تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تحقق دولت الکترونیک در بخش تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق دولت الکترونیک در بخش تعاون خبر داد و گفت: امسال با شروع به کار سامانه جامع هوشمند تعاون، ثبت تغییرات تعاونی‌ها بدون هزینه و واسطه و در کمترین زمان انجام می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمد کبیری» روز دوشنبه  درباره سامانه جامع هوشمند بخش تعاون افزود: مطابق مصوبه هیات مقررات زدایی در سال ۱۳۹۷ بخشی از قانون تعاونی‌ها ملغی  اعلام شد.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: براین اساس شرکت‌های تعاونی بدون مراجعه به وزارت کار، می‌توانستند تغییرات ثبتی خود را در اداره کل ثبت شرکت‌ها ثبت کنند که این موضوع آفات بسیاری را در مسیر حرکت‌ تعاونی‌ها ایجاد کرد.
 
معاون امور تعاون وزارت کار ادامه داد: در این مدت اختیارات نظارتی وزارت کار بر تعاونی‌ها از بین رفت و تعاونگران آشفته و سردرگم شده بودند و برای ثبت تغییر نیاز  داشتند که میلیون‌ها تومان به مراکزی که صلاح نبود پرداخت کنند و فعالیت غیررسمی تعاونی‌ها افزایش یافته بود.
 
وی اظهارداشت: در بهمن ماه سال گذشته دیوان عدالت اداری بخشنامه هیات مقررات زدایی را باطل اعلام کرد چرا که آن را مغایر قانون تعاون و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون رفع موانع تولید و تصمیمی فرا قانونی می‌دانست.
 
کبیری گفت: پس از ابطال مصوبه، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون با تلاش معاونت تعاون در شهریورماه ۹۸ با هدف بهبود فضای کسب و کار تعاونی‌ها رونمایی و کار خود را شروع کرد.
 
وی افزود: با شروع به کار این سامانه،  تعاونگران بدون مراجعه حضوری به ادارات تعاون و پرداخت هزینه، تغییرات تعاونی را به صورت خودکار ثبت می‌کنند.
 
کبیری گفت: امیدواریم در آینده نزدیک اتصال سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به سامانه اداره ثبت شرکت ها در قوه قضاییه انجام شود تا شاهد الکترونیکی شدن تمام فرآیند ثبت و تغییرات تعاونی ها در کشور باشیم.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics