تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کمبود ۱۲ هزار نیرو در آموزش‌وپرورش استثنایی

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از کمبود ۱۲ هزار نیرو در این حوزه خبر داد و گفت: با توجه به تخصصی بودن این نیروها نسبت به آموزش‌وپرورش عادی و پایین بودن تراکم استاندارد کلاسی، تأمین این میزان نیرو بسیار مشکل است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید جواد حسینی در نشست مشترک شورای معاونان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع که در راستای بررسی مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکیل شد، اظهار داشت: این سازمان تخصصی‌ترین بخش وزارت است؛ زیرا در کنار آموزش‌وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، بحث توان‌ بخشی این دانش آموزان را نیز پیگیری می‌کند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حسینی بابیان راهکارهای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی گفت: اختصاص سهمیه ویژه در آزمون استخدامی، استفاده از ۵۰۰ نیروی طرحی متخصص توان‌بخشی، استفاده از سرباز معلم، معلم تمام‌وقت و حق‌التدریس، نیروهای خرید خدمات و استمرار خدمت بازنشستگان از جمله راه‌های جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی است.

 

 وی بر احیای امتیازات قانونی نیروهای آموزش‌وپرورش استثنایی تأکید و عنوان کرد: افزایش امتیاز حق شغل و شاغل کارکنان، سنوات ارفاقی مشترکین صندوق تأمین اجتماعی، پرداخت مطالبات ناشی از اعمال ضریب ۱.۲ کارکنان آموزش‌وپرورش استثنایی ازجمله موارد قانونی است که نیازمند پیگیری است.

 

تخصیص اعتبار مورد نیاز برای بکارگیری ۵۰۰ نیروی توانبخشی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: اعتبار مورد نیاز برای به‌کارگیری ۵۰۰نیروی توان‌ بخشی طرحی و بخشی از اعتبار مورد نیاز برای ضد عفونی پایگاه‌های طرح سنجش تخصیص خواهد یافت.

علی الهیار ترکمن اظهار داشت: مطالبات سنوات ارفاقی نیروهای آموزش‌وپرورش استثنایی هم اولویت با پرداخت حقوق است و این مطالبات در سریع‌ترین زمان پرداخت خواهد شد.

 

وی افزود: ضریب یک و دودهم کارکنان آموزش‌وپرورش استثنایی نیز تا پایان سال ۹۳ پرداخت ‌نشده است که بر اساس تفاهم صورت گرفته ‌شده این مطالبات در سال جاری پرداخت خواهد شد.

 الهیار ترکمن در خصوص استقلال ادارات استثنایی استان‌ها نیز گفت: تبدیل این ادارات به‌عنوان یک منطقه آموزش‌وپرورش در شورای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به تصویب رسیده است که برای حل موانع قانونی آن کارگروهی با حضور کارشناس سازمان امور اداری و استخدامی تشکیل خواهد شد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics