تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مزایا و معایب استفاده از ظروف مسی چیست؟

استفاده از ظروف مسی قدمتی بسیار طولانی دارد اما پس از پیشرفت علم اکثر مردم به استفاده از ظروف تفلن روی آوردند. در این سال های اخیر می بینیم که مردم دوباره به استفاده از ظروف مسی علاقه مند شده اند، تا جایی که در بسیاری از آشپزخانه ها می توان آن ها را یافت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از طلا، استفاده از ظروف مسی قدمتی بسیار طولانی دارد اما پس از پیشرفت علم اکثر مردم به استفاده از ظروف تفلن روی آوردند. در این سال های اخیر می بینیم که مردم دوباره به استفاده از ظروف مسی علاقه مند شده اند تا جایی که در بسیاری از آشپزخانه ها می توان آن ها را یافت.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ظروف مسی نیز مانند ظروف دیگر دارای مزای و معایب خاص خودشان هستند که بهتر است قبل از استفاده درباره آن ها مطالعه کنید.

از مزایای این ظروف شروع می کنیم. اولین مزیت این ظروف زیبایی آن هاست. زیبایی خاصی که رنگ مسی به آشپزخانه شما می بخشد بدون شک یک نکته بسیار مهم می باشد.

مس فلزی با قابلیت رسانایی بسیار بالا است یعنی گرما را به سرعت از خود عبور می دهد. این یک نکنته بسیار حائز اهمیت است چرا که بتعث می شود تا تمامی نقات قابلمه یا ماهیتابه شما به شکل یکسان گرم شده و پخت غذا به شکل کاملا منظم اتفاق بیوفتد. در ضمن این ظروف بسیار سریع داغ شده و بسیار سریع گرما را از دست می دهند که این خود باعث می شود استفاده از آن ها بسیار راحت باشد.


مزیت دیگر ظروف مسی نچسب بودن کف آن هاست که به دلیل خاصیت فلز مس است. برخلاف ظروفی که از فولاد ضد زنگ ساخته می وند غذا به ککف ظروف مسی نخواهد چسبید.
به اضافه همه اینها که گفته شد شما می توانید از ظروف مسی در فر و ماکروفر نیز استفاده کنید. مطمعن باشید آن ها بهترین عملکرد را به شما نشان خواهند داد.


در کنار همه این مزایا این ظروف دارای یک عیب نیز می باشند. پخت مواد غذایی اسیدی می تواند باعث شود تا مقدار بسیار کمی از سطح ظرف در غذای شما حل شود. این موضوع می تواند در طولانی مدت و در صورتی که ظرف مسی شما نازک باشد ظرفتان را خراب کند و یا به شکل نامحسوسی طعم غذا را تحت تاثیر خود قرار دهد.


بعضی از کارخانه های تولید کننده این ظروف برای جلوگیری از این موضوع یک لایه روکش از جنس استیل روی این ظروف می کشند که این موضوع خاصیت نچسب بودن ظروف را از بین می برد. همچنین پخش دما هرچند هنوز بسیار خوب است اما به فوق العادگی مس خالص نخواهد بود.

 

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics