تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۷۰ توصیه سفر را با دلیل بخوانید/ارجحیت چادر به اقامتگاه غیرمجاز

وزارت میراث فرهنگی آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا را در قالب ۷۰ توصیه منتشر کرده در این دستورالعمل آمده اقامت در چادر به اقامت در مراکزاقامتی غیرمجاز ارجحیت دارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، در توصیه‌نامه و یا دستورالعمل سفر که اتاق فکر و دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی برای عموم مردم تدوین کرده، ۷۰ اقدام لازمی که باید مسافر قبل از سفر، در حین سفر و پس از سفر انجام دهد، ذکر شده است. در این دستورالعمل کنار هر اقدام و یا توصیه‌ای دلیل آن نیز بیان شده تا مسافر علت مهم بودن این توصیه‌ها را بداند.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بخش‌هایی از این دستورالعمل آمده: از سلامت اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید. علت: کاهش احتمال آلودگی با کاهش مراجعات حضوری به مکانیک در حین سفر.
 
در سفر ژل ضدعفونی کننده دست به الکل ارجحیت دارد و بهتر است بسته‌هایی با حجم مناسب به تعداد نفرات تهیه شود.
 
علت: الکل در صورتی که به درستی نگهداری نشود، قابلیت اشتعال دارد، همچنین در صورتی که دست‌ها را مدام با الکل ضدعفونی کنید، منجر به خشکی پوست دست شده و آسیب‌های پوستی افزایش می‌یابد. مراقب پوست دستان خود باشید، از مصرف وسواسی مواد ضدعفونی کننده بپرهیزید و از کرم‌های مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید.
 
در بخش اقدامات لازم در حین سفر نیز آمده است:
 
همواره فرض را بر این بگذارید که همه چیز آلوده است.
 
علت: افزایش رعایت مسائل بهداشتی و کاهش احتمال بیماری.
 
اگر از میز رستوران یا کافی‌شاپ استفاده می‌کنید، از پرسنل درخواست کنید مقابل چشمان شما میز را ضدعفونی کنند، مگر آنکه مطمئن باشید، پیش از شما به درستی ضدعفونی شده است.
 
علت: میز می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد.
 
افراد مسن بهتر است با احتیاط بیشتری به سفر بروند. توصیه می‌شود سالمندان عمدتاً محیط‌های طبیعی، خلوت و فضای باز را انتخاب کنند.
 
اگر اقامتگاه رسمی و دارای مجوز در دسترس نبود و یا به هر دلیل تمایلی به استفاده نداشتید، استفاده از چادر در محیطی مناسب و امن ارجحیت دارد. در غیر این صورت تمامی لوازم بهداشتی، شخصی و سایر لوازم و ظروف مورد استفاده خود را به همراه داشته باشید و محیط را با استفاده از اسپری ضدعفونی کننده سطوح کاملاً ضدعفونی کنید.
 
اگر در حین سفر مشکوک به بیماری شدید درصورت اقامت در هتل، مخفی کاری نکنید و به مسئول هتل اطلاع دهید تا اقدامات بهداشتی و ضدعفونی با دوز بالا را انجام دهند.
 
در بخشی از اقدامات لازم پس از بازگشت نیز آمده:
 
پس از بازگشت از سفر تا ۱۴ روز مراودات اجتماعی خود (به ویژه مهمانی‌ها) را محدود کنید تا در صورتی که ناقل بدون علامت هستید، افراد آسیب پذیر درگیر بیماری نشوند.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics