تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک‌ها از ورود به عرصه ساخت و ساز املاک مسکونی و تجاری منع شده‌اند

یک عضو هیات مدیره بانک سینا، اعلام کرد: اساسا سرمایه‌گذاری و ورود بانک‌ها در حوزه ساخت و ساز ممنوعیت آیین نامه ای و مقرراتی داشته و تبعات تخلفاتی را برای بانک‌ها به دنبال خواهد داشت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری چابک آنلاین، رژین میدانی، علیرضا تقدیری بیان کرد: در حال حاضر باتوجه به ماده 7 دستورالعمل ابلاغی مربوط به سرمایه گذاری، بانک ها و موسسات اعتباری تنها مجاز به ورود به امر سرمایه گذاری حداکثر تا سقف 20 درصد سرمایه پایه خود خواهند بود هر چند که بر اساس دستورالعمل مذکور، نوع سرمایه گذاری بانک ها نیز وفق بند 1-7 دستورالعمل صرفا در سه بخش امکان پذیر است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی، تشریح کرد: این سه بخش نیز شامل مشارکت حقوقی موسسه اعتباری در تاسیس شرکت های جدید و خرید سهام شرکت های موجود، تحصیل اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام توسط موسسه اعتباری و تحصیل سایر اوراق بهادار (ارزی و ریالی) توسط موسسه اعتباری می شود.

تقدیری تصریح کرد: حتی تکالیفی را در اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای موسسات اعتباری درکاهش حداقل 33 درصدی دارایی های منقول و غیر منقول تملکی و شرکت های تابعه آن ها و همچنین سهام تحت تملک خود و شرکت های تابعه خود در بنگاه هایی که فعالیت های غیربانکی انجام می دهند را ظرف سه سال از تاریخ لازم الاجرا شده این قانون، مقرر کرده است.

عضو هیات مدیره بانک سینا اضافه کرد: عدم اجرای آن، بانک ها را با جرایم سختی مواجه خواهد کرد بنابراین بانک ها در ورود به عرصه سرمایه گذاری در ساخت و ساز املاک اعم از مسکونی و تجاری منع شده اند.

تقدیری درخصوص اعطای تسهیلات خرید مسکن چنین گفت: سابقا باتوجه به مقررات ابلاغی بانک مرکزی اعطای تسهیلات مسکن صرفا از ناحیه بانک تخصصی مسکن باید اعطا می شد که مدت ها است این ممنوعیت برداشته شده است.

وی ادامه داد: برابر ضوابط بانک مرکزی سهم بانک ها در اعطای تسهیلات در صنعت مسکن و ساختمان 25 درصد پیش بینی شده است.

 

 

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics