تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آمادگی سرمایه‌گذاری‌های استانی برای انتقال سهام و افزایش سرمایه

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، اقدامات لازم برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و افزایش سرمایه را انجام داده و پس از پایان مهلت انتخاب روش سهامداری، آماده این اقدامات هستند.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری طلا ،حیدری، سخنگوی کانون سرمایه گذاری‌های استانی سهام عدالت، ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: از مدیران و مسئولان ذیربط به ویژه سازمان خصوصی سازی خواستاریم، برای فردای روز ۱۵ خرداد، اطلاعات نهایی تمامی سهامداران محترمی که عضو شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند، شامل تمامی سهامداران عدالت (منهای افرادی که راسا  با مراجعه به سامانه گزینه مستقیم را انتخاب کرده اند) و میزان دارایی به تفکیک استانها آماده و تحویل شود تا بلافاصله در قالب مجمع فوق العاده، افزایش سرمایه به عنوان اولین گام در مسیر ثبت مجامع و ورود این شرکت ها و معاملاتی شدن سهام آنها انجام شود.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با دعوت از تمامی دست اندرکاران به تبعیت از فرمان ۸ ماده‌ای و ابلاغیه اخیر مقام معظم رهبری و قوانین مصوب گفت: امید است با نگاه و رفتار حرفه ای و به دور از تاویل ها وتفسیرها، تمامی افراد حقیقی و حقوقی ذیربط، در مسیر این تحویل و تحول تاریخی، همراه و تسهیل گر فعالیت «مجموعه و بخش مردمی سهام عدالت» که مقرر است، طبق قانون تجارت و زیر نظر بورس باشند و همچون سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در اتاق شیشه ای و با شفافیت فعالیت کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در قوانین مورد عمل به وضوح مباحث حقوقی روشن شده، افزود: پرهیز از هرگونه تشکیک و اقدامی که با هدف تاخیر در روز مقرر برای تحویل و تحول سهام عدالت به سرمایه گذاری های استانی باشد،مطالبه ی به حق مردم و این مجموعه بوده و از شورای‌عالی محترم بورس تقاضامندیم توجه مسئولان ذیربط را به قید «هرچه زودتر»  مندرج در ابلاغیه تاریخی رهبر معظم انقلاب و لزوم تسهیل شرایط و لحاظ توامان دقت و سرعت در این راستا، جلب نمایند.
 
حیدری، ضمن انتقاد از عملکرد، سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت و با تاکید بر اینکه شایسته است سخنگویی چنین طرح عظیم و ملی را مقام و مسئولی ملی همچون رییس محترم سازمان بورس عهده دار باشد، گفت: آقای فهیمی باید بین «سخنگویی ستاد راهبردی سهام عدالت» و «مدیرعاملی شرکت سپرده گذاری مرکزی» یکی را انتخاب کند؛ زیرا در مورد این دو سمت ایشان؛ الان تعارض منافع به وجود آمده است. ایشان در مقام سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت باید مصوبات شورای عالی بورس را بی طرفانه منتشر کند که از جمله این مصوبات، لزوم تشویق مردم به «ماندگاری سهامشان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی» است.
 
وی افزود: چون هم در ماده 3 دستور رهبری معظم انقلاب به این موضوع تاکید شده و شورای عالی بورس هم بر این موضوع تاکید داشته و فرض بر این بوده که آقای فهیمی به عنوان سخنگو، مصوبات شورای عالی را تبیین کند، اما ایشان در عمل، در مقام مدیرعاملی شرکت سپرده گذاری مرکزی ، سامانه فروش سهام عدالت را راه اندازی کرده که تبلیغ این فرآیند، البته ضروری، فروش سهام عدالت مغایر با مصوبه شورایعال مبنی بر تبیین ضرورت «ماندگاری سهام در شرکت های سرمایه گذاری استانی» است و اکثر کارشناسان هم فقط برای فعالان قدیمی بازار سرمایه توصیه می‌کنند که روش مستقیم و گزینه فروش سهام را انتخاب کنند.
 
وی ادامه داد: ایشان در روزهای اخیر به صورت مکرر تبلیغ این سایت را می کنند. این کار خلاف و غیر قانونی نیست ولی نمی شود شما سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت باشید، ولی تبلیغ سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی برای فروش سهام عدالت را بکنید.
 
وی تاکید کرد: ما از ایشان درخواست می‌کنیم، یکی از این سمت ها را انتخاب کنند؛ زیرا با شرایط فعلی، بی طرفی مقام سخنگو زیر سوال می‌رود.

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics