تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا باید قیمتها را هنگام خرید مقایسه کرد؟

انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای هدایت می کند، اغلب اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش زیادی نشان می دهند. در حقیقت قیمت، یک محرک قوی به حساب می آید در این صورت باید تلاش کنید قیمت را تا حد امکان پایین نگه دارید. تعدادی دیگر از مشتریان بدنبال کالای لوکس با قیمت بالاهستند در این صورت قیمت بالاحتی برای آنان جذاب نیز هست، پس فروشندگان چه برای فروش نقدی و چه فروش نسیه، برای جذب مشتری با ید به قیمتها توجه خاص داشته باشند. بنابراین به عنوان خریدار باید به قیمت ها نگاهی متفاوت داشت. سواد قیمت یکی از اجزای سوا مالی محسوب می شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان، قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است. در دهه های اخیر عوامل غیر قیمتی اهمیت روزافزونی پیدا کرده اند. البته، قیمت کماکان به عنوان مهمترین رکن تعیین کننده ی سهم بازار و سودآوری هر شرکتی به قوت خود باقی مانده است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قیمت یگانه عنصر درآمدزای ترکیب عناصر بازاریابی است. سایر عناصر این ترکیب هزینه زا هستند. قیمت همچنین انعطاف پذیرترین عنصر ترکیب عناصر بازاریابی است. قیمت برخلاف ویژگی های کالا و تعهدات شبکه ی توزیع به سرعت تغییرپذیر است. همین طور قیمت گذاری مشکل شماره ی یکی است که مدیران بازاریابی بسیاری از شرکت ها با آن روبه رو می شوند، به طوری که بسیاری از آن ها از عهده ی رفع آن برنمی آیند.یکی از مشکلات جاری شرکت ها این است که برای حفظ میزان فروش خود به جای اینکه به خریداران اطمینان بدهند « به ازای پولی که پرداخت می کنند فایده خواهند برد»، قیمت های خود را کاهش می دهند. اشتباه دیگر این شرکت ها این است که هنگام تعیین قیمت فروش، به جای فایده به هزینه توجه دارند و نیز در قیمت گذاری های خود سایر ارکان ترکیب عناصر بازاریابی را مد نظر قرار نمی دهند.
 
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان
5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت
 
عامل اول: قیمت تمام شده
قیمت تمام شده، عبارت است از مجموع هزینه هایی که برای تولید کالا یا خدمت صرف شده است. کاملا واضح است که هر چقدر قیمت اولیه محصولات شما نسبت به رقبا کمتر باشد، توان رقابتی و حاشیه سود شما بالاتر می رود.
 
عامل دوم: قیمت رقبا
رقبا را زیر نظر داشته باشید. قیمت گذاری رقبا عاملی است که با توجه به استراتژی قیمت گذاری شما می تواند بر قیمت گذاری شما تاثیر گذار باشد. در قیمت گذاری رقبایی که با آن ها رقابت تنگاتنگ (رقبای مطرح) دارید را به صورت ویژه زیر نظر بگیرید.
رقبای مطرح رقبایی هستند که مشتریان شما را با آن ها مقایسه می کنند و قیمت و کیفیت محصولات شما را با آن ها مقایسه می کنند.
 
عامل سوم: ارزش مشتری
مشتریان شما چه مقدار برای محصولات شما ارزش قائلند. “ارزیدن” فعلی است که در این مواقع به کار می رود. آن ها هنگامی که محصولات شما را مشاهده می کنند یا از آن استفاده می کنند، می گویند: “این محصول فلان قدر می ارزد.” و این ارزشی است که مشتری برای محصولات شما قائل است.
مشتریان شما هنگام مواجهه با محصولاتتان چه مقدار ارزش قائل هستند؟ این سئوالی است که هممواره باید از خود بپرسید.
 
عامل چهارم: تفکرات مدیریت
تفکرات مدیریتی در واقع به دو جنبه اشاره دارد. اول اینکه استراتژی های قیمت گذاری چه هستند. دوم اینکه مدیران مجموعه چه دیدگاهی در باره قیمت گذاری دارند.
 
عامل پنجم: رسالت شرکت
برخی از شرکت ها برای خود رسالت تعیین می کنند. این رسالت ممکن است اجتماعی، اقتصادی، سیاسی یا دینی مذهبی باشد. با توجه به این سیاست ممکن است قیمت گذاری شرکت دستخوش تغییرات قرار گیرد.
 
عامل ششم: دخالت دولت
دولت برای جلوگیری از سواستفاده برخی از شرکت ها و دلالان در برخی بازارها، با ابزارهایی که در دست دارد، قیمت را تعیین و کنترل می کنند. در ایران قیمت نان، لبنیات، بنزین و … با دخالت دولت تحت کنترل قرار می گیرد.
 
بنابراین ممکن هست یک کالای مشابه به دلایلی که ذکر شد قیمتهای و شرایط پرداخت متفاوتی داشته باشند لذا هنگام خرید بهر شکل حتما قیمتها را باید مقایسه نمود.

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مهدی سامعی |   1399/03/25 12:09:15   |
1     0
مهمترین عامل در معامله قیمت می باشد که اثر روانی بالایی را دارد و اثرگذار است . در مواقعی خریدار فکر می کند که هر چیزی را گرانتر بخرد از کیفیت بالاتری برخوردار است و در مواقعی قیمت بالا باعث انصراف خریدار از خرید می شود. پس بهترین قیمت در قیمت گذاری قیمتی است که تا حد امکان تمامی موارد اثرگذار را مدنظر قرار دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/29 05:09:55   |
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و… است.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/29 05:11:24   |
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و… است.
mona |   1399/04/17 10:50:20   |
انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای هدایت می کند، اغلب اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش زیادی نشان می دهند.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 00:04:52   |
شش عامل بر قیمت گذاری تاثیر گذار هستند :
1. قیمت تمام شده2. قیمت رقبا3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت.
ک مهمترین آن قیمت است که باید سعی کنیم آنرا در
حد نرمال نگه داریم .چون قیمت اثر روانی دارد و خیلی افراد بدنبال
اجناس با قیمت مناسب هستند .
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:36:11   |
اضافی قیمت باید محاسبه شده باشد
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 15:00:07   |
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و… است.
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 19:49:54   |
در خرید هر چیز به قیمت ان احتیاج داریم قیمت در
موقع خرید بسیار مهم است در واقع هیچ چیزی بدون
قیمت گرفتن نمیتوان خرید
محمد پوراکبری |   1399/05/05 09:59:42   |
قیمت در واقع ارزش گزاری بر یک کالا یا هرچیزی است ک عوامل مختلفی همچون قیمت تمام شده ، قیمت رقبا ، ارزشی ک مشتریان برای ان کالا قائل هستند و ... بر روی ان تاثیر میگذارند و هر فردی با توجه ب موقعیتش سعی در ارزان یا گران کردن قیمت دارد مثلا یک تولید کننده باید سعی در کاهش قیمت نهایی محصولات خود شده تا بتواند با بهای کمتری ان را وارد بازار و با رقبا ، رقابت کند .
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/16 15:40:23   |
قیمت رقبا
رقبا را زیر نظر داشته باشد همچنین قیمت گذاری رقبا عاملی است که با توجه به استراتژی قیمت گذاری شما می تواند بر قیمت گذاری شما تاثیر گذار باشد.
حسین علی پناه |   1399/03/25 12:14:08   |
0     0
قیمت ارزشی است که هر شخصی به داشته های خود میگذارد البته نه صرفا برای همه چیز این ارزش گذاری دو جنبه داخلی و درونی و خارجی داشته ،حال اکثر ارزش یا قیمت گذاری ها در خارج از کنترل شخص بوده که فقط شخص میتواند انتخابگر باشد و نه تاثیرگذار مثل قیمت تمام کالاهی اساسی مصرفی ، خانه ،ماشین و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/25 14:45:43   |
0     0
یکی از مشکل‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های پیش روی یک کارآفرین، تصمیم‌گیری در مورد قیمت محصولات یا خدمات‌ است. اگرچه، برای قیمت‌گذاری مناسب یک فرمول مشخص وجود ندارد اما خوشبختانه راهبردهایی وجود دارند، که در تعیین بهای درست کمک خواهند کرد.در قالب مدل‌های قیمت‌گذاری، توجه به عوامل زیر ضروری است:
جایگاه محصول- جایگاه محصول شما در بازار کجا است؟ آیا قیمت در تعیین جایگاه محصول نقش کلیدی دارد؟ کالای شما قرار است در فروشگاه‌های لوکس به فروش برسد یا در فروشگاه‌های تخفیف‌دار عرضه شود؟ همچنان که قیمت پایین نقش اساسی در فروشگاه‌های تخفیف دار دارد، در فروشگاه‌های لوکس تاثیر منفی روی تصور مشتری از کالای شما خواهد داشت؛ بنابراین، قیمت باید با جایگاه محصول سازگار باشد.
منحنی تقاضا- همان طور که می‌دانید قیمت تاثیر مستقیم بر مقدار تقاضا از طرف مشتریان دارد. هر قیمتی منجر به سطح مختلفی از تقاضا می‌شود. حتما به تحقیقات بازار ولو به صورت ساده بپردازید. با طرح سوالاتی از قبیل «آیا شما این محصول یا خدمت را با مبلغ «آ» ریال خریداری می‌کنید؟ با مبلغ «ب» ریال چطور؟ حتی یک کارشناس ساده بازاریابی نیز می‌تواند با تهیه یک منحنی تقاضا شما را از درصد احتمالی خریداران تان به قیمت‌های «آ» و «ب» مطلع سازد.
هزینه‌ها- انواع هزینه‌های متغیر و ثابت محصولات یا خدمات‌تان را به خوبی شناسایی و محاسبه کنید. به خاطر داشته باشید که سود ناخالص (بهای فروش منهای قیمت تمام شده) باید بیشتر از هزینه‌های سربار ثابت باشد تا فعالیت شما سودآوری داشته باشد. عدم توجه کافی بسیاری از کارآفرینان به این موضوع به ظاهر ساده باعث ایجاد مشکل در کسب و کار آنان می‌شود.
عوامل محیطی- آیا محدودیت‌های قانونی خاصی برای قیمت‌گذاری شما وجود دارد؟ برای مثال در بعضی از مناطق با توجه به شرایط اقلیمی و غیره قوانین ویژه‌ای در نحوه قیمت‌گذاری برخی از کالاها و خدمات اعمال می‌شود. یکی دیگر از عوامل محیطی، واکنش رقبا به قیمت شما است. برای نمونه، آیا قیمت خیلی پایین شما را وارد جنگ قیمت نمی‌کند؟ پس، به عوامل محیطی تاثیرگذار بر قیمت خود توجه کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 18:09:43   |
0     0
قیمت هزینه ای است که مشتری باید برای محصول یا خدمات شما پرداخت کند. قیمت گذاری در یک محیط رقابتی، کاری بسیار بحرانی و چالش برانگیز است. اگر شما قیمت را بسیار پایین تعیین کنید، میزان فروش و هزینه های تان افزایش خواهد یافت و اگر قیمت را بسیار بالا و گران تعیین کنید، بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و… است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 18:33:52   |
0     0
در زمان هایی خریدار فکر می کند که هر چیزی را گران تر بخرد از کیفیت بالاتری برخوردار است و در مواقعی قیمت بالا باعث منصرف شدن خریدار می شود لذا تاثیر روانی به سزایی در معامله دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 20:10:07   |
0     0
در اقتصاد برای مقایسه هزینه زندگی افراد در طول زمان یا مقایسه قدرت خرید مردم در طول زمان‌های مختلف از شاخصی تحت‌عنوان شاخص قیمت مصرف‌کننده استفاده می‌کنند. برای انجام مقایسه، شما نیاز دارید تفاوت یک وضعیت مشابه را در زمان‌های مختلف بررسی کنید. شاخص قیمت مصرف‌کننده که به اختصار به آن CPI گفته می‌شود یک سطح استاندارد زندگی را برای مصرف‌کننده درنظر می‌گیرد. تعیین این سطح خاص از زندگی باید متناسب با تقاضای مردم انجام شود. برای محاسبه CPI اقتصاددانان یک سبد کالای خاص را به‌عنوان شاخص مقایسه درنظر می‌گیرند. مثلا آناناس یک کالای معمول که توسط همه مردم مصرف شود نیست، اما اگر از اکثر مردم کشورمان بپرسیم غذای اصلی آنها در طول سال چیست بدون شک خواهند گفت برنج، نان، گوشت. در این سبد قیمت همه کالاها به‌صورت یکسان وارد نمی‌شود و ممکن است مردم در اقلام مصرفی خود به نان بیشتر از برنج اهمیت دهند؛ بنابراین محاسبه باید به‌گونه‌ای انجام شود که این تمایز نیز لحاظ شود. برای این کار اصطلاحا به برخی اقلام وزن بیشتری می‌دهند مثلا هنگام محاسبه قیمت نان را در ۲ ضرب می‌کنند و قیمت برنج را بدون تغییر وارد سبد مصرف نمونه‌ای می‌کنند. این وظیفه سازمان بررسی‌های اقتصادی است که با مطالعه رفتار مصرف‌کنندگان و بررسی سبد کالا و خدمات خریداری‌شده توسط مردم، وزن مربوط به هر کالا را تعیین کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 00:38:52   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/26 18:56:31   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/26 21:44:07   |
0     0
قیمت گذاری PRICING عبارتست از فرایند مشخص نمودن ارزش کالا و خدمات به منظور خرید و فروش به شکل دستی یا اتوماتیک یکی از مهمترین عوامل موثر در میزان موفقیت هر کسب و کار انجام فرآیند قیمت گذاری بر روی محصولات و خدمات می باشد به بیان ساده تر تصمیمات درست در قیمت گذاری محصولات و خدمات تاثیر بسیار زیادی در میزان سود بنگاه های اقتصادی خواهد داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 19:00:24   |
0     0
بهر است در هنگام خرید دست از مقایسه قیمت ها بر ندارید. گاهی با طی مسافت چند خیابان می توانید همان کالا را به مراتب ارزان تر بیابید. همچنین برای برخی از کالاهای دیجیتالی می توانید از جست وجوهای اینترنتی بهره ببرید. اگر از قیمت کالاها در دیگر فروشگاه ها مطلع باشید، آن وقت قدرت چانه زنی شما در مقابل فروشنده نیز افزایش می یابد اما اگر فروشنده احساس کند شما از اطلاعات کافی در مورد بازار کالا بی بهره هستید، تلاش می کند از بی اطلاعی شما بهره ببرد تا شما را به خرید آن کالا ترغیب کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ادمین سواد مالی |   1399/04/02 23:35:00   |
1     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است.


- برخی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت را نام ببرید؟
- اهمیت مقایسه قیمت ها در چیست؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:51:26   |
عاملی مهم عرضه و تقاضا است
البته قیمت به موارد دیگری نیز وابسته است مثل شرایط اقتصاد و ضروری یا غیر ضروری بودن آن کالا
فرزانه جنتی |   1399/04/20 01:16:21   |
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان
5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت
بنابراین ممکن هست یک کالای مشابه به دلایلی که ذکر شد قیمتهای و شرایط پرداخت متفاوتی داشته باشند لذا هنگام خرید بهر شکل حتما قیمتها را باید مقایسه نمود.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 08:15:35   |
- برخی از عوامل اثرگذار بر قیمت ها عبارتند از:
۱.قیمت تمام شده ۲. قیمت رقبا ۳. ارزش مشتری ۴. تفکر مدیریت ارشد سازمان ۵. رسالت سازمان ۶. دخالت دولت
- اهمیت مقایسه قیمت ها این است که با مقایسه کردن قیمتت ها می توان اجناس ارزان تر و با کیفیت بیشتر را خریداری کرد. تورم نیز حذف می شود.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 16:15:17   |
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:54:30   |
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 03:46:28   |
بعد از عرضه و تقاضا
- برخی از عوامل اثرگذار بر قیمت ها عبارتند از:
۱.قیمت تمام شده ۲. قیمت رقبا ۳. ارزش مشتری ۴. تفکر مدیریت ارشد سازمان ۵. رسالت سازمان ۶. دخالت دولت
اهمیت آن در میزان تصاحب سهم بازار و پیشی گرفتن از رقبا و ایجاد رضایتمندی مشتریان است .
علیرضا آزاد |   1399/04/29 17:31:40   |
از این عوامل میتوان به:ارزش مشتری،قیمت رقبا،قیمت تمام شده،دخالت دولت،رسالت شرکت،تفکرات مدیران ارشد اشاره کرد.
از این جهت اهمیت دارد که مشتری بداند همان کالا با کیفیت مشابه با قیمت پایینتر وجود دارد و دیگر هزینه اضافی نپردازد
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 20:50:06   |
قیمت هزینه ای است که مشتری باید برای محصول یا خدمات شما پرداخت کند. قیمت گذاری در یک محیط رقابتی، کاری بسیار بحرانی و چالش برانگیز است. اگر شما قیمت را بسیار پایین تعیین کنید، میزان فروش و هزینه های تان افزایش خواهد یافت و اگر قیمت را بسیار بالا و گران تعیین کنید، بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و… است.قیمت هارا برای این بایدبرای این مقایسه کرد چون ممکن است کالایی باکیفیت خیلی پایین گرانتراز کالایی باکیفیت خوب باشد
مرجان عباسی نسب |   1399/05/03 01:29:52   |
بررسی عامل های موثر بر پایداری قیمت های بخش های گوناگون اقتصاد است. داده های مورد نیاز شامل متغیرهای نرخ ارز، نرخ بهره، حجم نقدینگی و شاخص قیمت بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات طی دوره 1350تا 1382، از مجموعه داده های سری زمانی اقتصادی-اجتماعی موسوم به PDS و مجموعه آمار سری زمانی سازمان برنامه ریزی و مدیریت بدست آمده است. از الگوی خود توضیح برداری (VAR) برای برآورد و آزمون واکنش متغیرهای درونزای الگو نسبت به شوک های وارده بر جملات اخلال استفاده شد. بر اساس نتایج مشخص گردید که متغیرهای پولی شامل نرخ ارز، نرخ بهره، حجم نقدینگی و همچنین قیمت های بخش خدمات بر قیمت های بخش کشاورزی اثر دارند. از سوی دیگر افزایش قیمت های بخش صنعت منجر به افزایش قیمت های کشاورزی می شود. در بخش صنعت مشخص گردید افزایش نرخ بهره، حجم پول و قیمت های کشاورزی تاثیر منفی بر قیمت های این بخش دارند و تنها افزایش قیمت خدمات باعث افزایش قیمت های صنعت می شود. قیمت های بخش خدمات نیز از قیمت های بخش کشاورزی و نرخ ارز به گونه منفی و از نرخ بهره، حجم پول و همچنین از قیمت های بخش صنعت به گونه مثبت متاثر می شود.
تمام
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/05 14:31:22   |
1. قیمت تمام شده2. قیمت رقبا3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت.
سعیده دهقان |   1399/04/05 22:08:46   |
0     0
قیمت از نظر لغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار؛ اما در بازار، عبارت است از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان می‌شود. بر این اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به زبان ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌. این‌ فرآیند،‌ مداوم‌ و پویاست و تداوم و پویایی‌ آن، ناشی‌ از تغییرات‌ محیطی‌ و عدم‌ ثبات‌ شرایط‌ بازار است‌ که‌ لزوم‌ جرح‌ و تعدیل‌ قیمت‌ را ایجاب می‌کند؛ اما انتخاب صحیح سطح قیمت، سازمان‌ها را، در دسترسی راحت‌تر به اهداف تجاری خود یاری می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/04/06 11:18:22   |
0     0
به نظرم مهمترین عامل تعیین قیمت عرضه و تقاضا است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 11:58:06   |
0     0
با سلام
بصورت خلاصه در خصوص مقوله قیمت چنین می توان عنوان کرد :
قیمت مبلغی یا واحدهایی از وجوه نقدی است که شخص مصرف کننده ما به ازاء برخوردار شدن از تولیدات، محصولات، خدمات می پردازد.
به هر میزان تناسب و تعادل این رابطه عرضه و تقاضا منطقی تر باشد قیمت پرداختی توسط مصرف کننده گان شفافیت خواهد شد و بلعکس.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/04/07 20:43:48   |
0     0
قیمت یکی از عوامل تاثیر گذار بر خریدار وفروشنده می باشد که عوامل زیادی در برقراری وثبات آن نقش دارند که می تواند وفاداری مشتریان هر چند اندک را به همراه داشته یا باعث بی وفایی مشتری میگردد عوامل متعددی بر فرایند قیمت گذاری تاثیر دارد که شاید بتوان مهمترین آن را تاثیر قیمت تمام شده بر روی ان وتفکرات ارایه دهنده آن دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 21:18:41   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 08:56:17   |
0     0
یکی از مهمترین عواملی که در میزان رشد و یا افت فروش بسیار موثر است همین قیمت است. این موضوع خود می تواند در مشتری مداری و پیشرفت و توسعه شغلی بسیار موثر باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/13 19:40:14   |
0     0
قیمت هارا برای این بایدبرای این مقایسه کرد چون ممکن است کالایی باکیفیت خیلی پایین گرانتراز کالایی باکیفیت خوب باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 20:03:07   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/04/14 21:42:23   |
0     0
مسلما برای خرید یک محصول قیمت اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاثیر روانی زیادی دارد تا حدی که در بعضی مواقع تفاوت یک ریال برای مشتری قابل توجه است مثلا 2990 ریال با 30000ریال تفاوت زیادی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/15 00:06:46   |
0     0
عاملی مهم عرضه و تقاضا است .یکی از مهمترین عواملی که در میزان رشد و یا افت فروش بسیار موثر است همین قیمت است. این موضوع خود می تواند در مشتری مداری و پیشرفت و توسعه شغلی بسیار موثر باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/17 00:10:12   |
0     0
به نظرم مهمترین عامل تعیین قیمت عرضه و تقاضا است
قیمت هارا برای این بایدبرای این مقایسه کرد چون ممکن است کالایی باکیفیت خیلی پایین گرانتراز کالایی باکیفیت خوب باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:56:59   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و… است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 02:43:48   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.برای قیمت‌گذاری مناسب یک فرمول مشخص وجود ندارد اما خوشبختانه راهبردهایی وجود دارند، که در تعیین بهای درست کمک خواهند کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/17 13:24:49   |
0     0
وجهی است که بابت هرکالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود را قیمت می گویند.
قیمت گذاری به زبان ساده یعنی تعین قیمت برای کالا یا خدمات این فرایند مدام وپویاست وتدام وپایایی ان ناشی از تغییرات محیطی وعدم ثبات وشرایط بازاراست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:51:22   |
0     0
ه نظرم مهمترین عامل تعیین قیمت عرضه و تقاضا است
قیمت هارا برای این بایدبرای این مقایسه کرد چون ممکن است کالایی باکیفیت خیلی پایین گرانتراز کالایی باکیفیت خوب باشد
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 22:48:21   |
0     0
قیمت از نظر لغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار؛ اما در بازار، عبارت است از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان می‌شود. بر این اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به زبان ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌. این‌ فرآیند،‌ مداوم‌ و پویاست و تداوم و پویایی‌ آن، ناشی‌ از تغییرات‌ محیطی‌ و عدم‌ ثبات‌ شرایط‌ بازار است‌ که‌ لزوم‌ جرح‌ و تعدیل‌ قیمت‌ را ایجاب می‌کند؛ اما انتخاب صحیح سطح قیمت، سازمان‌ها را، در دسترسی راحت‌تر به اهداف تجاری خود یاری می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:57:51   |
0     0
عاملی مهم عرضه و تقاضا است.
یکی از مهمترین عواملی که در میزان رشد و یا افت فروش بسیار موثر است همین قیمت است. این موضوع خود می تواند در مشتری مداری و پیشرفت و توسعه شغلی بسیار موثر باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/19 10:06:45   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 13:25:23   |
0     0
تصور مشتریان از فایده ی کالا سقف قیمت فروش را نشان می دهد. اگر مشتریان تصور کنند قیمت فروش از فایده ی کالا بیشتر است کالا را نخواهند خرید. هزینه ی تمام شده ی کالا حد پایین قیمت فروش را نشان می دهد. اگر شرکتی قیمت را زیر بهای تمام شده تعیین کند، با زیان روبه رو می شود.هر شرکتی هنگمام تعیین قیمت فروش بین این دو حد، باید تعدادی از عوامل داخلی و خارجی و از جمله راهبرد و ترکیب کلی عناصر بازاریابی و ماهیت بازار و تقاضا و راهبرد ها و قیمت های فروش رقبا را نیز در نظر داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:40:33   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شودو فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند
عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 12:44:27   |
0     0
مهمترین عامل تعیین قیمت عرضه و تقاضا است
قیمت هارا برای این بایدبرای این مقایسه کرد چون ممکن است کالایی باکیفیت خیلی پایین گرانتراز کالایی باکیفیت خوب باشد.قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.برای قیمت‌گذاری مناسب یک فرمول مشخص وجود ندارد اما خوشبختانه راهبردهایی وجود دارند، که در تعیین بهای درست کمک خواهند کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/21 00:47:28   |
0     0
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده ۲-قیمت رقبا۳- ارزش مشتری
4- تفکر مدیریت ارشد سازمان۵-رسالت سازمان
6-دخالت دولت
بنابراین ممکن هست یک کالای مشابه به دلایلی که ذکر
شد قیمتهای و شرایط پرداخت متفاوتی داشته باشند لذا
هنگام خرید به هر شکل حتما قیمتها را باید مقایسه نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/23 08:42:18   |
0     0
قیمت از نظر لغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار؛ اما در بازار، عبارت است از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان می‌شود. بر این اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به زبان ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/04/23 13:47:16   |
0     0
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان
5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت
بنابراین ممکن هست یک کالای مشابه به دلایلی که ذکر شد قیمتهای و شرایط پرداخت متفاوتی داشته باشند لذا هنگام خرید بهر شکل حتما قیمتها را باید مقایسه نمود..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 16:16:16   |
0     0
اهداف بازاریابی
خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی
عامل هزینه
سازمان قیمت گذاری
ماهیت بازار
قیمت رقبا
شرایط اقتصادی
عوامل توزیع
قوانین و مقررات
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 13:43:04   |
0     0
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان
5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/25 17:44:07   |
0     0
قیمت یگانه عنصر درآمدزای ترکیب عناصر بازاریابی است. سایر عناصر این ترکیب هزینه زا هستند.انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای هدایت می کند،
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده 2. قیمت رقبا 3. ارزش مشتری 4. تفکر مدیریت ارشد سازمان 5. رسالت سازمان 6. دخالت دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 17:49:16   |
0     0
اغلب اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش زیادی نشان می دهند. در حقیقت قیمت، یک محرک قوی به حساب می آید در این صورت باید تلاش کنید قیمت را تا حد امکان پایین نگه دارید. تعدادی دیگر از مشتریان بدنبال کالای لوکس با قیمت بالاهستند در این صورت قیمت بالاحتی برای آنان جذاب نیز هست، پس فروشندگان چه برای فروش نقدی و چه فروش نسیه، برای جذب مشتری با ید به قیمتها توجه خاص داشته باشند. بنابراین به عنوان خریدار باید به قیمت ها نگاهی متفاوت داشت.
شش عامل تاثیر گذار بر فرآیند قیمت گذاری:
1. قیمت تمام شده 2. قیمت رقبا 3. ارزش مشتری 4. تفکر مدیریت ارشد سازمان 5. رسالت سازمان 6. دخالت دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 22:36:04   |
0     0
قیمت یگانه عنصر درآمدزای ترکیب عناصر بازاریابی است. سایر عناصر این ترکیب هزینه زا هستند. قیمت همچنین انعطاف پذیرترین عنصر ترکیب عناصر بازاریابی است. قیمت برخلاف ویژگی های کالا و تعهدات شبکه ی توزیع به سرعت تغییرپذیر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/25 23:37:00   |
0     0
- انحصار بودن کالا یا خدمت ، کیفیت ، تقاضا ، عرضه ، قیمت رقبا ، هزینه های تولید ،سیاست گذاری مدیران ، ارزش مشتریان .
- اهمیت آن در میزان تصاحب سهم بازار و پیشی گرفتن از رقبا و ایجاد رضایتمندی مشتریان است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:01:06   |
0     0
قیمت از نظر لغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار؛ اما در بازار، عبارت است از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان می‌شود. بر این اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به زبان ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌. این‌ فرآیند،‌ مداوم‌ و پویاست و تداوم و پویایی‌ آن، ناشی‌ از تغییرات‌ محیطی‌ و عدم‌ ثبات‌ شرایط‌ بازار است‌ که‌ لزوم‌ جرح‌ و تعدیل‌ قیمت‌ را ایجاب می‌کند؛ اما انتخاب صحیح سطح قیمت، سازمان‌ها را، در دسترسی راحت‌تر به اهداف تجاری خود یاری می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/26 16:04:17   |
0     0
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:32:38   |
0     0
انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای هدایت می کند، اغلب اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش زیادی نشان می دهند. در حقیقت قیمت، یک محرک قوی به حساب می آید در این صورت باید تلاش کنید قیمت را تا حد امکان پایین نگه دارید. تعدادی دیگر از مشتریان بدنبال کالای لوکس با قیمت بالاهستند در این صورت قیمت بالاحتی برای آنان جذاب نیز هست، پس فروشندگان چه برای فروش نقدی و چه فروش نسیه، برای جذب مشتری با ید به قیمتها توجه خاص داشته باشند. بنابراین به عنوان خریدار باید به قیمت ها نگاهی متفاوت داشت. سواد قیمت یکی از اجزای سوا مالی محسوب می شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان، قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است. در دهه های اخیر عوامل غیر قیمتی اهمیت روزافزونی پیدا کرده اند. البته، قیمت کماکان به عنوان مهمترین رکن تعیین کننده ی سهم بازار و سودآوری هر شرکتی به قوت خود باقی مانده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 01:21:07   |
0     0
در اقتصاد برای مقایسه هزینه زندگی افراد در طول زمان یا مقایسه قدرت خرید مردم در طول زمان‌های مختلف از شاخصی تحت‌عنوان شاخص قیمت مصرف‌کننده استفاده می‌کنند. شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده 2. قیمت رقبا 3. ارزش مشتری 4. تفکر مدیریت ارشد سازمان 5. رسالت سازمان 6. دخالت دولت
ممکن هست یک کالای مشابه به دلایلی که ذکر
شد قیمتهای و شرایط پرداخت متفاوتی داشته باشند لذا
هنگام خرید به هر شکل حتما قیمتها را باید مقایسه نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:42:41   |
0     0
“قیمت بهایی است که شخصی در یک زمان مشخص برای خرید کالایی به شخص دیگر می پردازد.” یا شخص دیگری نیز بگوید:” قیمت یعنی بهایی که آخرین نفر برای چیزی می پردازد که قیمت لحظه‌ای را تعیین می‌کند.”
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 22:01:40   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازندبر این اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به زبان ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/27 22:45:37   |
0     0
عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند 1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان
5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/28 11:27:32   |
0     0
قیمت از نظر لغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار؛ اما در بازار، عبارت است از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان می‌شود. بر این اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به زبان ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌. این‌ فرآیند،‌ مداوم‌ و پویاست و تداوم و پویایی‌ آن، ناشی‌ از تغییرات‌ محیطی‌ و عدم‌ ثبات‌ شرایط‌ بازار است‌ که‌ لزوم‌ جرح‌ و تعدیل‌ قیمت‌ را ایجاب می‌کند؛ اما انتخاب صحیح سطح قیمت، سازمان‌ها را، در دسترسی راحت‌تر به اهداف تجاری خود یاری می‌کند.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:38:19   |
0     0
مهمترین عامل در معامله قیمت می باشد که اثر روانی بالایی را دارد و اثرگذار است . در مواقعی خریدار فکر می کند که هر چیزی را گرانتر بخرد از کیفیت بالاتری برخوردار است و در مواقعی قیمت بالا باعث انصراف خریدار از خرید می شود. پس بهترین قیمت در قیمت گذاری قیمتی است که تا حد امکان تمامی موارد اثرگذار را مدنظر قرار دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/28 20:28:56   |
0     0
عاملی مهم عرضه و تقاضا است.
البته قیمت به موارد دیگری نیز وابسته است مثل شرایط اقتصاد و ضروری یا غیر ضروری بودن آن کالا.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:16:09   |
0     0
فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده بغداداباد |   1399/04/29 20:41:16   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 21:50:54   |
0     0
میزان عرضه و تقاضا، کیفیت محصول، کشور سازنده محصول و...
با بررسی قیمت ها میتوان بهترین خرید و در عین حال با کیفیت ترین خرید را داشت..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 22:20:25   |
0     0
شش عامل بر فرآیند قیمت گذاری تاثیر گذار هستند که عبارتند از:
1. قیمت تمام شده
2. قیمت رقبا
3. ارزش مشتری
4. تفکر مدیریت ارشد سازمان
5. رسالت سازمان
6. دخالت دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:46:18   |
0     0
قیمت یکی از عوامل تاثیر گذار بر خریدار وفروشنده می باشد که عوامل زیادی در برقراری وثبات آن نقش دارند که می تواند وفاداری مشتریان هر چند اندک را به همراه داشته یا باعث بی وفایی مشتری میگردد عوامل متعددی بر فرایند قیمت گذاری تاثیر دارد که شاید بتوان مهمترین آن را تاثیر قیمت تمام شده بر روی ان وتفکرات ارایه دهنده آن دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 02:12:01   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/04/30 03:15:47   |
0     0
۱- اهداف بازاریابی:که مهمترین آنها بقای شرکت وتداوم حضور در بازار است،قیمت کالا باید به گونه ای تعیین شود که ضامن بقای شرکت با توجه به حداکثر سود مورد انتظار باشد، لذا برای بدست آوردن رهبری بازار باید قیمت گذاری پایین با توجه به کیفیت کالا مورد نظر کارشناسان مربوطه قرار گیرد. قیمت کالا اساسا مقدار پولی است که برای کالا یا خدمت به ازای استفاده از آن توسط مصرف کنندگان پرداخته می شود ، قیمت تنها رکن از عناصر بازاریابی است که باعث ایجاد درآمد می شود ولیکن بقیه عناصر بازاریابی همگی دارای هزینه هستند، لذا قیمت گذاری کالا بدون توجه به سایر ارکان بازاریابی و تغییرات بازار کار اشتباهی است.

۲-خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی:در این روش تعیین قیمت کالا باید با طراحی، توزیع و تبلیغات کالا هماهنگ باشد زیرا هنگام تهیه یک برنامه بازاریابی باید نقش همه عوامل لازم برای تعیین قیمت در نظر گرفته شود.

۳-عامل هزینه : کلیه هزینه های تولید، توزیع و فروش عامل تعیین کننده ای در قیمت گذاری کالا می باشد که شامل انواع هزینه های ثابت و متغیر است.

۴-سازمان قیمت گذاری: در اغلب شرکتها قیمت توسط مدیران بازاریابی، فروش و مدیران محصول تعیین می شود.

۵- ماهیت بازار : قیمت تابعی از عرضه و تقاضای کل با توجه به مطلوبیت کالا در نقطه تعادل منحنی عرضه و تقاضا می باشد که در بازارهای مختلف نظیر بازار رقابت کامل، بازار انحصاری چند قطبی و انحصار کامل متفاوت است.

۶-قیمت رقبا : با توجه به کیفیت محصول در شرایط رقابتی بر سیاست قیمت گذاری کالا تاثیر بسزایی دارد.


۷-شرایط اقتصادی: با توجه به میزان نرخ تورم، نرخ بهره، رونق یا رکود اقتصادی بر هزینه های تولید اثر گذاشته و لذا قیمت کالا را تحت تاثیر قرار می دهند.

۸-عوامل توزیع: سودی که نصیب واسطه های توزیع و شبکه های فروش می شود در تعیین قیمت کالا بسیارموثرند.

۹- قوانین و مقررات
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 12:27:24   |
0     0
قیمت قسمتی از قدرت خرید که مصرف کننده یا خریدار مایل است
و میتواند آن رادر هنگام مبادله یا معامله با کالا یا خدمتی عوض کند
تصمیم گیری در فرایند خرید برای مشتری آسانتر است
عوامل موثر :قیمت تمام شده ،دخالت دولت ،تفکر مدیریت ارشد سازمان
قیمت رقبا ،ارزش مشتری رسالت سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/30 13:28:48   |
0     0
قیمت تمام شده ، قیمت رقبا ، ارزش مشتری ، تفکر مدیریت ارشد سازمان ، رسالت سازمان ، دخالت دولت، عرضه و تقاضا و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/30 14:00:09   |
0     0
انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای هدایت می کند، اغلب اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش زیادی نشان می دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 22:16:23   |
0     0
قیمت هزینه ای است که مشتری باید برای محصول یا خدمات شما پرداخت کند. قیمت گذاری در یک محیط رقابتی، کاری بسیار بحرانی و چالش برانگیز است. اگر شما قیمت را بسیار پایین تعیین کنید، میزان فروش و هزینه های تان افزایش خواهد یافت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 22:36:01   |
0     0
ارزش یا بهای کالا یا خدماتی است که فرد باپرداخت ان میتواند کالا یا خدمات را دریافت نمایدعوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:31:45   |
0     0
قیمت قسمتی از قدرت خرید که مصرف کننده یا خریدار مایل است
و میتواند آن رادر هنگام مبادله یا معامله با کالا یا خدمتی عوض کند
تصمیم گیری در فرایند خرید برای مشتری آسانتر است
عوامل موثر :قیمت تمام شده ،دخالت دولت ،تفکر مدیریت ارشد سازمان
قیمت رقبا ،ارزش مشتری رسالت سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/31 02:34:49   |
0     0
۱- اهداف بازاریابی:که مهمترین آنها بقای شرکت وتداوم حضور در بازار است،قیمت کالا باید به گونه ای تعیین شود که ضامن بقای شرکت با توجه به حداکثر سود مورد انتظار باشد، لذا برای بدست آوردن رهبری بازار باید قیمت گذاری پایین با توجه به کیفیت کالا مورد نظر کارشناسان مربوطه قرار گیرد. قیمت کالا اساسا مقدار پولی است که برای کالا یا خدمت به ازای استفاده از آن توسط مصرف کنندگان پرداخته می شود ، قیمت تنها رکن از عناصر بازاریابی است که باعث ایجاد درآمد می شود ولیکن بقیه عناصر بازاریابی همگی دارای هزینه هستند، لذا قیمت گذاری کالا بدون توجه به سایر ارکان بازاریابی و تغییرات بازار کار اشتباهی است.
۲-خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی:در این روش تعیین قیمت کالا باید با طراحی، توزیع و تبلیغات کالا هماهنگ باشد زیرا هنگام تهیه یک برنامه بازاریابی باید نقش همه عوامل لازم برای تعیین قیمت در نظر گرفته شود.
۳-عامل هزینه : کلیه هزینه های تولید، توزیع و فروش عامل تعیین کننده ای در قیمت گذاری کالا می باشد که شامل انواع هزینه های ثابت و متغیر است.
۴-سازمان قیمت گذاری: در اغلب شرکتها قیمت توسط مدیران بازاریابی، فروش و مدیران محصول تعیین می شود.
۵- ماهیت بازار : قیمت تابعی از عرضه و تقاضای کل با توجه به مطلوبیت کالا در نقطه تعادل منحنی عرضه و تقاضا می باشد که در بازارهای مختلف نظیر بازار رقابت کامل، بازار انحصاری چند قطبی و انحصار کامل متفاوت است.
۶-قیمت رقبا : با توجه به کیفیت محصول در شرایط رقابتی بر سیاست قیمت گذاری کالا تاثیر بسزایی دارد.
۷-شرایط اقتصادی: با توجه به میزان نرخ تورم، نرخ بهره، رونق یا رکود اقتصادی بر هزینه های تولید اثر گذاشته و لذا قیمت کالا را تحت تاثیر قرار می دهند.
۸-عوامل توزیع: سودی که نصیب واسطه های توزیع و شبکه های فروش می شود در تعیین قیمت کالا بسیارموثرند.
برای داشتن مدیریت خرج درست .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/31 19:33:08   |
0     0
قیمت مهمترین عامل در معامله است که اثر روانی بالایی دارد
عوامل اثر گذار بر قیمتها عبارتند از
بهای تمام شده
قیمت رقبا
رسالت شرکت وتفکرات مدیریت
دخالت دولت وارزش برای مشتری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 20:08:53   |
0     0
قیمت ارزشی است که هر شخصی به داشته های خود میگذارد البته نه صرفا برای همه چیز این ارزش گذاری دو جنبه داخلی و درونی و خارجی داشته ،حال اکثر ارزش یا قیمت گذاری ها در خارج از کنترل شخص بوده که فقط شخص میتواند انتخابگر باشد و نه تاثیرگذار مثل قیمت تمام کالاهی اساسی مصرفی ، خانه ،ماشین و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:49:34   |
0     0
قیمت مهمترین عامل در معامله است که اثر روانی بالایی دارد
قیمت قسمتی از قدرت خرید که مصرف کننده یا خریدار مایل است
و میتواند آن رادر هنگام مبادله یا معامله با کالا یا خدمتی عوض کند
تصمیم گیری در فرایند خرید برای مشتری آسانتر است
عوامل موثر :قیمت تمام شده ،دخالت دولت ،تفکر مدیریت ارشد سازمان
قیمت رقبا ،ارزش مشتری رسالت سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 18:05:25   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است. در دهه های اخیر عوامل غیر قیمتی اهمیت روزافزونی پیدا کرده اند. البته، قیمت کماکان به عنوان مهمترین رکن تعیین کننده ی سهم بازار و سودآوری هر شرکتی به قوت خود باقی مانده است.

قیمت یگانه عنصر درآمدزای ترکیب عناصر بازاریابی است. سایر عناصر این ترکیب هزینه زا هستند. قیمت همچنین انعطاف پذیرترین عنصر ترکیب عناصر بازاریابی است. قیمت برخلاف ویژگی های کالا و تعهدات شبکه ی توزیع به سرعت تغییرپذیر است. همین طور قیمت گذاری مشکل شماره ی یکی است که مدیران بازاریابی بسیاری از شرکت ها با آن روبه رو می شوند، به طوری که بسیاری از آن ها از عهده ی رفع آن برنمی آیند.یکی از مشکلات جاری شرکت ها این است که برای حفظ میزان فروش خود به جای اینکه به خریداران اطمینان بدهند « به ازای پولی که پرداخت می کنند فایده خواهند برد»، قیمت های خود را کاهش می دهند. اشتباه دیگر این شرکت ها این است که هنگام تعیین قیمت فروش، به جای فایده به هزینه توجه دارند و نیز در قیمت گذاری های خود سایر ارکان ترکیب عناصر بازاریابی را مد نظر قرار نمی دهند.

بعضی از مدیران به قیمت گذاری به عنوان دردسر نگاه می کنند و ترجیح می دهند به جای قیمت گذاری به سایر ارکان ترکیب عناصر بازاریابی بپردازند.البته هستند مدیران لایقی که قیمت گذاری را ابزار کلیدی راهبردی برای ایجاد و حفظ فایده برای مشتری می دانند. قیمت بر عملکرد شرکت ها تاثیر مستقیم دارد. به گفته ی یک کارشناس: « برای بیشتر سازمان ها، 1 درصد افزایش قیمت، 12.5 درصد سودآوری را افزایش می دهد». مهمتر آنکه، قیمت به عنوان بخشی از پیشنهاد فایده ی کلی هر شرکتی، نقش مهمی در ایجاد فایده برای مشتریان و برقراری روابط با آن ها دارد. به گفته ی کارشناس دیگری:

« بازاریابان هوشمند به جای گریز از قیمت گذاری به استقبال آن می روند».
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 21:30:53   |
0     0
وقتی شخص با نیازی برای خریدن چیزی یا استفاده از خدماتی مواجه می‌شود همواره قیمت نقش بسیار زیادی را بازی می‌کند. قیمت است که می‌تواند مشتری را ترغیب به خرید از شما کند یا او را فراری دهد. لذا انتخاب قیمت مناسب برای محصولات و خدمات از اساسی ترین تصمیمات برای کسب و کار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 21:46:30   |
0     0
قیمت مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
قیمت قسمتی از قدرت خرید که مصرف کننده یا خریدار مایل است
و میتواند آن رادر هنگام مبادله یا معامله با کالا یا خدمتی عوض کند
تصمیم گیری در فرایند خرید برای مشتری آسانتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 23:55:50   |
0     0
عوامل تاثیر گذار برقیمت قیمت تمام شده .قیمت رقبا.ارزش مشتری.دولت.سیاستهای شرکت ومدیریت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرجان عباسی نسب |   1399/05/03 01:31:33   |
0     0
بررسی عامل های موثر بر پایداری قیمت های بخش های گوناگون اقتصاد است. داده های مورد نیاز شامل متغیرهای نرخ ارز، نرخ بهره، حجم نقدینگی و شاخص قیمت بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات طی دوره 1350تا 1382، از مجموعه داده های سری زمانی اقتصادی-اجتماعی موسوم به PDS و مجموعه آمار سری زمانی سازمان برنامه ریزی و مدیریت بدست آمده است. از الگوی خود توضیح برداری (VAR) برای برآورد و آزمون واکنش متغیرهای درونزای الگو نسبت به شوک های وارده بر جملات اخلال استفاده شد. بر اساس نتایج مشخص گردید که متغیرهای پولی شامل نرخ ارز، نرخ بهره، حجم نقدینگی و همچنین قیمت های بخش خدمات بر قیمت های بخش کشاورزی اثر دارند. از سوی دیگر افزایش قیمت های بخش صنعت منجر به افزایش قیمت های کشاورزی می شود. در بخش صنعت مشخص گردید افزایش نرخ بهره، حجم پول و قیمت های کشاورزی تاثیر منفی بر قیمت های این بخش دارند و تنها افزایش قیمت خدمات باعث افزایش قیمت های صنعت می شود. قیمت های بخش خدمات نیز از قیمت های بخش کشاورزی و نرخ ارز به گونه منفی و از نرخ بهره، حجم پول و همچنین از قیمت های بخش صنعت به گونه مثبت متاثر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:57:45   |
0     0
مجموع مزایایی است که فرد با خرید کالا و خدمات قرار است از ان بهره مند شود...و فرد خریدار برای خرید کالا باید به این اطمینان برسد که به اندازه قیمت کالا قرار است منافع کسب کند.....عوامل موثر بر قیمت کالا عبارتند از بهای تمام شده،قیمت رقبا ،دخالت دولت و ارزش برای مشتری، رسالت شرکت و تفکرات مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 16:10:25   |
0     0
۱.قیمت تمام شده۲.قیمت رقبا۳.ارزش مشتری۴.تفکر مدیریت ارشد سازمان ۵.رسالت مشتری۶.دخالت دولت
که مهمترین قیمت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 06:17:59   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است.عوامل تاثیر گذار بر قیمت شامل:
1. قیمت تمام شده2. قیمت رقبا3. ارزش مشتری4. تفکر مدیریت ارشد سازمان5. رسالت سازمان6. دخالت دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 09:11:26   |
0     0
گر شما از معامله‌گران بپرسید قیمت چیست؟
شاید بعضی پاسخ بدهند:” قیمت ارزشی است که برای چیزی تعیین می شود”
یا برخی دیگر بگویند: “قیمت بهایی است که شخصی در یک زمان مشخص برای خرید کالایی به شخص دیگر می پردازد.” یا شخص دیگری نیز بگوید:” قیمت یعنی بهایی که آخرین نفر برای چیزی می پردازد که قیمت لحظه‌ای را تعیین می‌کند.”
در حالیکه ممکن است معامله‌گری دیگر، تعریفش از قیمت این چنین باشد: ” نه، بهایی که آخرین نفر می‌پردازد مهم نیست، بلکه بهایی که پس از آن پیشنهاد می شود قیمت را تعیین می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 17:57:04   |
0     0
عرضه وتقاضا قیمت های تمام شده قیمت رقبا دخالت دولت ارزش مشتری رسالت سازمان تفکر مدیریت ارزشمندسازمان ولی مهم ترین علت همان عرضه وتقاضا است
چون ممکن است کالایی با کیفیت خیلی پایین گرانتر از کالایی بل کیفیت خوب باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:43:35   |
0     0
قیمت در ساده ترین مفهوم، وجهی است که بابت هر کالا یا خدمات از مشتری مطالبه می شود. قیمت به مفهوم وسیع تر آن مجموع فوایدی است که مشتریان در قبال کسب مزایای داشتن یا استفاده ای که از هر کالا یا خدمات می برند، به عرضه کننده می پردازند. قیمت همواره یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریدار بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 18:25:02   |
0     0
قیمت بهایی است که شخصی در یک زمان مشخص برای خرید کالایی به شخص دیگر می پردازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:14:49   |
0     0
قیمت یکی از عوامل تاثیر گذار بر خریدار وفروشنده می باشد که عوامل زیادی در برقراری وثبات آن نقش دارند که می تواند وفاداری مشتریان هر چند اندک را به همراه داشته یا باعث بی وفایی مشتری میگردد عوامل متعددی بر فرایند قیمت گذاری تاثیر دارد که شاید بتوان مهمترین آن را تاثیر قیمت تمام شده بر روی ان وتفکرات ارایه دهنده آن دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 18:07:43   |
0     0
قیمت ارزش یا معوضی است که برای هر کالا متقاضی حاضر به پذیرش
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/21 12:40:08   |
0     0
کیفیت کالا عرضه کالا تقاضای کالا
توان خرید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics