولاتی عمل کنند که به ریسک‌ها و فرصت‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و گذار به اقتصاد بدون کربن، به شکل مناسب پاسخ دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/06/02 01:44:37   |
0     0
به نقل از خبرگزاری جامعه حسابداران رسمی ایران، گذار به اقتصاد بدون کربن حرکتی بسیار پیچیده است و به‌سادگی قابل انجام نیست. در ژوئن سال 2019، بریتانیا قانونی را تصویب کرد که طبق آن متعهد می‌شود سهم خود را در گرمایش کره‌ی زمین تا سال 2050 به پایان برساند و به دیگر 109 کشور، ایالت و شهرهایی بپیوندد که موافقت کرده‌اند یا در نظر دارند اقدامات مشابهی را انجام دهند. در حالی که برخی از بنگاه‌های بزرگ بریتانیایی از طرح‌های تحول‌گرایانه‌ای در این زمینه رونمایی کرده‌اند، اما پاسخ جامعه‌ی تجاری بریتانیا همچنان نامشخص و متناقض است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics